Голова обласної ради Мунтян об’їхав об’єкти, до будівництва яких долучався особисто, починаючи від 2008 року
На своїй сторінці у мережі Фейсбук Іван Мунтян повідомив про об’їзд об’єктів у Путильському, Новоселицькому районах і об’їзної Чернівців. Голова облради шкодує, що «держава так мляво долучалася до цього, через що їх реалізація настільки розтягнулася в часі – а це значить, що і відклався комфорт, спрощеність життя багатьох людей». Водночас він пишається, що доводить «задумане до завершення, незважаючи на будь-які несприятливі обставини».
Про «прекрасний край буковинської землі, який не має бути відірваним від світу»
Об’їзд розпочався з Путильщини, яку Іван Мунтян назвав «прекрасним краєм буковинської землі, який не має бути відірваним від світу» і з цього району голова облради розповів про відновлення ділянок дороги Р62 в Розтоках, в Петрашах, Усть-Путилі, початок реалізації транскордонного проєкту з будівництва під’їзних шляхів до КПП «Шепіт». Далі він поділився інформацією про Новоселицький район: Маршинський міст, який забезпечить сполучення між двома районами і транспортний коридор від кордону до столиці, і транскордонний проєкт з будівництва під’їзних шляхів до КПП «Дяківці». А також нагадав про успішно зведену першу чергу об’їзної навколо Чернівців і плани на будівництво другоої черги.
«Насправді відтоді багато об’єктів звели завдяки величезній роботі в цьому напрямку Уряду Юлії Тимошенко», - нагадує Іван Мунтян. Далі – пряма мова.
«Саме тоді розпочалося відновлення зруйнованої ділянки дороги у Розтоках довжиною 1,6 км. Тоді буковинські дорожники під моїм керівництвом обрали шлях не воювати з природою, а прийняли дуже важливе інженерне рішення – за допомоги запрошених фахівців світового рівня. Ті порадили, а далі був узгоджений Технічною радою Укравтодору, дуже успішний проєкт: прокласти НОВУ дорогу, частково через територію сусідньої Івано-Франківської області.
Таким чином отримали подвійну вигоду: не лише зробили дорогу для наших краян, а й забезпечили мешканцям сусідньої Івано-Франківщини сполучення з центральною дорогою (Р62), якого в них узагалі не було! Єдина проблема залишалася в цього унікального проєкту – його не будували упродовж майже 10 років… і лиш ось на початку місяця він був нарешті завершений. Проблеми фінансування виникали при всіх, починаючи з 2010 року, владах і урядах…
Аналогічна ситуація і з іншими ділянками дороги Р62 – у Петрашах, Усть-Путилі. Це об’єкти, запроєктовані за світовими стандартами і з урахуванням обставин гірських районів. Так само очікує свого завершення унікальна естакада у Петрашах протяжністю 700 м – можливо, перша така в наших горах, подібна до естакад, які є в Альпах. А міст в Усть-Путилі з’єднає нашу область з сусідньою Івано-Франківщиною. Величезні кошти уже вкладені, зроблені земляні роботи, дорожники фактично вийшли «з води і болота», зробили найскладніше, залишилися зовнішні роботи, прокласти балки і опори...
Важлива звістка як для Селятинської громади, так і для цілого району, про яку я вже повідомляв раніше – це підписання угод про реалізацію двох «дзеркальних» транскордонних проєктів, які будуть втілюватися по обидва сторони кордону. З нашого боку це будівництво під’їзних шляхів до КПП «Шепіт» та до КПП «Дяківці». Щодо КПП «Шепіт» ми успішно пройшли другий етап відбору серед інших проєктів у Регіональному бюро транскордонного співробітництва в Сучаві.
Цей пункт із дорогою до нього дозволить почати розблокування Путильського району. Про проєкт з КПП «Дяківці» скажу далі. Зараз ці документи вже підписані, відкритий валютний рахунок, на які надходитимуть кошти і фактично реалізація проєкту розпочинається. Копії документів я передав голові Селятинської ОТГ – як символічне свідчення початку великої спільної справи! А справа таки велика і увійде в історію як початок розквіту Путильського району. Його мешканці точно на це заслуговують!
Під’їзні шляхи до КПП «Шепіт» – це лише частина, хоч і чимала, майбутнього транспортного коридору від кордону до сусідньої Івано-Франківщини – щоби мешканцям наших прикордонних регіонів не доводилося долати по 200 з гаком кілометрів, щоби за потреби дістатися Румунії, яку видно мало не з їхніх вікон! Щоби відвідати родичів, які живуть за 10-15 км на румунській стороні – долати сотні кілометрів бездоріжжя… Хіба ж так має бути?
Через те, що 10 років урядовці не фінансували ці об’єкти, не велися дорожні роботи – район, такий привабливий для туриста і для інвестора, ізольований від світу. Дороги фактично немає, автобуси і будь-який транспорт рухалися по воді, по тимчасових дорогах, немає нормального сполучення. Не йдеться вже про жодну безпеку пасажирів і водіїв. Хоча насправді більшість об’єктів виконані ще в перші два роки після повені на 60, 70, а то й усі 80%!
