Буковинцям підказали, як правильно подати скаргу до НСЗУ на лікарів та заклади, які не виконують своїх обов’язків, або вимагають хабарі

Подати скаргу до НСЗУ — це не формальність. З початку року Національна служба здоров’я України отримала 1 080 звернень від пацієнтів щодо надання медичної допомоги, серед яких 6 – із Буковини.

У Чернівецькій області, зокрема, скаржилися на відмову в наданні послуг, передбачених Програмою медичних гарантій (16,7%). Такі випадки є неправомірними, адже НСЗУ сплачує вартість медичних послуг закладам із договором.

«Якщо від пацієнта вимагають оплату за ліки, послуги чи витратні матеріали у медзакладі, який має договір з НСЗУ, відмовляють у наданні медичної допомоги, або надають її не в повному обсязі — це вагома причина звернутися зі скаргою. Держава вже оплатила для пацієнтів ці послуги, і про це повинні знати пацієнти і не забувати лікарі. Кожна скарга розглядається відділом роботи із скаргами, і відповідно до предмету скарги людина може отримати відповідь і реакцію на проблему, з якою зіштовхнулася», — зазначила директорка Західного міжрегіонального департаменту НСЗУ Тетяна Кудик.

Лише залишаючи скаргу, можна разом покращити медичну систему. Завдяки зверненням щодо порушень у лікарнях, з початку року НСЗУ вдалося поновити право 61 пацієнта на допомогу за Програмою медичних гарантій.

«Чим більше пацієнт надасть доказів щодо порушень з боку закладу, наприклад, чеки за придбані ліки, чи оплачені послуги з лікування або діагностики, фото і відео, тим більше шансів поновлення права пацієнтів на безоплатну медичну допомогу», – додав Тарас Стеценко, заступник начальника відділу роботи зі скаргами пацієнтів.

Як діяти пацієнтам у разі порушення прав?

1) Звернутися зі скаргою до головного лікаря.
2) Якщо головний лікар не вирішує проблему — звернутися зі скаргою до місцевого департаменту охорони здоровʼя.
3) Залишити скаргу через електронну форму на сайті НСЗУ в розділі «Громадянам»: https://cutt.ly/hewPO7gU.

Також залишити скаргу можна у декілька способів:

За безкоштовним номером контакт-центру 16-77. Оператор гарячої лінії зафіксує скаргу та допоможе оформити звернення.
Надіслати офіційний лист на електронну пошту: [email protected].
Надіслати лист на поштову адресу НСЗУ: проспект Степана Бандери, 19, м. Київ, 04073.
Написати звернення на особистому прийомі громадян.

Що варто вказати в скарзі?

1) Зазначте прізвище, ім’я та по батькові пацієнта, дату народження.
2) Зазначте дату події, викладеної у скарзі.
3) Правильно вкажіть назву лікарні.
4) Напишіть посаду, прізвище, ім’я та по-батькові особи, яка вимагала оплату за медичні послуги, ліки чи інші матеріали чи відмовлялася надати послугу.
5) Детально опишіть ситуацію, яка з Вами сталася.
6) За можливості зазначте суму коштів, яку вам довелось витратити, або яку з вас вимагали. За наявності додайте копії чеків на ліки чи медичні послуги.
7) Вкажіть свої контакти, які допоможуть з вами зв’язатися: номер мобільного чи стаціонарного телефону, електронну адресу, поштову адресу.

Аби скарга мала позитивний результат — важливо надати якомога більше фактів та доказів вимагання коштів (чеки, фото чи відео, імена медпрацівників, які вимагали кошти). Це допоможе встановити факт вимагання та повернути пацієнту кошти.


 Купити квартиру в Чернівцях
Коментарі:
Більше новин по темі:
Не пропускайте важливих новин!
Увімкніть сповіщення, та отримуйте новини моментально після публікації