Ідіотизм чи сепаратизм? Законопроект 4298 як нова атака на місцеве самоврядування. Серед ініціаторів - великий "спортсмен-депутат" з Буковини Георгій Мазурашу

У березні 2021 року Верховна Рада України прийняла у першому читанні проект закону «Про внесення змін до Закону України „Про місцеві державні адміністрації“ та деяких інших законодавчих актів України щодо реформування територіальної організації виконавчої влади в Україні» №4298 від 30 жовтня 2020 року. Про це пише видання Newssky.com.ua

Як сказано у пояснювальній записці, «метою прийняття законопроекту є створення правових передумов та основ для функціонування місцевих державних адміністрацій префектурного типу до внесення відповідних змін до Конституції України (щодо децентралізації влади) та приведення законодавства про місцеві державні адміністрації у відповідність із сучасними викликами».

В якості цілі автори зазначили, «створення правових основ для діяльності реорганізованих районних державних адміністрацій та обласних державних адміністрацій відповідно до сучасних суспільно-політичних та фінансово-економічних реалій, а також відновлення функціонування системи із забезпечення законності в діяльності органів та посадових осіб місцевого самоврядування в Україні, встановленої ч. 2 ст. 144 Основного Закону України».

Звучить гарно, а насправді зазначений документ суперечить не тільки цілій низці діючих законів, але й Конституції України. Це вкрай чутливо саме сьогодні, враховуючи ту вагу у житті суспільства, економіці та політичному процесі, яку в результаті масштабної реформи місцевого самоврядування в Україні воно отримало.

В кулуарах говорять, що текст відповідає рівню його авторів — випускників «трускавецької академії». «Рекламний агент» (Віталій Безгін), «менеджер будівельного магазину» (Дмитро Любота), «спортивний журналіст» (Георгій Мазурашу), «безробітний» (Ростислав Тістик) — із повним списком «героїв», яким не соромно було поставити свій підпис під вкрай непрофесійним та одіозним документом, усі охочі можуть ознайомитися на сайті ВРУ.

Фотоколаж: Newssky.com.ua

Дивно, але ініціаторів назбиралося з три десятки… І серед них - Георгій Мазурашу з Буковини!

Варто зазначити, що за результатами розгляду законопроекту №4298 Головне науково-експерте управління Апарату ВРУ підготувало висновок із зауваженнями на цілих 18-ть аркушів. А у кінці висновку спеціалісти зазначили, що «зауваження до даного законопроекту не вичерпуються вищенаведеними», «однак Головне управління вважає докладне їх викладення та подальше розширення обсягу даного висновку недоцільним з огляду на зміст, обсяг і характер вже висловлених зауважень». Також Головне науково-експерте управління Апарату ВРУ прийшло до висновку, що «законопроект потребує істотного доопрацювання».

Якщо коротко, то документ написано надзвичайно неохайно, взагалі не юридичною мовою, а з використанням суржику, розмовної мови і якогось, навіть, пробачте, діалекту чи говірки. Величезна кількість логічних помилок, невідповідність термінології діючому законодавству… а про юридичну техніку написання нормативно-правових актів автори, напевно, і не чули. Спеціалісти Головного науково-експертного управління Апарату ВРУ зазначили, що «частина приписів запропонованого проекту викликає істотні сумніви щодо їх відповідності Конституції України» (про інші закони, зокрема, ЗУ «Про державну службу», і писати не будемо).

Поза увагою авторів залишився важливий аспект діяльності органів місцевого самоврядування (ОМС) — бездіяльність! Часто неприйняття відповідних рішень, невчинення дій також є порушенням законодавства, і це не можна жодним чином ігнорувати.

Законопроект №4289 не визначає орган «забезпечення законності», тому, в цілому, запропоновані зміни є недоцільними. Зазначений ініціаторами «механізм» визначення такого органу «колись потім» та «в коридорах кабміну» — суперечить Конституції України. Це все одно, що змінювати адміністративно-територіальний устрій звичайною постановою ВРУ.

Так що ж зміниться в нормативному регулюванні певних суспільних відносин з прийняттям законопроекту №4298?

Нічого.

Насправді необхідно розробити і прийняти умовний закон «Про контроль (нагляд) в ОМС», в прикінцевих положеннях якого прописати відповідні зміни в чинному законодавстві України.

Також варто зазначити, що у законопроекті №4298 прописані деякі вкрай невдалі зміни без визначеної основної мети — створення державного органу з функціям контроля (нагляду) за ОМС.

Випадково чи зі злим умислом?..

Це називається повзучим сепаратизмом, і, сподіваємося, за таке хтось рано чи пізно нестиме відповідальність.


Коментарі:
Більше новин по темі: