Екс-начальник Служби автомобільних доріг у Чернівецькій області Іван Мунтян: «Комусь вигідно, щоб я був у бігах. Але мені не потрібно нікуди втікати…»
БІГА ВІДМІНЯЮТЬСЯ / Екс-начальник Служби автомобільних доріг в Чернівецькій області Іван Мунтян фактично став ньюзмейкером №1 на Буковині після того, як кілька місцевих ЗМІ, після арештів кількох високопосадовців в області, припустили, що пан Іван, щоб не виправдовувати долю, подався за кордон у біга. Виявилося, що це не правда. Чоловік просто був у справах в Сполучених Штатах Америки. Повернувшись на батьківщину, один із нинішніх лідерів обласної «Батьківщини» 20 липня в приміщенні обласного УТОГУ дав прес-конференцію, де відповів на всі (приємні і не дуже) запитання журналістів краю. Пропонуємо вашій увазі найцікавіше…
(…) Із 334 об’єктів, які постраждали в нашій внаслідок повені 2008 року, 315 об’єктів нашою Службою автодоріг області було здано в експлуатацію. Із цих 315 об’єктів жоден об’єкт не постраждав під час цьогорічної повені! Я підходив до роботи достатньо серйозно. Я принципово ніколи не допускав, щоб об’єкт будувався без проекту, кошторисної документації. Ви знаєте, якщо немає проекту, то це реально нецільове використання коштів. У нас всі об’єкти були побудовані згідно проектно-кошторисної документації і тому ми бачимо позитивний результат у їхній якості.
Сьогодні відбувається багато перевірок у різних структурах, але хочу наголосити, що жодних проблем щодо діяльності Служби автомобільних доріг немає. І це, незважаючи на те, що за період, коли я очолював цю службу Реєстр перевірок контролюючими та правоохоронними органами лише з 7 березня 2008 року по 20 квітня 2010 року був наступним:
- Прокуратурою м. Чернівці - один раз;
- Прокуратурою Чернівецької області - 10 разів;
- Чернівецькою транспортною прокуратурою - 2 рази;
- Транспортною прокуратурою — 1 раз;
- УСБУ в Чернівецькій області - 14 разів;
- КРУ в Чернівецькій області - 20 разів.
- Генеральною прокуратурою - впродовж 3-х місяців.
- Газета «Експрес»: У чому ви вбачаєте причину, що вас так часто перевіряли?
- У 2008 році мене запрошували і в адміністрацію і прокуратуру області. Чекали від мене відповіді, як я збираюся за такий короткий час дати проїзд у 53 населених пункти, які були відрізані від світу. У деяких керівників були певні сумніви, що я не справлюся з цією ситуацією. Тоді я сказав, що жоден об’єкт не буде побудований без відповідного аналізу, відповідного обстеження, геології і проекту. Тому, що принципово стояв на своєму і вимагав, щоб ці роботи проводилися лише згідно проекту, я сьогодні не маю з цим проблем. На превеликий жаль, інші структури провели подібні роботи без проектів. Ніхто толком не знає за якими цінами проводилися всі ті роботи, як вони проводилися. Тому сьогодні виникають проблемні питання. Я рахую, що очолювана мною служба підходила до проблеми правильно. Були перевірки різних силових структур. Я маю список всіх цих структур (див. на фото), які за два роки – з 2008 по 2010 рік – нас перевіряли. Може сказати твердо, що помиляються всі. Всі ми люди. Не помиляється той, хто нічого не робить. Тим більше, було багато роботи, ми працювали цілодобово, люди практично на ногах засипали. Навіть свій День народження у 2008 році я святкував в річках Путильського району. Навантаження було дуже велике, але я зробив все для того, щоб не допустити жодних помилок. Для цього я і прийшов на цю посаду, щоб не допускати ніяких зловживань і мінімізувати всі проблеми. Сказати сьогодні, що нічого не зроблено – це взагалі абсурд і я не хочу про це навіть чути.
- Газета «ЧАС»: Під вашим керівництвом працював Олександр Лієв?
