Як Чернівці тролейбуси з Чехії здобували: заступник мера Чернівців Крохмаль повідомив деталі ще однієї історії з кричущою безвідповідальністю команди Осачука

Історія з чеськими тролейбусами набирає обертів: тепер уже в мерії Чернівців своєю чергою обурилися на обурення заступника начальника Чернівецької ОВА Ковалюка щодо того, що міський голова начебто собі приписав заслугу за отримання двох тролейбусів з чеського міста Усті-над-Лабем.

Зокрема, заступник мера Ігор Крохмаль стверджує: усе було не так, і заслуга мерії в отриманні цих тролейбусів не применшена. У телефонному коментарі molbuk.ua Ігор Крохмаль розповів, як усе було.

"Таких листів можемо надрукувати багато"

"Таких листів, які нібито публікував пан Ковалюк, ми зараз можемо надрукувати дуже багато. І вони ні про що не свідчать.

Ймовірно, на початку повномасштабних бойових дій обласна військова адміністрація справді зверталася до інших міст стосовно того, щоб отримати як гуманітарну допомогу автотранспортні засоби. І одне з міст у Чехії – Усті-над-Лабем – повідомило, що може передати Чернівцям два тролейбуси. Це було ще наприкінці квітня.

У травні і майже протягом усього червня мерії про це взагалі не було відомо. Нас ніхто навіть не повідомляв, бо, ймовірніше всього, ОВА нецікаві тролейбуси, їх цікавили інші транспортні засоби.

Але попередньо до війни, коли директор департаменту розвитку міськради їздив у відрядження по обміну досвідом у Чехію на завод-виробник, там він сконтактував із консулом Чеської Республіки в Україні. Вони обмінялися номерами телефонів. І так як власники цих двох тролейбусів – муніципалітет міста – не могли ніяк знайти контакт Чернівецької ОВА і на листа, який вони направили пану Ковалюку особисто, ніхто не відповідав, і слухавку від них також ніхто не піднімав, то вони звернулися до консула Чеської Республіки в Україні. Консул, відповідно, перетелефонував до директора департаменту Чернівецької міськради.

Так нам стало відомо, що на Буковину від муніципалітету Усті-над-Лабем відправляли лист на ім’я Богдана Ковалюка, датований ще квітнем. Тоді ж нам у Чехії повідомили, що готові передати Чернівцям ці два тролейбуси", - розповідає Ігор Крохмаль.

Фото ілюстративне

"Ось такий показник "співпраці" в лапках"

Далі почалася тривала процедура підготовки передачі транспорту до України, провадить посадовець:

"Це непросто. Тролейбуси спарені, довжиною 18 метрів. Їх мають везти спеціальні транспортні засоби. Треба знайти таку компанію, знайти кошти, тому що місто, яке передає нам тролейбуси, не оплачує перевезення. Це треба відкрити валютні рахунки, купити валюту, укласти контракти, зареєструвати їх. Це не так просто, це ж комунальне підприємство, а не приватник, що взяв гроші у кишеню і поїхав. А доставка одного тролейбуса – це мінімум три тисячі євро. Таку ціну виставили поляки. Бо не кожна логістична фірма має спеціальні транспортні засоби, які можуть привезти тролейбуси. То ми таку фірму знайшли аж у Польщі. На це також витрачався час, на перекладачів і так далі.

Тож після цієї інформації, яку ми отримали від муніципалітету Усті-над-Лабем, директор департаменту ще раз поїхав до Чехії, зустрівся з керівництвом міста. Відповідно, з тамтешнім міським головою була підписана угода про передачу. Тролейбуси обстежили, вони у гарному технічному стані. Зняті з лінії в Усті-над-Лабем, оскільки там відбувається оновлення рухомого складу.

І ось, коли ми вже практично на фініші проходження всіх цих бюрократичних процедур, маємо підписану угоду, активізувалася ОВА. Зокрема, після того, як директор ЧТУ опублікував фото з робочої поїздки до Чехії. Почали телефонувати до ЧТУ, щоби терміново надати їм контакти муніципалітету Усті-над-Лабем. Нам не було зрозуміло, для чого це, якщо вже вся робота зроблена. Ми здивувалися: "Шановні, ми вже угоду підписали з міським головою про передачу тролейбусів. Які вам потрібні контакти? Там більше немає тролейбусів для передачі", - каже Ігор Крохмаль.

Він зауважує, що в обласній військовій адміністрації повністю ігнорували всі запити Чернівецької міськради, які би могли стати початком співпраці в напрямку отримання транспорту для міста.

"Коли ми дізналися, що, можливо, ОВА свого часу зверталася й до інших міст Європи з проханнями про транспорт, надіслали ОВА запит, в якому просили повідомити, до яких міст вони ще зверталися, щоби наші прохання на накладалися одне на одне. Бо ми також зверталися до майже всіх великих європейських міст, щоби вони надали нам допомогу з транспортом. Тому що внутрішньо переміщених осіб було дуже багато і навантаження було серйозним, ціна на пальне вибивала приватних працівників, і нам був потрібен саме електротранспорт. Утім, відповіді від ОВА ми так і не дочекалися. Ось такий показник "співпраці" в лапках, - додав Крохмаль.

Раніше ситуацію коментував на пресконференції Чернівецький міський голова Роман Клічук, повідомивши, що Чернівців отримають нові автобуси та тролейбуси у вигляді допомоги міста Європи.

"Чехія ще у квітні написала лист на Чернівецьку ОВА про підтримку Чернівців. Не знаю, чому це зробили на адміністрацію. Але звернулися з пропозицією подарувати нашому місту тролейбуси. Військова адміністрація цю інформацію міській раді не передала. Два місяці з Чехії дзвонили і просили, щоби хтось прийняв допомогу, аж соромно. Але міська рада про це нічого не знала. Зрештою Чехія якимось чином вийшла на Чернівецьке тролейбусне управління і лише після того в. о. директора ЧТУ Петро Лисак їздив у Чехію і ознайомився із транспортом. 11 липня два чеській тролейбуси "Шкода" передадуть Чернівецькому тролейбусному управлінню", - повідомив Клічук.

Нагадаємо, заступник начальника Чернівецької ОВА Богдан Ковалюк обурився тим, що мер Чернівців буцімто приписує собі заслугу в отриманні чеських тролейбусів, і заявив, що Клічук та його команда не мають до цих тролейбусів жодного стосунку.


 Купити квартиру в Чернівцях
Коментарі:
Більше новин по темі:
Не пропускайте важливих новин!
Увімкніть сповіщення, та отримуйте новини моментально після публікації