З 1 березня в Україні подешевшає певний тип електромобілів. Стала відома причина
Верховна Рада прийняла Закон №10321, який істотно змінить оподаткування деяких типів автомобілів, бо тепер вони будуть позбавлені ПДВ. Цей закон вступає в силу з 1 березня 2024 року. Які ж електро- й не тільки, автомобілі підпадають під пільгове оподаткування?
Про це пише InfoCar з посиланням на AUTO-Consulting.
Отже, Закон №10321 вносить зміни до Податкового кодексу, запроваджуючи пільги під час розмитнення окремих категорій транспорту. Якщо коротко, документ звільняє від ПДВ при розмитненні до 1 січня 2026 року наступні категорії автомобілів:
- По-перше, це комерційні та вантажні електромобілі. На відміну від легкових електрокарів, вони раніше обкладалися ПДВ у розмірі 20% через непорозуміння з кодами УКТ ЗЕД. В новому законі цей код уточнено.
- Скасовується ПДВ на вантажівки, які працюють на газовому паливі.
Стосовно вантажівок, що працюють на газовому паливі, спроби їх просунути на український ринок були й до прийняття цього закону. Але в цьому питанні виникло більше «але», ніж просто нижча ціна палива, хоча в багатьох країнах ЄС вантажівки з ДВЗ на альтернативному паливі мають свій сегмент ринку.
А от легкий комерційний транспорт на чистій електротязі має непогані перспективи на українському ринку. Інфраструктура у великих містах, та й між ними, постійно покращується, а додаткові переваги у вигляді дозволу їздити смугами для громадського транспорту тощо, сприятимуть популярності серед служб доставки. Тут скоріше постає питання економічної доцільності, як відносно вартості самого автомобіля, так і зручності його експлуатації, адже кожна година зайвого простою на зарядці або в черзі до неї - це теж втрати, і не лише грошей, а можливо й клієнтів.
Варто відзначити, що Закон №10321 в деякій мірі експериментальний, про що свідчить його тимчасовий статус: він звільняє від ПДВ окремі категорій транспорту при розмитненні до 1 січня 2026 року. Тобто всі зацікавлені в подібних пільгах бізнеси мають оцінити всі переваги та недоліки даного закону оперативно. Особливо автомобільні дилери та імпортери, які матимуть змогу значно дешевше оформлювати пільгові види транспорту. Інша справа, в якій кількості, чи знайдеться на нього достатня кількість бажаючих? На це питання наразі складно відповісти.
До речі, Верховна Рада до кінця лютого 2024 може розглянути законопроєкт №10380, який дає змогу розмитнювати автомобілі в «Дії». Але не зважаючи на всі переваги цифрового розмитнення, досі так і не зрозуміло як зміниться вартість самого розмитнення, бо схема яка буде застосовуватися - не є прозорою. Наприклад, у ВААІД вважають, що він стане перешкодою на шляху України до ЄС.
-
Із 1,5 млн. продаж вживаних автівок тільки 2,5% від цього продаються в "білу". Що придумала влада, щоб обкласти це податком
-
Більше проблем, ніж плюсів? Експерти про рішення МЗС щодо обмежень для українських чоловіків за кордоном
-
Голова КРАІЛ вважає рішення про розпуск Комісії нелогічним
-
Чоловіки України від 18 до 60 років більше не зможуть отримувати паспорти за кордоном: деталі постанови
-
Жителі Буковини до Дня Незалежності зможуть отримати одноразову грошову виплату: хто у списку
-
У закордонних консульствах України зупинили прийом документів для чоловіків призовного віку - МЗС