Григорій Прохоренко: “Чернівці 10 років жили без благоустрою у “чорному дні” й зараз нічого не робити — це неправильно”

2022 рік логічно наближається до свого завершення, а разом з ним фахівці мають завершити ряд ремонтних робіт на чернівецьких дорогах. Тож про різні ремонти, розв’язання проблем підтоплення, труднощі в роботі та критику в соцмережах — БукІнфо спілкується з директором департаменту інфраструктури та благоустрою Чернівецької міської ради Григорієм Прохоренком.

Григорію Отаровичу, розкажіть, коли чернівчанам очікувати остаточного завершення ремонту вул. Устима Кармелюка?

Капітальний ремонт вулиці Кармелюка наближається до фіналу. Залишилося зовсім небагато, тож до кінця жовтня, а може й раніше там будуть завершені всі роботи.

Незважаючи на проблеми з колишнім підрядником, у місті завершується ремонт вулиці Кармелюка
Незважаючи на проблеми з колишнім підрядником, у місті завершується ремонт вулиці Кармелюка

Наскільки здорожчав ремонт вул. Кармелюка через недобросовісного підрядника, який не виконав свої зобов’язання перед містом?

Ремонт здорожчав, зокрема й через те, що ціни з початку повномасштабної війни значно зросли. Різниця на яку зараз доробляють ремонт вул. Кармелюка складає понад 7 млн грн. До війни ця сума складала 5 млн грн. Тож фактично ремонт здорожчав на 2 млн грн.

Незважаючи на проблеми з колишнім підрядником, у місті завершується ремонт вулиці Кармелюка
Незважаючи на проблеми з колишнім підрядником, у місті завершується ремонт вулиці Кармелюка

Які ще роботи у Чернівцях виконує фірма “Євродор”, яка власне не змогла завершити ремонт вул. Кармелюка?

Ця фірма мала б завершити ремонт вул. Рівненської. На жаль, там скоріше за все матимемо таку ж ситуацію як і на вул. Кармелюка.

Тож завершення ремонтних робіт на вул. Рівненській найближчим часом можна не очікувати?

Так. Завершення ремонтних робіт вул. Рівненській однозначно буде наступного року. Дедлайн з виконання цих робіт 1 вересня. Ми неодноразово зустрічалися з підрядником, вимагали, щоб він виконав свої зобов’язання. Через те, що цього не відбулося, ми будемо розривати договір, власне зараз маємо законні підстави, дедлайн настав 01.09.2022, а роботи не зроблені. Будемо шукати нового підрядника та закінчимо ремонтні роботи. Також будемо подавати судові позови щодо фірми “Євродор”.

Ремонт на вулиці Загула. Фото: Чернівецька міська рада

— Які причини називає “Євродор”? Чому не ремонтує Рівненську?

Причин у цього підрядника багато й він їх зокрема шукає. Основна причина, про яку він говорив нещодавно це те, що йому не вистачає коштів для завершення робіт. Чому так, незрозуміло. Оскільки “Євродор” міг розпочати роботи набагато раніше і до цього часу встигнути все зробити.

— Крім вулиці Кармелюка, які ще ремонтні роботи доріг плануєте завершити до кінця цього року?

В основному у нас зараз йде поточний ремонт. Вже багато вулиць у цьому році зробили. Проведено поточний ремонт доріг на вул. С.Бандери, Кафедральній, А.Міцкевича, частини О.Герцена, Садової, Героїв Майдану, О.Щербанюка, М.Бахрушина, Д.Загули, Небесної Сотні, частини Головної, Шкільної. Завершується ремонт вул. 29 Березня. Зараз у нас запущено декілька тендерів на ділянки вулиць Південно-Кільцевої, Зарожанської, О.Маланчука, Винниченка від Миру до Кармелюка. Також відіграно тендер й запускаються роботи на двох перехрестях: ГоловнаКомарова, Героїв Майдану–Комарова. Планується й ремонт О.Гузар, Вірменської (від Руської до Української), Січових Стрільців (частина від вул. Кишинівської вверх, там дуже сильна хвилястість). Завершується також капітальний ремонт вул. Б.Хмельницького (від вул.Л.Українки до вул.М.Драгоманова).

