Як війна впливає на якість освіти: результати опитування

Дослідження якості організації освітнього процесу в умовах війни у 2022/2023 навчальному році проведене Державною службою якості освіти України за підтримки проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe). Методом онлайн-анкетування охоплено вибірку зі 150 шкіл з усіх областей України. У дослідженні взяли участь директори, вчителі, учні та батьки учнів цих шкіл.

Ключовими викликами освітнього процесу в умовах війни педагоги називають нестабільні умови навчання, обмеженість способів організації навчально-пізнавальної діяльності, зниження мотивації та нестабільний психоемоційний стан учнів/учениць та вчителів.

За спостереженнями вчителів початкових класів, результати навчання учнів/учениць погіршилися з таких навчальних предметів, як українська мова, іноземна мова, математика, літературне читання. Водночас у селах про погіршення результатів навчання учнів/учениць зазначає більше вчителів, ніж у містах. Про зниження успішності здобувачів освіти з української мови у селах вказують 57 % педагогів, у містах – 44 %, з іноземної мови – 52 % та 47 % відповідно, з математики – 45 % та 40 %, з інформатики – 37 % та 25 %.

Серед вчителів базової школи у містах переважає думка, що результати навчання учнів/учениць не змінилися. Проте, оцінюючи зміни у результатах навчання учнів/учениць з предметів, які є обов’язковими для проходження випускних/вступних іспитів, більше вчителів відзначають погіршення результатів: про зниження успішності з математики (алгебра, геометрія) вказали 58 % педагогів, з іноземної мови – 51 %, з української мови – 48 %, з української літератури – 44 %, з історії України – 41 %, з фізики – 40 %.

Скріншот дослідження Державної служби якості освіти

У селах більше вчителів базової школи вважають, що результати навчання учнів/ учениць погіршилися. Про зниження успішності з іноземної мови зазначають 64 % педагогів, з математики – 55 %, з української мови – 53 %, з хімії – 47 %, з української літератури – 43 %. Водночас щодо окремих предметів переважає думка, що успішність не змінилася: про результати учнів/учениць з фізики так вважають 48 % вчителів, зарубіжної літератури – 44 %, мистецтва – 41 %, біології – 42 %, основ здоров’я – 45 %.

Скріншот дослідження Державної служби якості освіти

Серед старшокласників переважає думка, що їхні результати навчання не змінилися. Різниці з урахуванням місця проживання не виявлено. В розрізі регіонів відмінностей також не зафіксовано, за винятком Заходу, де учні/учениці більш оптимістично оцінюють свої результати.


 Купити квартиру в Чернівцях
Коментарі:
Більше новин по темі:
Не пропускайте важливих новин!
Увімкніть сповіщення, та отримуйте новини моментально після публікації