Керівництво "Калинки" вважає найбільшою проблемою збільшення паркомісць на ринку. Розмова з Олегом Гульпаком

Робота й стан Калинівського ринку. Про це журналісти ТРК «Чернівці» говорили з директором МКП "Калинівський ринок" Олегом Гульпаком, у черговому випуску програми "Найважливіше сьогодні". Пропонуємо вашій увазі також на ознайомлення це невелике інтерв’ю.

- Який досвід ви для себе здобули за недовгий час роботи на "Калинівському ринку", адже раніше такими великими підприємствами ви не керували? (На посаду директора ринку Олег Гульпак прийшов на посаду 2 лютого 2021 року.)

- Це є серйозний виклик для мене, сподіваюсь у майбутньому визначення тому як я працював і що робив, дадуть люди. Давати визначення самостійно щодо того зробив, що або не зробив, правильно чи ні - я не готовий.

Це величезне комунальне підприємство дало мені велику кількість досвіду й нові знайомства. На посаду я прийшов з навиками спілкування й поводження з колективом, тому вважаю, що наразі з цим справляюсь досить вдало. Було важко у багатьох моментах, але допомагало те, що свою історію підприємницького життя я починав на цьому ринку, отже всю систему знав з середини.

Розмір Калинівського ринку 35 га, тому для того, аби вивчити географію ринку (де який сектор розташований, хто за нього відповідає і що там продають) людині, котра з цим раніше не стикалася, знадобилося б місяць - два. Я ринок знав як своїх 5 пальців, тому це мені допомогло і в цьому великої проблеми не було. А от з виконанням фінансового плану, поставленого міським головою завдання - було вже складніше. До того ж, варто розуміти, що жити другий рік під час пандемії - серйозний виклик не лише для держави і міста, а й для нашого підприємства.

- Як пандемія вплинула на роботу підприємства?

- На цей рік ми не доотримали 17,6 млн доходів. Дуже важко переживають пандемію наші приватні підприємці: це дуже серйозно вдарило по них. Але я дуже вдячний нашим лікарям і всім тим людям, які доклали зусиль (вакцинувались, дотримувались карантинних обмежень), аби ми знову не потрапили до "червоної" зони.

Завдяки цьому наше підприємство змогло вирівняти ситуацію, що була на початку року. Щодо фінансових поставлених задач, нам було доведено 7,5 млн/рік чистого доходу. Наразі, за 9 місяців ми вже маємо 7,7 млн (якщо брати розрахунок 9 місяців, то план ми перевиконуємо на 3,3 млн). Надалі, якщо таких викликів не буде (та ж пандемія), ми зможемо вирівняти фінансову складову підприємства, яке буде далі рухатись у правильному напрямку.

- Ви згадали, що вдалося перевиконали план. Як цього досягли?

- На початку моєї каденції було багато запитань щодо того як я справляюсь, прийшовши на велике підприємство з малого бізнесу. Виправити ситуацію з недостачею я обіцяв ще на першій зустрічі, тому й до сьогоднішнього дня підтримую це.

У тих питаннях, де мені не вистачало досвіду і навиків - заміняв наполегливістю й працелюбністю/трудоголізмом: намагався приходити на роботу першим і йти звідти останнім, аби розібратися у всіх питаннях, - таким чином я задав тон працівникам. Наразі ми йдемо до того, аби в обов'язковому порядку змінювати коефіцієнти і підіймати заробітні плати працівникам ринку. Адже ми є бюджетоутворюючим підприємством (частково його формуємо), яке приносить кошти місту. Тому я не погоджуюсь з тими зарплатами, за які сьогодні працюють співробітники ринку.

Відсутність кількості місць для паркування - наразі основна проблема Калинівського ринку, каже Олег Гульпак. Скріншот відео

- Яку суму ви приносите місту і якою б хотіли її бачити в майбутньому?

- Перевиконання плану, яке я озвучив раніше - це чистий валовий дохід нашого підприємства. Далі йду розділення: що отримає міська рада, який відсоток податків ми заплатили та інше, - все це йде в міський бюджет. Надалі, чим більшою буде сума - тим краще для міста. Адже, більше грошей - більше якісних доріг. Наразі я вже бачу тенденцію змін у нашому місті, наприклад, ремонтують дороги. Тому я буду радий, якщо колись зможу сказати, що доклав до цього свою руку: заробивши на підприємстві якомога більше коштів, які ми вкладемо в місто і воно змінюватиметься на краще.

