«Закладки» з бензином: деталі про нову шахрайську схему в час дефіциту з пальним
За останні три тижні, коли в країні спостерігається жорсткий дефіцит палива, шахраї вигадали різні схеми з обману довірливих українців. Одну з них розкрив «Телеграф».
З початком паливної кризи багато автовласників пішли в онлайн, об'єднуючись у групи, в яких можна було дізнатися, де, у кого і за якою ціною можна купити паливо. І ось у чатах та групах автовласників у Телеграмі почали з’являтись оголошення про продаж бензину по 50 гривень за літр за схемою, яку її винахідники назвали «скарб».
«Телеграф» зв'язався з продавцями та з'ясував, що покупець зобов'язується замовити не менше 15 літрів палива по 50 гривень за літр та вказує вулицю, де хотів би отримати паливо. У свою чергу продавець обіцяє протягом 2-3 годин привезти паливо і не далі 2 км від вказаної адреси закласти «скарб» з омріяним бензином і надіслати на телефон смс з описом місця, де лежить «скарб».
«Паливо (продаємо - ред.) тільки скарбом, зараз це вважається мародерством», - пишуть у листуванні лже-продавці, фактично визнаючи, що займаються нелегальною торгівлею, в умовах війни обманюючи своїх співвітчизників на такому стратегічному ресурсі.
По суті, зазначена схема є точною копією механізму роботи наркоторговців, які здійснюють «закладки» наркотиків в українських містах.
Але можливо хлопці просто перемудрили з конспірацією, а самі працюють чесно?
Зазначимо, останніми днями каністри під бензин стали ТОП-оголошенням на сервісі Olx.ua, де за 20-літрову ємність просять щонайменше 250 гривень, а подекуди 500-700, 1600 гривень і навіть більше.
А тепер підіб'ємо арифметику - замовляючи мінімум 15 літрів палива по 50 гривень, ви знаходите їх у ємності, вартість якої становить мінімум 250 гривень, а насправді ще більше. Тобто за 15 літрів палива продавці отримують, по суті, всього 500 гривень.
Можливо, продавці просто не підраховують так глибоко?
Ринок нафтопродуктів дуже серйозний і складний, бо там є багато гравців та інтересів.
Зараз є спекулянти, які хочуть на цьому заробити.
Про це для 24 каналу розповів директор Енергетичних програм Центру Разумкова Володимир Омельченко. Він зазначив, що важко спрогнозувати, коли ситуація з паливом стабілізується.
«Думаю, до початку червня це поступово спадатиме, ажіотаж на заправках, але одночасно ціни зростатимуть», - сказав Омельченко.
Експерт наголосив, треба розуміти, що поки триває війна, а наша інфраструктура багато в чому знищена, існують логістичні проблеми, то на 100% стабільного ринку не буде. Проте уряд має можливість максимально мінімізувати ці складнощі й зробити так, щоб власники транспорту могли відчувати комфорт.
«Я очікую, що проблеми потроху зменшуються, але не одразу», - вважає експерт.
Омельченко закликав автомобілістів менше їздити, використовувати велосипеди та громадський транспорт, бо на сьогодні кожен зекономлений літр пального - це крок до нашої загальної перемоги.
Автомобілісти скаржаться, що на заправках немає дизеля. Омельченко пояснив, що ця речовина перш за все йде на армію та агропромисловий комплекс, тому запит на дизель у цю пору традиційно великий. Однак, зазначив експерт, якщо розв'яжуть логістичні проблеми, то буде більш-менш збалансоване державне регулювання й проблеми зменшаться.
За словами експерта, добре, що відмовились від держрегулювання граничних цін на пальне, але повністю від цього відмовлятися не можна, оскільки ринок може потрапити під владу трейдерів. Вони ж можуть підвищувати ціни до небес, тому уряд має перейти від жорстких адміністративних методів цінового утворення до тонших – як метод антимонопольного регулювання та захисту прав споживачів.
-
У Чернівцях нагородили військового під час одруження
-
Мільйонер добровільно відмовився від багатства та став безхатьком: чому не вдався експеримент?
-
У Буковинські Карпати посеред квітня повернулася зима
-
Мамина ікона сильніша за ворожі КАБи: на Сумщині російська бомба зруйнувала приміщення суду, але залишила неушкодженим образ Спасителя
-
Названі найнадійніші компактні вживані кросовери сучасності
-
Нові Робінзони: круїзний лайнер забув вісьмох туристів на африканському острові