Запаранюк повідомив про проблему, яка серйозно гальмує залізничне сполучення Буковини зі столицею: вихід шукають

Питання покращення залізничного сполучення Буковини з іншими регіонами та столицею є доволі непростим, бо на території нашої області є чимало карстових проваль.

Про це на пресконференції повідомив голова Чернівецької ОВА Руслан Запаранюк, пише molbuk.ua

Втім, рішення зараз шукають.

"Ми ще раніше зверталися до "Укрзалізниці" для того, щоби покращити сполучення Чернівців із Києвом та іншими областями. До нас навіть приїжджав керівник "Укрзалізниці" пан Олександр Камишін. Знаходимося зараз у процесі вирішення цього питання. Воно доволі непросте. На території області є карстові пустоти, які не дають можливості вирішити проблему одномоментно. Але формулу шукаємо. Гадаю, найближчим часом будемо мати якісь рішення – можливо, додаткові рейси", - обнадіяв голова ОВА.

Він пояснив, що прокласти додаткову колію в об’їзд провалля, яке утворилося двічі у вересні 2021 року в районі карстових печер на залізничному перегоні "Новоселиця – Мамалига" (у зв’язку з чим був змінений маршрут потяга "Чернівці–Київ"), доволі складно.

Фото МБ

"Це технічний момент, пов’язаний із проєктними роботами Укрзалізниці. Вони зараз ще вивчаються. Це достатньо великий об’єм. Карстові пустоти починаються від Кельменців і тягнуться аж до молдовського кордону. Уявіть, який це об’єм пустот, над якими була прокладена залізниця", - каже Р. Запаранюк.

Замінити і провести колії по іншому напрямку зараз – це просто колосальні обсяги бюджетування, додає очільник області.

"Тому зараз вишукується інша формула, яка дасть можливість налагодити нормальне сполучення Чернівців із іншими областями та Києвом", - зазначив посадовець.

Раніше повідомлялося, що Укрзалізниця запроваджує новий графік руху поїздів на літній сезон-2023 з 10 червня. Втім, серед нового графіку руху немає жодного напрямку до Чернівців.

Як відомо, у вересні 2021 року двічі через підмив грунту стався провал у земляному полотні в районі карстових печер на залізничному перегоні "Новоселиця – Мамалига". У зв’язку з цим був змінений маршрут потяга "Чернівці–Київ".


ДО РЕЧІ:

«Уся ця територія дірява»: професор ЧНУ Рідуш не радив відновлювати рух потягів у районі обвалу, поки ділянку ретельно не обстежать

Уся територія від села Драниця аж до кордону з Молдовою, а це кілометрів 10, - дірява. Тут через поклади гіпсу у великій кількості та активну циркуляцію води ввесь час відбуваються провали. Про це у коментарі molbuk.ua розповів професор ЧНУ Богдан Рідуш.

Професор ЧНУ Богдан Рідуш не радив відновлювати рух потягів у районі обвалу. Фото Фейсбук

Власне, те, що ця ділянка небезпечна, відомо ще з дореволюційних часів. Схожі випадки тут траплялися й раніше. Зокрема, величезний провал під колією стався неподалік на території Молдови у 80-их роках, зазначає науковець.

"На тій ділянці у великій кількості залягає така легкорозчинна порода як гіпс. Там 50 відсотків закарстованості. Покрівля гіпсу розмита, знаходиться не надто глибоко від поверхні, вода активно циркулює, тож там увесь час щось провалюється. Відрізки, заповнені гравієм, тримаються, а ті, що з намулом, - просідають", - пояснює Б. Рідуш.

Перш ніж відновити рух потягів дільницею "Новоселиця-Мамалига", варто ретельно обстежити ділянку хоча б у радіусі 50 метрів довкола провалля, переконаний професор.

"З точки зору будівельних норм, у таких ситуаціях треба провести детальні дослідження утвореної пустоти. Також обстежити решту 15 кілометрів території. І вже тоді ухвалювати конкретне технічне рішення щодо боротьби з цим провалом. Можливо, його слід заливати бетоном чи укріплювати палями. До завершення такого дослідження там не слід відновлювати рух потягів. Можна, звісно, на "хлопський розум" засипати і чекати, поки воно знову репне на тому самому місці. Але чи варто так ризикувати?" - розмірковує Богдан Рідуш.

Раніше повідомлялося, що у Чернівецькій області у вересні 2021 року через підмив грунту стався провал у земляному полотні в районі карстових печер на залізничному перегоні "Новоселиця – Мамалига". У зв’язку з цим змінено маршрут потяга "Чернівці–Київ".

У провалля одразу засипали п’ять вагонів щебню, його засмоктало повністю, утворивши ще більшу вирву.


 Купити квартиру в Чернівцях
Коментарі:
Більше новин по темі:
Не пропускайте важливих новин!
Увімкніть сповіщення, та отримуйте новини моментально після публікації