- Він під моїм керівництвом не працював. Я не допускав того, щоб він якимось чином впливав на мою діяльність…
- Газета «ЧАС»: Наскільки правдивою є та інформація, що в часи Лієва при Облавтодорі було створено приватну структуру і хто був її засновником?
- При Службі автомобільних доріг на сьогодні є тільки Облавтодор. Це дочірнє підприємство Служби автомобільних доріг України. Так само було у 2008 році. За мого керівництва ніяких структур створено не було.
- Газета «ЧАС»: Чи була у Чернівецькій області якась приватна структура, яка виконувала замовлення Облавтодору?
- Приватні структури, які займаються ремонтом доріг, були і є сьогодні.
- Газета «ЧАС»: Тоді називайте їх!
- Їх багато, починаючи від ШБУ-60..
- Газета «ЧАС»: Уточнюю: чи мав Лієв в області приватну структуру, яка виконувала всі підрядні роботи по будівництву чи відновленню доріг?
- Це я не можу відповісти, бо не відомо, хто є власником тих чи інших підприємств.
- Газета «ЧАС»: А які чернівецькі структури працювали на відновленні доріг у Путильському районі?
- Одне можу сказати: я не допускав зальотні підприємства працювати зі Службою автомобільних доріг і Облавтодором. Хоча до мене і після мене воно було і буде. Що робилося на дорогах комунального значення – це інше, туди я не мав жодного доступу. З чернівецьких структур на дорогах загального користування не працював ніхто. Про комунальні дороги звертайтеся в обласну адміністрацію…
- Газета «ЧАС»: А хто на замовлення адміністрації робив дороги?
- Це питання до них. Я не допускав такого, щоб хтось втручався у мою діяльність.
- Газета «ЧАС»: Хто в ОДА відповідав за ремонти на комунальних дорогах?
- Цим завідувало управління регіонального розвитку ОДА.
- Газета «ЧАС»: Хто був його керівником?
- Петро Дмитрович! Та ви ж знаєте хто!
- Газета «ЧАС»: То може люди не знають, не всі журналісти…
- Беріть піднімайте дані і буде видно..
- Газета «ЧАС»: це був Олександр Лієв?
- Напевно так. А перед цим від був заступником директора Облавтодору. Що до мене у цій службі робилося – я не можу вам відповісти. Я можу відповісти про те, що робилося за період мого керівництва. Наголошую? Я не допускав усяких зальотних підприємств, які не мали відповідної кваліфікації, ліцензії, техніки до роботи.
- Газета «ЧАС»: Ви були розпорядником коштів під час повені?
- Розпорядник коштів – Укравтодор на дороги загального користування.
- Газета «ЧАС»: Ви не підписували ніяких документів?
- Чому? Підписував фінансові документи.
- Газета «ЧАС»: Які кошти йшли в той період на дороги?
- 362 млн. гривень ми отримали у 2008 році на ліквідацію наслідків стихії. Всі ці кошти ми освоїли. З них ми побудували об’єкти, які надійно служать і зараз. Недоосвоїли близько 3,5 млн. гривень. Ці кошти повернулися назад у держбюджет.
- Інформагенція БукІнфо: Ми не почули відповіді на питання про спроби тиску на ваш підрозділ з боку пана Лієва… Ви про це натякнули досить прозоро.
- Буває таке, що керівники різного рівня намагаються впливати на діяльність інших структур. Я цього не допускав.
- Інформагенція БукІнфо: А що він від вас вимагав? Куди втручався?
- Були різні пропозиції по підрядниках і таке інше. Але у нас діяла комісія, яка реально аналізувала можливості того чи іншого підприємства для проведення робіт з ліквідації наслідків стихії.
- Інформагенція БукІнфо: У прес-релізі є великий перелік правоохоронних і контролюючих структур, які вас перевіряли. Що і чому вони намагались «накопати»? Зізнайтеся, на вас хтось «капав»?