Перехрестя Героїв Майдану, Садової та Сторожинецької. Фото Чернівецька міська рада

З якими найбільшими труднощами стикаються робітники під час поточних ремонтних робіт? І на чому базується впевненість щодо мереж? Що не прорве і не доведеться знову переробляти роботу…

Гарне питання. Насправді якщо говорити про інші міста, то вони відносно нові. У нас місто старе, в якому дуже багато австрійських мереж й дуже багато проблем з основою. Всюди, де ми замінювали бруківку, чи стелили асфальт є проблеми. Те, як робилися роботи в минулому, на сьогодні не відповідає жодним стандартам. Наприклад, на вул. Садовій, водоканал провів роботи й проблемний водогін переніс на зелену зону, щоб в разі необхідності оперативно усунути несправність. Десь частково замінювали каналізацію, десь робили промивки. Поточний ремонт відбувається без заміни мереж і звичайно це завжди ризик. Однозначно. Та ми відбирали для поточних ремонтних робіт вулиці, які найменш ризикові у цьому плані. Ті, які дуже рідко ремонтуються й ми маємо надію, що проблем не буде. Та якщо все ж таки виникнуть питання, ми повідомили власниками мереж та МіськШепу, що вони мають відновлювати їх згідно з технологіями. Адже раніше все робилося дуже весело: приїжджали, закидали гравієм, машини трамбували, все просідало, оскільки не було дотримано технологій. Тож наразі ми готові.

Щодо труднощів у роботі, то фактично на всіх вулицях відсутня основа. Наприклад, бруківка просто лежала на глині у перемішку з камінням. Вона не була розрахована на таку кількість транспорту. Загалом наше місто є проблемним для проведення ремонтних робіт, до того ж й рельєфним, що неабияк відрізняє нас від інших міст та потребує більше зусиль.

Ремонт на перехресті Героїв Майдану, Садової та Сторожинецької. Фото департаменту інфраструктури та благоустрою ЧМР

— Яка ситуація з капітальними ремонтами? В умовах війни, звісно, складно планувати, та які ставите нові цілі у цьому напрямку?

Першочергово це капремонт вулиць І.Богуна та М.Горького. Тендер днями відбувся. Роботи будуть проводитися поетапно. До зими можна зробити заміну мереж, підготувати основу.

— Яка орієнтовна вартість цих робіт?

Ми виставили 44 млн грн на ремонт І.Богуна та 17 млн грн по вул. М.Горького. Коли вже буде переможець, пройдуть всі необхідні процедури, будемо знати точну суму, за яку будемо проводити ці роботи.

Ремонт на вулиці Небесної сотні. Фото: Чернівецька міська рада
Ремонт на вулиці Небесної сотні. Фото: Чернівецька міська рада

Як будете розв’язувати проблеми підтоплення вулиць? Зокрема на вул. Гагаріна, біля залізничного вокзалу

Нещодавно ми відіграли два тендери на проєктування зливових мереж в районі залізничного вокзалу та поблизу ТРЦ “DEPOt”. У нас уже були напрацювання, а проєктанти дадуть конкретні проєктні рішення й напевно наступного року ми їх реалізуємо. Та я відразу хочу сказати, що це розв’яже проблему тільки при помірних дощах. Адже коли випадає за раз місячна норма опадів, жодні мережі не справляються. Прикладом цьому є великі європейські країни.

Фото Чернівецької міськради

— Неодноразово у чернівецькому сегменті фейсбук трапляються дописи, в яких містяни пишуть, що ремонт доріг у нинішніх умовах є нераціональним використанням коштів. Зокрема в одному з дописів читаємо: “...Якщо є гроші в бюджеті, зараз це гроші «на чорний день», то він настав - дайте ці гроші на війну, в тому числі і гроші для доріг - віддайте їх щоб відвоювати нашу Державу…” Як реагуєте на подібні меседжі?

В принципі ми не маємо на це реагувати, оскільки у нас є задачі, які департамент має виконувати та займатися благоустроєм. Ми 10 років живемо без благоустрою у “чорному дні” й зараз нічого не робити — це неправильно. Ми втрачаємо час. До того ж зауважу, що в Чернівцях набагато збільшилася кількість мешканців й потрібно багато працювати, щоб відновити інфраструктуру та благоустрій. Щоб людям було комфортно у місті. Взагалі нам потрібно бігти в 10 разів швидше, щоб надолужити втрачений час та порівнятися з сусідніми містами.

Альона ЧОРНА, для БукІнфо (с)
Фото: авторки та зі сторінки департаменту інфраструктури та благоустрою Чернівецької міської ради.


 Купити квартиру в Чернівцях
Коментарі:
Більше новин по темі:
Не пропускайте важливих новин!
Увімкніть сповіщення, та отримуйте новини моментально після публікації