Російські хакери пробили захист Київстару через обліковий запис співробітника — президент компанії

У "Київстарі" впевнені, що провести подібну атаку на їхню мережу без "рухів усередині" було неможливо. При цьому хакерську атаку 12 грудня, через яку клієнти досі не можуть користуватися мобільним зв'язком, у компанії назвали наймасштабнішою в історії.

Про це президент "Київстару" Олександр Комаров заявив в інтерв'ю Forbes, яке цитує Oboz.ua

Проблеми почалися ще о 5.26 ранку. І лише о 6.30 у компанії зрозуміли, що це атака хакерів на ядро мережі та інфраструктуру. До цього були лише відволікаючі маневри. На запитання журналіста про те, чи правда, що хакери почали шифрувати жорсткі диски, глава компанії заявив, що ця інформація "не відповідає дійсності".

Клієнтські бази даних не відповідали на запит мережі про профіль клієнта та його послуги. І послуги стали автоматично вимикатися. "Щоб так сильно пошкодити мережу, безумовно, мали бути певні рухи всередині мережі. Так чи інакше, але периметр було порушено", – пояснив президент компанії Олександр Комаров.

Інформації про те, що дані клієнтів могли потрапити до рук хакерів, немає. При цьому в "Київстарі" також не коментували вразливість, якою скористалися злочинці.

"Я це не коментуватиму. Є кілька описаних типів уразливостей. Ви можете не витримати DDos-атаку, але це була не вона. А далі у вас є типові проблеми, які не унікальні ні для "Київстару", ні для будь-якої іншої компанії – це скомпрометована система, платформа, обліковий запис або програмне забезпечення. І це найбільший рівень загроз, тому що системи багаторівневі. Вона враховує, що працюють підрядники, деякі віддалено. Усі стандарти захисту виконувались, але час від часу такі колотнечі трапляються", – зазначив президент компанії.

ОНОВЛЕНО о 20:40

Кібератака на національного оператора Київстар відбулася через скомпрометований обліковий запис одного зі співробітників компанії. Наразі ведеться слідство, заявив в ефірі телемарафону президент Київстару Олександр Комаров у середу, 13 грудня.

За його словами, хакери змогли потрапити всередину інфраструктури компанії завдяки цьому обліковому запису, пробивши таким чином захист компанії.

Це доводить, що навіть найбільш захищена інфраструктура може бути уражена, сказав Комаров.

Він пояснив, що Київстар використовує для захисту найсучасніші технології від глобальних постачальників. З початку повномасштабного вторгнення оператор відбив близько 500 «більш-менш серйозних» кібератак. Однак у будь-якій організації можуть бути люди, які «умовно наводять російські ракети або віддають свої паролі», додав президент компанії.


"Київстар" підтвердив, що ввечері 13 грудня голосовий зв'язок у мережі оператора почав відновлюватися. Відновити доступ до інших послуг планують протягом доби. Щоб перевірити, чи з'явився зв'язок, абонентам потрібно перезавантажити телефон та вимкнути послугу VoLTE у налаштуваннях, пише Oboz.ua

Про це свідчать повідомлення самих українців, а також заява "Київстару". Станом на 18:00 13 грудня був включений голосовий зв'язок по всій Україні, повідомила пресслужба компанії.

Заява "Київстару" про відновлення роботи після атаки хакерів

У "Київстар" попередили, що відновлення послуг відбуватиметься поступово, тож до кінця дня можливі короткочасні складнощі. "Станом на 18:00 13 грудня наші фахівці розпочали включення голосового зв'язку по всій Україні", – йдеться у повідомленні. В даний час також ведеться робота над відновленням послуг передачі даних та SMS.

Питання компенсацій абонентам вирішуватиметься лише після повного відновлення та стабілізації роботи мережі. Очікується, що компенсації отримають усі, хто не зміг скористатися послугами зв'язку, однак у якому вигляді нададуть компенсації, не відомо.

Як вимкнути VoLTE на телефоні?

VoLTE або Voice over LTE – це технологія дзвінків з миттєвим додзвоном та чистим звуком. Для відключення VoLTE у більшості моделей телефонів потрібно відкрити меню "Налаштування", а далі:

  • перейти в налаштування мережі та інтернету;
  • вибрати налаштування мобільної мережі;
  • знайти у списку опцію VoLTE та активувати позицію "Вимкнено".

Якщо не вдається знайти таку функцію в налаштуваннях, швидше за все модель телефону її не підтримує.

Телефони українців почали ловити мережу "Київстар"

Проведене OBOZ.UA опитування показує, що зв'язок з'явився більш ніж у половини абонентів "Київстару". При цьому багато з них можуть здійснювати дзвінки, дехто має доступ до інтернету, однак у багатьох підключення до мережі чисто символічне: "палички" є, але скористатися послугами неможливо.


 Купити квартиру в Чернівцях
Коментарі:
Більше новин по темі:
Не пропускайте важливих новин!
Увімкніть сповіщення, та отримуйте новини моментально після публікації