- Мені важко сказати, з чим це було пов’язано. Але я прозоро вам натякнув, що з перших днів мого перебування на посаді голови Служби доріг області, коли в область після паводку поступила величезна сума коштів – 362 млн. гривень – було багато охочих взяти участь у розподілі цих коштів. Багато було пропозицій з різних структур і тому подібне. Відповідно, я не міг задовольнити всіх бажаючих з різних причин. Але головне – я підходив до підрядників виключно з професійної точки зору. Може це комусь не подобалося і з’являлися перевірки – я точно не знаю. Була у нас перевірка з Генеральної прокуратури, коли вони побачили в кінці року, що освоєно всі кошти. Одразу після нового року, тут як тут, не чекаючи Різдвяних свят, Генпрокуратура була у нас. Поки вони не перевірили факти, навіть не зустрічалися з прокурором області. Вони допитували всіх, брали пояснення у всіх працівників Служби автомобільних шляхів області, підрядників. Вони виїжджали на об’єкти, знімали копії всіх документів, накладні, і так далі. Три місяці йшла ця перевірка. І по завершенні йшли з нічим, кажучи: «Поганий результат, це теж результат». Це для них. (посміхається) Потім вони зайшли до прокурора області і визнали, що немає ніяких зловживань. Ці люди працюють і зараз в Генеральній прокуратурі. Вони можуть підтвердити. Так само транспортна прокуратура брала свідчення у людей по тих чи інших об’єктах, де були якісь підозри про зловживання. На сьогоднішній день я можу вам твердо сказати, що наша діяльність була всебічно висвітлена. Перед вами я завжди говорив, виступав. Лише за 2009 рік різних публікацій у пресі про діяльність Служби автодоріг ми мали близько 400!
- Радіостанція «Буковина»: Якщо у вас нічого не виявили, перевірки не дали результату, все чудово… значить не було підстав для вашого звільнення? Чому ви пішли з посади?
- (Сміється) Я вам скажу реально. По роботі - не лише по перевірці, але й по організації цієї роботи - проблем у мене не було. Попередній голова Укравтодору так і сказав, що дуже школа, що ти йдеш, бо ти з іншого політичного табору (Іван Мунтян сьогодні обіймає посаду заступника голови Чернівецької облорганізації ВО «Батьківщина» - БукІнфо). «Ти був дуже активний на виборах, якби трохи менше то може б і лишився. Але зараз мусиш писати заяву на звільнення..." », - сказав він. Я сказав, що це для мене без жодних проблем. Я не боявся за свою роботу на цій посаді, бо за неї можна було пишатися на рівні не лише Буковини, але й всієї держави. Багато поважних людей, будівельників, управлінців визнавали мою роботу, як дуже гарною. Я сам будівельник, все життя цим займався.
- Газета «Ва-Банк»: Ви сьогодні безробітний?
- Поки ще не працюю. Але планую найближчим часом займатися роботою.
- Газета «Молодий буковинець» Наші журналісти буквально тиждень тому об’їздили кілька об’єктів, які відновили після повені 2008 року. Так один з мостів у Малому Кочурові вартістю 900 тисяч гривень, а у нього залито бетоном три старих труби. Вони забилися сміттям, і вода не проходить. Це один з об’єктів, які відновлювала ваша служба. І мешканці села нарікають,що ж їм тепер робити? Як це все відновлювали? Куди ж гроші пішли?
- Ви точно уточнили, що це об’єкт Служби автомобільних доріг ? Якщо це комунальне господарство, тоді це питання не до мене. Я проінформований сьогодні про те, що жоден з об’єктів, які ми побудували у 2008-2009 роках не пошкоджений і не постраждав. Це можуть підтвердити вам і силові структури і інші контролюючі органи. Навіть у Маршинцях вода через міст протікала, а сам міст стоїть на місці! Це там де був прем’єр-міністр і так далі.
- Газета «Свобода слова»: Так все ж, у чому причина вашого звільнення?
- Ви повинні розуміти, що причина суто політична. Мене попросили написати заяву за власним бажанням…
- Газета «Свобода слова»: Так чому ж ви про це не заявляєте у повний голос? Якось все так дуже тихо…
- Ну ось зараз я про це кажу (сміється)
- Газета «ЧАС»: Поясніть нашим читачам, чому ви несподівано вирішили дати прес-конференцію?
