Петро Лисак про нові тролейбуси, вартість проїзду, сенсаційну виручку, зарплату водіїв та чому “накручений” від робочих поїздок - ексклюзив БукІнфо

З 1 жовтня у чернівецьких тролейбусах вартість проїзду зросте до 10 гривень. Для студентів під час навчального року – п’ять гривень за квиток, а учні їздитимуть безплатно. Кореспондентка БукІнфо спілкується з в.о директора Чернівецького тролейбусного управління (ЧТУ) Петром Лисаком про зміни після підвищення вартості проїзду, омріяну чистоту у тролейбусах, оплату за квитки та перспективи розвитку підприємства. Також Петро Лисак розповів, чи сам їздить тролейбусами та які має враження від поїздок.

Петре Олексійовичу, розкажіть, будь ласка, як зміниться якість надання послуг у тролейбусах після підвищення вартості проїзду?

Якість надання послуг однозначно буде змінюватися. Тариф підвищився, бо 5 гривень не забезпечував витрати підприємства. Зауважу, що у новому тарифі закладена невелика рентабельність. Не дивлячись на те, чи підвищився тариф, чи ні, ми працюємо над покращенням послуг, над тим, щоб рухомий склад був справним, санітарний стан відповідав нормам, щоб тролейбус вчасно був на зупинці, ми боремося з відсутністю потрібного інтервалу. Прагнемо аби людина прийшла на зупинку й знала, що вона через 5-10 хвилин може поїхати у потрібному напрямку. Це основні пріоритети над якими працюємо зараз. Також у наших планах купувати новий рухомий склад та до кінця року повністю перейти на безготівкову оплату. Водночас для нас важливим є облік пільгових категорій громадян, логістика видачі карток. Від цього також буде залежати швидкість переходу на безготівкову оплату.

– Чи стануть тролейбуси чистішими і якщо так, то коли?

Звичайно. Ми вже докладаємо сили для цього. Нам дуже важко перевчати людей робити як-небудь й відповідально виконувати свої посадові обов’язки. Тут мова йде про організацію роботу, працівники звикли мити тролейбуси швидкоруч. Так, щоб за дві години всі були помиті. А якщо робити це відповідально, то на один тролейбус потрібно хоча б 20 хвилин. То 16 годин треба для того, щоб помити всі машини, які на лінії. Ми працюємо над тим, щоб докорінно змінити цю ситуацію.

– Поділіться, будь ласка, за прикладом якого міста було вирішено в обов’язки водія включити роботу кондуктора? Наскільки це безпечно кермувати тролейбусом, продавати квитки, передавати решту?

Водій не контролює та виконує функцію водія. Поки ми не перейшли повністю на безготівкову оплату, у водія можна оплатити проїзд. Я хочу, щоб всі зрозуміли – функція водія не контролювати, а їхати. В разі, якщо у людини є потреба придбати квиток, а в неї нема картки для сплати, вона може звернутися до водія. Але це тільки під час стоянки на зупинці та ні в якому разі це не може відбуватися під час руху.

– Не зовсім зрозуміло як це має виглядати. Наприклад є ранковий час-пік, в тролейбус заходить багато людей й щоб під час стоянки, на кожній зупинці, оплатити проїзд потрібно хоча б 10 хвилин на кожну. Це нереально, оплата все одно відбувається під час руху. Як бути у такому випадку з безпекою?

А в маршрутних автобусах, всі роки їздимо, то як там відбувається? Я хочу зазначити, що у нас можлива оплата у водія є тимчасовим явищем. А те, що передають за проїзд під час руху це також порушення. Водій не має приймати оплату під час руху. Якщо так буде, ми будемо реагувати, адже безпека перш за все. Найближчим часом придбати разовий квиток буде ставати все простіше: це можна буде зробити й через EasyPay, IBox.

– Чи зросла зарплата водіїв після збільшення їхнього обсягу роботи?

Звичайно, зарплата збільшується, адже відсоток від виручки, яку він здає – це його премія.

– Наскільки збільшилася зарплата водія?

На 4-5 тис. гривень.

– І яка загалом середня зарплата водія тролейбуса?

В середньому 20 тис. гривень.

Нещодавно чеське місто Усті-над-Лабем подарувало Чернівцям тролейбус-"гармошку"

– В сюжеті одного з місцевих телеканалів про аварійні тролейбуси колишні працівники розповідають зокрема про неналежний стан рухомого складу та відсутність необхідних фахівців на підприємстві. Розкажіть, чи є у вас дефіцит кадрів, які відповідають за технічний стан тролейбусів?

Фахівців нам вистачає. Навіть нові працівники, котрі приходять на роботу, нічим не гірше тих, які працювали тут багато років. Є тролейбуси, які не могли виїхати на маршрути по кілька років, а тепер відремонтовані й перевозять пасажирів. На диво. Щодо коментарів в сюжетах зазначу, що у нас була ситуація, що почалося тихе страйкування, коли служба контролю виходила, наприклад, на 5 маршрут і різко цей маршрут починає ламатися. Це мала бути звичайна робоча перевірка водіїв та кондукторів, та дивним чином всі 5 машин на маршруті ламаються саме той час. Тож відтак, після перевірки та з’ясування обставин й з’являються подібні заяви.

Петро Лисак сподівається, що йому вдасться змінити роботу ЧТУ на краще

– Чи помітили ви по виручці, що вона стала ймовірно меншою? Не всі ж пасажири оплачують тепер проїзд через незручність передавати гроші водію…

Насправді виручка стала більшою! Для мене це теж дивно і я розумію скільки крали, що навіть попри те, що тепер їдуть “зайчики”, сума стала майже у два рази більшою. Наразі, орієнтовно 60% транспорту їде без кондукторів, з жовтня цей показник буде складати 100%. Зауважу, що надходження зокрема збільшуються саме через валідатори. Також активно працює служба контролю, триває інформаційна робота з пасажирами.

– Де працюють тепер колишні кондуктори?

Хтось у службі контролю, у кого були права на водія перейшли, хтось став робочими, інші звільнилися та знайшли іншу роботу.

– Петре Олексійовичу, як вплинула війна на роботу тролейбусного управління?

Найперше, з нашого підприємства понад 30 осіб мобілізованих. Саме тому ми шукаємо працівників й нам важко знайти на роботу слюсарів, але все ж знаходимо.

– Нещодавно чеське місто Усті-над-Лабем подарувало Чернівцям тролейбус. Які ще є плани з оновлення парку?

Ми плануємо купити нові тролейбуси. До кінця року хочемо оновити тролейбусний парк. Скільки саме купимо поки що не будемо говорити. Придбаємо – скажемо.

– Чи їдете Ви час від часу в тролейбусі, щоб оцінити рівень сервісу?

Звичайно їжджу!

– І які ваші враження?

Не дуже… Я “накручений” постійно звідти приходжу.

– Що не подобається під час поїздки у тролейбусі?

Мені все не подобається! Тож зранку до вечора ми працюємо над тим, щоб стало краще. Тому багато невдоволень через це, не всім подобається, коли хочеш змінювати, вдосконалювати. Не всім подобається, що раніше ніхто не питав, а тут питають: чому ви не їдете по графіку, чому спізнюєтесь, чому раніше виїхали, чому такі інтервали? І чуєш відповідь: “А я так 40 років їздив і мені ніхто не розказував як їхати”. Крок за кроком змінюємо такий підхід. Над цим працює багато людей, сподіваємося нам вдасться зробити поїздки в тролейбусах комфортними. Зараз ми запроваджуємо електронну диспетчеризацію, завдяки чому буде набагато простіше контролювати графіки руху.

– І на завершення розмови, на скільки по 5-бальній шкалі оцінюєте роботу тролейбусного управління?

По 5-бальній шкалі слабенька трієчка… Але маємо отримати відмінну оцінку! Це не ми маємо оцінити, люди мають оцінити нашу роботу.

Альона ЧОРНА, журналістка. Спеціально для БукІнфо (с)
Фото: авторки та з Фейсбук-сторінки КП “Чернівецьке тролейбусне управління”


 Купити квартиру в Чернівцях
Коментарі:
Більше новин по темі:
Не пропускайте важливих новин!
Увімкніть сповіщення, та отримуйте новини моментально після публікації