"Без Антонівського моста оборона рашистів на правому березі Дніпра ослабне сама собою". Військовий експерт про майбутній контрнаступ ЗСУ на Півдні

ЗСУ знову нанесли удар по автомобільному Антонівському мосту через Дніпро біля окупованого Херсона. Рух по ньому призупинено. Окупаційна влада каже про можливість спорудження понтонної переправи. Антонівский міст – один із трьох шляхів посилення російської угруповання на правому березі Дніпра. Він з'єднує окупований Херсон з іншою частиною області, яка також знаходиться під контролем армії рф. По автомобільному мосту російські війська перевозять свою техніку і боєприпаси. Поряд є залізничний міст та ще один автомобільний, на відстані 85 кілометрів від Херсона в районі Каховської ГЕС. Чи можуть вони стати альтернативою Антонівскому і чому ЗСУ точно продовжуватимть завдавати по ньому удари, в ефірі “Настоящего Времени” пояснив відомий військовий експерт Сергій Грабський.

– Проїзд по Антонівскому мосту наразі зупинено. Чи означає це, що Україна може почати повномасштабний контрнаступ в Херсонській області?

– При наявності інших факторів – так, безумовно. До нього відноситься, в першу чергу, достатня кількість особового складу ЗСУ, достатня кількість озброєння та бойової техніки. Тому сказати, що прямо зараз Україна може починати, поки говорити завчасно. Але це і не обов'язково робити прямо сьогодні, тому що потрібно зрозуміти, що навіть при нинішній інтенсивності бойових дій противник фактично обмежений у майбутньому використання військ на цьому напрямку.

Перекриття всіх переправ призводить до різкого зниження забезпечення угрупування противника, яке діє на правому березі Дніпра. Тому тут не варто методом кавалерійських атак або якихось наскоків проривати оборону супротивника. Вона сама по собі буде танути і ослаблюватись щодня без можливості поповнити запаси, без можливості вивезти поранених, без можливості довезти озброєння та вивезти пошкоджену техніку для ремонту.

– Танути за рахунок нових ударів ЗСУ, ви маєте на увазі?

– За рахунок нових ударів і постійного тиску. Ми практично щодня отримуємо інформацію про те, що звільняються все нові й нові населенні пункти, звідки ворог змушений відійти. А кожний рух пов'язаний з витратами як боєприпасів, так і інших ресурсів, в тому числі і втрату особового складу. Тому навіть без якихось широкомасштабних дій можна говорити, що противник фактично знаходиться в оперативному оточенні.

– А як же, наприклад, залізничний міст і автомобільний міст в районі Каховської ГЕС?

– Автомобільний міст або Каховська ГЕС, дамба, як серйозна інженерно-технічна споруда, безумовно, є дуже важливим об’єктом. І ЗСУ прекрасно розуміють загрозу нанесення їй шкоди від потужних ударів. Однак в цьому немає необхідності.

Якщо уважно подивитися на карту, там є таке село Дар’ївка, по якому вже завдано удар. Там зруйновано міст, який відкривав можливість масштабного забезпечення угрупування російських військ на правому березі Дніпра.

Щодо залізничного мосту, то, за нормами і правилами, залізниця доцільна для використання у військових цілях, якщо вона знаходиться на відстані мінімум 40-60 кілометрів від лінії фронту. Тут же ми маємо фактичний рух на передньому краю фронту. Можна легко знищити фіксовану ціль, це може бути локомотив, або навіть один вагон. Але ж ніхто не буде ганяти окремий локомотив. Мова йде про залізничний потяг з вагонами, що є ще більш вразливою метою. До того ж пошкодити залізничну інфраструктуру значно легше, а відновлювати її складніше. Тому ми можемо практично виключити ймовірність використання залізничного мосту для забезпечення групування.

– ЗСУ продовжуватимуть завдавати удари по Антонівському мосту, як гадаєте?

– Так, звісно. Противник буде намагатися відновити хоча б якусь пропускну здатність цього об'єкта. Тому для гарантії перфорації мостових переходів буде продовжено для того, щоб мінімізувати або взагалі звести “до нуля” будь-які спроби використовувати цей об'єкт для перекидання будь-яких ресурсів і вивезення поранених.

– Окупаційна влада Херсона каже про можливе спорудження військового понтонного мосту. Як би ви оцінили таку перспективу?

– Це навіть не з області наукової фантастики. Довжина Антонівского мосту 1366 метрів. Спорудити понтонну переправу теоретично можна. В часи СРСР здійснювалися такі навчання на Дніпрі, коли споруджували переправи. Але вона ефективна у використанні лише у випадку гарантованої переваги в повітрі та відсутності загрози нанесення будь-якого іншого вогневого удару по цьому об’єкту.

Ми будемо молитися, щоб російські війська почали споруджувати цю переправу (насправді, так і відбувається, - БукІнфо), тому що вона стане відвертою пасткою. Понтонна переправа – динамічна споруда. Знищенні у ній хоча б однієї ланки фактично ліквідує цю переправу. А зробити це не зовсім не складно для ЗСУ. І якщо, припустимо, танковий батальйон зайде на таку переправу, то при нанесенні удару і в умовах річної течії він буде приречений.


 Купити квартиру в Чернівцях
Коментарі:
Більше новин по темі:
Не пропускайте важливих новин!
Увімкніть сповіщення, та отримуйте новини моментально після публікації