- Я десь чув, що і газета «Час» надрукувала про те, що Іван Миколайович утік за кордон. (Сміється) Я би хотів сказати усім – газеті «Час» та всім іншим – я на місці, не маю від чого ховатися. Я можу відповісти за всю свою діяльність. Є багато бажаючих щось шукати і замовляти, можливо, замовні матеріали чи щось інше. Як кажуть, Бог їм суддя. Я би не хотів, щоб сьогодні здійснювали політичне замовлення щодо мене. Треба було – я написав заяву пішов із посади, нікому не роблю жодних перешкод. Ви ж бачите, відколи я звільнений, помінявся вже другий начальник Служби автомобільних доріг області. Сьогодні вже Майор став начальником замість звільненого Гладчука. Слідкую, як йдуть справи у них, але жодним чином туди я не втручаюся. Якщо ви в курсі, то об’їзну дорогу завершує таж сама фірма. Практично там залишилося покласти верхній шар асфальтобетону. Переконаний, що за короткий термін це буде зроблено…
- Газета «ЧАС»: Вас викликають кудись на допити?
- Ні, не викликають. Я не кажу, що не будуть викликати. Можливо, виникнуть якісь питання. От продовжили на два місяці перевірку КРУ в Службі автодоріг саме в період моєї діяльності. Щось шукають. Будуть у них питання – я готовий на них відповісти.
- Інформаційна агенція БукІнфо: Хто пустив Чернівцями чутку, що ви вкрали протипаводкові гроші і утекли за кордон?
- Ну як ви собі уявляєте, щоб так просто вкрасти гроші?! У нашій Службі автомобільних доріг працює цілий дорожній інститут. Потужна вертикаль. Якщо, наприклад, комунальні дороги будує голова сільської ради на всій розсуд, то існує дуже велика різниця з побудови автомобільних доріг загального користування. Перед тим, як починається будівництво об’єкта, робиться обстеження, геологія, завдання на проектування. Це все подається в Укравтодор. Там розглядається технічною радою – кращими розумами України. І лише після того дається дозвіл на проектування. Після виготовлення проекту це все знову розглядається і захищається на технічній раді. Далі проект проходить експертизу. Лише після цього включається у план будівництва на той чи інший рік і визначається фінансування. Якщо підрядник має проект на руках, де кожен вид роботи по кодах прописаний і де написано, що, наприклад, тонна бетону коштує 800 гривень чи балка 10 тисяч гривень – то як там вкрасти гроші?! Всі ці роботи здаються згідно проектно-кошторисної документації, це здається і приймає це інспектор. На об’єкт виїжджають відповідні фахівці, це все перевіряється. І просто так сказати, що хтось украв гроші і утік – ну це просто смішно і дико таке чути! І те, що відбулося у Маршинцях, я теж рахую, що прокурор не зорієнтувався. Точніше переплутав дороги державної і комунальної власності і це все приподніс прем’єр-міністру. Азаров пішов далі і виявилося, що зовсім не про те вони говорять.
- Інформаційна агенція БукІнфо: Чому? Азаров сказав, що з цього мосту у Маршинцях украли половину від суми, виділених на спорудження об’єкту.
- Я з’ясував: є підрядник зустріньтеся з ним виясніть, що там таке є. Чому його ніхто не спитає – ви вкрали стільки-то, ану негайно покажіть. І він покаже!
- Інформаційна агенція БукІнфо: Виходить, що Азаров бреше?
- Азаров не бреше. Його не вірно проінформували місцеві жителі, що нічого не будують. Азаров задав питання прокурору, а ой відповів, що затримали людей за зловживання у Глибоцькому районі.
- Інформаційна агенція БукІнфо: Орос сказав, що троє вже сидять а вкрадено на шість мільйонів.
- Так. Але це не стосується Служби автомобільних доріг. Прокурора запитали, а він відповів, що мав не це на увазі.
- Інформаційна агенція БукІнфо: Може через такі «неточності» і зняли прокурора області Ороса?
- (Беззвучно посміхається…)
- Газета «ЧАС»: Скажіть, будь-ласка, яким чином появилися разом з повінню і стихією у 2008 році якісь фірми з Києва, Донецька, Дніпропетровська. Окремі фірми навіть без техніки і елементарного поняття, як працювати у горах. І вони вигравали тендери у тих фірм, які мали техніку, людей, спеціалістів. Що це таке було? Хто це робив? І якщо можете сказати більше – то скажіть, який був відкат дається у таких роботах?