- Де на самому початку вашої роботи знадобилася наполегливість і з якими проблемами, окрім пандемії, ви стикнулись, прийшовши на посаду?

- Потрібно було довести працівникам, що я розбираюсь, а якщо ні - розберусь, вивчити велику кількість документів, розібратись як саме працюють ті чи інші працівники (контролери, касири), яким чином відбувається оподаткування й інші процеси на території ринку. Для цього я приходив на роботу раніше, аби підготувати документи, і йшов пізніше, аби розібратися з документами, які потрібні на наступний день. До того ж, під час карантину з нами співпрацювали поліцейські: ми доводили й пояснювали підприємцям, що потрібно дотримуватись маскового режиму й мати засоби особистої гігієни (санітайзери), - це забирало масу часу.

Я ніколи не соромлюсь виходити на ринок, спілкуватися з підприємцями. Думаю ніхто в житті не зможе сказати, що мене тут не було, або мене не бачили на території чи не знають.

- Чи допомагає це спілкування з підприємцями в покращенні роботи?

- Звичайно, ти маєш з ними зв’язок і розумієш, що саме потрібно.

- Які основні проблеми ринку потрібно вирішувати? Чи є незаконна торгівля? Нещодавно у Фейсбуці писали, що ви приводите до ладу вбиральні і відновлюєте водопостачання…

Водопостачання було, але в роки пандемії, через втрати (певний період часу ринок був закритий), не було можливості зробити поточні ремонти. Ми знайшли можливість підключитись до центрального водопостачання (під'єднали до нього один з туалетів), до цього постачання було зі свердловин.

На Калинівському ринку вода поганої якості, тому повністю вся система водопостачання в туалеті була забита відкладеннями іржі й іншими домішками до води. Прийняли рішення: замінити всі труби у вбиральні. Це дало результат. Після завершення робіт у цьому місці, замінимо системи вентиляцій і перейдемо до наступної вбиральні на 3-му секторі, де існує така ж проблема.

Те, що ми не маємо централізованого водопостачання й водовідведення - величезна проблема, яку доводиться вирішувати щодня. Проте, думаю, поступово ми все замінимо, відновимо і якість послуг, котрі надаємо - зміниться.

Фото з архіву сайту

- Які ще проблеми, окрім вище перелічених, заважають повноцінно функціонувати?

- Відсутність кількості місць для паркування - наразі основна проблема, вирішення якої допоможе приватним підприємцям відновити кількість клієнтів. За кількістю автівок, котрі ми можемо одночасно розмістити, ми явно програємо ринку сусідньої області. Тому на 2022 рік маємо плани: дивитися незайняті землі аби розширити кількість паркомісць. Один варіант - проектна документація по берегоукріпленню в сторону річки Прут. Після того як вона буде завершена, ми зможемо розширити берегову лінію, де можна паркувати більшу кількість авто. З іншої сторони ринку теж є земельна ділянка, яку можна використати під паркомісця, проте для цього потрібно правильно організувати роботу й звернутися до влади: розробити проектно-кошторисну документацію, вийти з цим проектом і вже потім отримати ці землі. Якщо якась частина цієї проблеми буде вирішена, це стане серйозним поштовхом, аби ринок отримав новий подих.

- Як в майбутньому, на вашу думку, повинен виглядати ринок? Є якісь плани щодо цього чи все повинно залишитися у такому пострадянському вигляді?

- Калинівський ринок - це підприємство, яке надає послугу, а вигляд самої торгової точки - справа вже тієї людини, котра здійснює там свою підприємницьку діяльність. Потрібно розмежовувати, що ми як адміністрація можемо зробити, а що ні: я не можу заставити підприємця змінити вигляд його торгового об'єкту чи перебудувати його. Можу запропонувати той чи інший вигляд, але якщо людина не має можливості реконструювати цей об'єкт - я ніяк на це не вплину. Крім того, є велика кількість підприємств, котрі йдуть в ногу з часом, усучаснюючи свої об'єкти, - розповідає Олег Гульпак.


Коментарі:
Більше новин по темі: