Інформація споживачам: це треба знати, щоб не бути «лохом»…

НАРОДНИЙ ЛІКНЕП / Правила користування електричною енергією для населення в Україні затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 26 липня 1999 р. N 1357, встановлюють (на те вони і правила) порядок надання, користування, розрахунків за спожиту електроенергію, права та обов´язки постачальника та споживача. Як відомо постачальник в нас один, це ВАТ ЕК «Чернівціобленерго». Монополіст, поки що, в більшій мірі, державна структура, зі своїми виробничими проблемами, але зараз не про них. Надалі стисло про деяку корисну інформацію, що не несе в собі політики чи піару. І не тільки тому, що дане питання в сфері посадових обов´язків, а просто – достало. На протязі одного дня чотири випадки:

- три години відсутня електроенергія;
- контролер в суботу, оперуючи інформацією двохмісячної давнини про сплату за електроенергію – запропонував терміново погасити борг до обіду, пригрозивши прислати вишку для відключення;
- він-же іншому споживачу, 81 – річній бабці за борг 0,57 копійок, пригрозив тим-же;
- знайомому споживачу за борг в сумі 50 грн.,а період до 15.10.2010 обрізали проводи біля лічильника по самі «санататі», без попередження, залишивши папірчик про опломбування лічильника з сумою для повторного підключення від 25 листопада.

Перепуджений абонент в той-же день сплачує борг та 87-30 грн. за підключення І чекає… Без тепла, можливості працювати, бо підприємець, діти уроки при свічках і т.д. до 03.12.2010 року. Прийшли: вся сім´я щаслива, крім господаря, бо розуміє, що не «лох», а по факту відчуває, що таки так і конкретний. Подібні випадки стаються з кожним, а є і страшніші історії, але повертаємось до Правил, які трактують наступне.

1. «Про тимчасове припинення постачання електричної енергії енергопостачальник повідомляє через засоби масової інформації не пізніше ніж за 10 днів». Телефонували, аварії не було – профілактика. До речі, при аварійних відключеннях: «Під час виникнення аварійних режимів енергопостачальник протягом 5 днів після виникнення аварії повинен повідомити споживачів про причини тимчасового припинення постачання». Вибачте, шановні енергетики, але 5 днів це занадто, мертвий не витримає…

2. «Забороняється відключення споживачів перед вихідними та святковими днями». Не беру до уваги обставину, що заборгованості не було по факту і про щось інше крім:» Немає квитанції – обрізання», не йшлося.

3. Не коментую. Тут ігри без правил та моралі і Правила про таке не пишуть. Хоча бережіться, бо є термін «заборгованість»…

4. «Оплата спожитої електричної енергії може здійснюватися:
За розрахунковими книжками;
за платіжними документами, які виписуються енергопостачальником;
за карткою попередньої оплати. Порядок та форма оплати спожитої електричної енергії визначаються у договорі».

У нашій області діють два перших пункти Правил, але є проблеми з уповноваженими пунктами для розрахунку, особливо для сільської місцевості. «У разі несплати за спожиту електричну енергію протягом 10 днів після терміну, зазначеного у договорі чи платіжному документі, та неотримання енергопостачальником повідомлення про оплату на 20 день споживачу надсилається попередження про відключення електричної енергії». У нашому випадку, 05 листопада споживач мав би отримати попередження і розрахуватись з боргами.

«У разі несплати за спожиту електричну енергію на 30 день після отримання споживачем попередження енергопостачальник має право відключити споживача від електричної мережі». Відповідно 06 грудня, при відсутності реагування зі сторони споживача - мав би бути «обрізаним» і згідно Правил – «Відновлення електропостачання споживача здійснюється протягом 3 днів у містах та 7 днів у сільській місцевості після усунення порушень і оплати споживачем заборгованості, витрат на повторне підключення та збитків, завданих енергопостачальнику».

Наше «Обленерго» склало калькуляцію на 87-30 грн., яку споживач оплатив 25 листопада і мав би, як максимум 28-го числа отримати «світло»… якого не отримав і виходячи з правил не мав би позбуватися. Що далі чи що ще? Можна писати претензію: «Акт-претензія складається споживачем та представником енергопостачальника і скріплюється їхніми підписами.

У разі неприбуття представника енергопостачальника протягом 3 днів з дня звернення у містах або 7 днів - у сільській місцевості споживач має право скласти акт-претензію у довільній формі».

Не коментую виписану процедуру, але для звернення до суду, особливо при отриманих збитках споживачем (холодильники, телевізори), бажано. Думаю, що цей пунктик буде корисно знати, щоб не попасти в число відключених – «зниження показників якості електричної енергії з вини споживача». Тут зварювальні апарати, січкарні, насоси… і подібні та дуже потрібні електроприлади – головне привід чи строптивий споживач. І сусід дякую скаже…

Пам´ятка споживачу електроенергії: Дотримуйтесь Правил,але пам´ятайте, що вони написані для вас. Вам їх мати, і відповідати по них, безальтернативно. Бо «дізік» надто затратний, а альтернатива вітру чи води, крім грошей також регулюється І будьте патріотами України – у нас надлишок енергоносіїв!

Залишається спожіватися в перспективі на якісне надання послуг, можливо вже приватною енерго-фірмою, але по Правилах з правилами.


Микола МАЛЯРЧУК, споживач
Спеціально для БукІнфо (с)


 Купити квартиру в Чернівцях
Більше новин по темі:
Не пропускайте важливих новин!
Увімкніть сповіщення, та отримуйте новини моментально після публікації