- Я відповідаю за Службу автомобільних доріг. Жодна фірма без відповідної кваліфікації, досвіду в роботі, без ліцензії та існуючої техніки з нашою службою не працювала.
- Газета «ЧАС»: А як такі фірми на подобі, як «Тувал» могли будувати ніякі дороги до села Рижа?
- Я не знаю! За комунальні дороги вам відповісти не можу.
- Газета «ЧАС»: Я питаю звідки беруться такі фірми? Звідки вони знають? От дощ паде, а за нею така фірма…
- Я не знаю, кажу вам щиро і відкрито!
- Газета «ЧАС»: Який відкат дається за перемогу у тендері?
- Який відкат? Як ти взагалі таке кажеш?! Це не можливо. У нас на тендері перебувала КРУ, ЗМІ, різні силові структури. І коли траплялися фірми, про які ви говорите, ми їх не допускали і одразу знімали з розгляду.
- Газета «ЧАС»: Але такі фірми були?
- Були звичайно.
- Газета «ЧАС»: А яким чином вони появлялися такі фірми? Хто їх кликав?
- Вони подають на розгляд документи, а ми їх взагалі не пропускаємо.
- Газета «ЧАС»: Значить вони мають тут своїх лобістів, які їх тут лобіюють! Хто це?!
- Беріть перелік фірм і дивіться хто працював у Службі автомобільних доріг. Проведіть журналістське розслідування. І ви побачите, що жодна фірма не мала за собою якихось недоліків, чи відсутність техніки. Тобто всі вони мають відповідну кваліфікацію, ліцензії і техніку. Наприклад, як фірма «Трансміст», що працювала у Маршинцях. Вони лише у минулому році заплатили 30 млн. податку.
- Газета «ЧАС»: А фірма Блонського?
- Я їх не допускав до тендеру. Вони не мали необхідної кваліфікації. Ви проаналізуйте фірму Блонського чи «Трансміст». Чи може фірми «Автомагістраль» і «Мостобуд». Це потужні відомі фірми, які входять у трійку кращих фірм України.
Загалом я хочу сказати, що губернатор Чернівецької області Михайло Миколайович Папієв зробив дуже правильно, що зняв пана Гладчука з посади начальника Облавтодору. Це людина дійсно, яка не розуміється ні в будівництві.. та взагалі ні в чому. Молодець, вірно зорієнтувався Папієв. Мені сподобалося, що він швидко розібрався у кваліфікації Миколи Гладчука. Не дивився на те, що раніше сам рекомендував два місяці тому на цю посаду. Побачив, що людина не справляється – зняти! Другий буде не справлятися – теж зняти! Це справді є нормальний професійний підхід. Я ж на посаду начальника Облавтодору прийшов без своїх фірм. І цим все сказано. Всі роботи я максимально намагався давати Облавтодору, щоб йшли державі відповідні відрахування, потрапляли кошти до бюджету. Тобто моє завдання було підняти Облавтодор, що, як на мене, вдалося успішно здійснити. Хочу такого ж побажати своїм наступникам.
Андрій ПОДІЛЬСЬКИЙ, БукІнфо (с)
Фото автора
-
"Забезпечити вхід ПЦУ мають правоохоронці і влада", — владика Феогност про ситуацію щодо Кафедрального собору Чернівців
-
У натовпі серед промосковських "тітушок" біля Свято-Духівського собору у Чернівцях помітили пасинка Михайла Папієва - екс-нардепа Артема Семенюка
-
Після подій біля Свято-Духівського собору у Чернівцях віруючі з попами УПЦ МП поскаржилися Зеленському і Лубінцю
-
Безробітна родина очільника митниці Сергія Звягінцева оперує мільйонами, має елітний будинок та дорогі авто. А ви воюйте!
-
Хабар від волонтера: Ексголову Тернопільської облради Головка засудили до 9 років тюрми
-
Пенсійний фонд у 2025 році має виплатити в час війни 35 мільярдів прокурорам і суддям, які відсудили рівень спеціальних пенсій. А ви воюйте!