Про Маршинський міст як невід’ємну складову транспортного коридору
Подібна ситуація з Маршинським мостом, який має поєднати Новоселицький і Герцаївський райони: це також невід’ємна складова частина транспортного коридору, також з високим ступенем готовності завдяки нашій спільній роботі з Урядом 2008-2009 років, і також без уваги всіх подальших влад і урядів, які згадували про нього хіба що для того, аби пропіаритися і вкотре щось наобіцяти.
До 2008 року «мостом» там служила дерев’яна кладка – з обмеженим рухом і параметрами, які не давали змоги нею користуватися габаритному транспорту. Кладку зруйнувала повінь. Потрібен був новий, сучасний, стратегічний міст – але таке будівництво є тривалим процесом. А для того, щоби зберегти зв’язок між двома районами, які має поєднувати цей міст, ми оперативно побудували інший. Не капітальний, але потужний міст, який називається «тимчасовий». Але цей «тимчасовий» порівняно з попередньою «кладкою» - це такий, про який можна було тільки мріяти на той час! І він, до речі, витримав наступну потужну повінь 2010-го!
Під час виїзду на місце, Глава тодішнього уряду Юлія Володимирівна Тимошенко зрозуміла важливість цього мосту і Постановою уряду було запроєктовано новий потужний міст – довжиною 320 м, на висоті, якій би не загрожували повені. Він є стратегічним, оскільки забезпечує транспортний коридор від кордону з Румунією (КПП Дяківці) до Києва, і як наслідок – дає можливість розвитку двох районів області. І попри те, що Маршинський міст ще досі не завершений, я ні на день не відкладав ідеї про транспортний коридор.
І сьогодні вона втілена – розпочинається ще один з транскордонних проєктів, у якому за європейські кошти будуть збудовані під’їзні шлях до КПП «Дяківці», від якого і починається цей транспортний коридор через Маршинський міст. Це аналогічний проєкт, як і щодо КПП «Шепіт», і домовленість про нього також була досягнута під час наших особистих зустрічей – але вже у Ботошанському повіті Румунії. Там партнером за моєю пропозицією виступає наша обласна Служба автомобільних доріг. Адже за правилами, одна обласна рада не може бути одночасно партнером у двох однотипних проєктах.
Як це вже, до речі, не раз бувало – наприклад, з об’їзною дорогою.
Про об’їзну і стратегічне мислення
Пам’ятаєте, як, незважаючи на необхідність терміново ліквідовувати наслідки повені, ми 2008-го-2009-го не зупиняли будівництво планових об’єктів? Тоді Чернівецька область були єдиною в Україні, яка не мала об’їзної навколо обласного центру. І це було зроблено. Першу чергу також наша Служба автомобільних доріг, якою я тоді керував, за фінансування нашого уряду зробила всю – а Янукович приїхав і перерізав стрічку…
Тепер фракція Чернівецької обласної ради подала звернення до Уряду, щоби продовжити будівництво 2-ї черги.
Бо через те, що через її відсутність у цій ролі фактично використовується чернівецька міська вулиця Хотинська, яка є частиною міжнародної траси М19 – я особисто просив нашу фракцію у Верховній раді проголосувати за бюджет, де була закладені обов’язково кошти на капремонт вул. Хотинської. Та й з обласного бюджету також виділялися на це кошти на минулий рік.
Підсумовуючи свій об’їзд об’єктів, скажу, що у червні цього року ми переконалися, що 2008-го діяли правильно. Коли не лише відбудовували зруйноване, але й будували для майбутнього. Тодішнє реагування влади, уряду на чолі з Прем’єр-міністром України Юлією Тимошенко було не лише оперативним і спрямованим на ліквідацію наслідків повені і компенсацію втрат постраждалим, а й на будівництво стратегічних об’єктів, які служать громаді досі і зменшують руйнівну дію стихії сьогодні.
Хотілось би від усіх саме стратегічного мислення. І в будівництві, і в державотворенні. І в виборі наших співгромадян у неділю, 25 жовтня».
* PR
-
Зарплата в чиновників Чернівецької ОВА - майже 19 тисяч гривень: хто і де найбільше отримує?
-
На Буковині будуватимуть житло та шукатимуть роботу переселенцям: реалізовують міжнародну програму
-
На Буковину в з-під російських бомб евакуювали 23 жителів з Великописарівської громади Сумщини — 10 дорослих та 13 дітей
-
Як зробити якісний ремонт без грошей із бюджету: голова облради Бойко розповів про реконструкцію в дитячій лікарні
-
Запаранюк за рік роботи головою ОВА заробив менше, ніж за пів року в "Ощадбанку": опублікував нову декларацію про доходи
-
У Чернівецькому обласному госпіталі ветеранів війни триває ремонт приміщення, де розмістять реабілітаційний центр «Recovery» з відновлення здоров’я пораненим захисникам і захисницям