«Кадровий голод» у освітніх закладах Буковини: яких педагогічних працівників найбільше потребують школи і садочки
Управлінням Державної служби якості освіти у Чернівецькій області впродовж вересня-жовтня 2023 року провело онлайн-опитування керівників закладів дошкільної та загальної середньої освіти всіх територіальних громад області щодо проблемних питань реалізації освітнього процесу в 2023/2024 навчальному році. Важливу роль відведено вивченню кадрового забезпечення освітнього процесу.
Половина опитаних директорів дошкільних установ та шкіл вказали, що проблема нестачі педагогічних кадрів у їхніх закладах є, але вирішується; третина (38%) керівників зазначили, що закладах освіти їх громад повністю не відчувають «кадрового голоду». Водночас 12% керівників закладів освіти, зокрема Боянської, Сучевенської сільських та Герцаївської, Новоселицької й Чернівецької міських громад, наголосили на гостроті і нагальності вирішення проблеми забезпечення педагогічними працівниками як для закладів дошкільної, так і для закладів загальної середньої освіти.
Кого з педагогічних працівників чекають в освітніх закладах найбільше?
Найбільше у закладах дошкільної освіти потрібні вчителі англійської мови, вчителі-дефектологи, асистенти вихователя, логопеди, інструктори з фізкультури, музичні керівники; у закладах загальної середньої освіти – вчителі іноземної мови, математики, фізики, інформатики (детальніше – на діаграмах).

Керівники освітніх закладів також вказують на потребу у працівниках соціально-психологічної служби освітнього закладу: практичних психологах та соціальних педагогах.
Як вирішувати проблему «кадрового голоду» освітнім закладам?
Управління Державної служби якості освіти у Чернівецькій області рекомендує органам місцевого самоврядування, начальникам відділів освіти територіальних громад, керівникам закладів освіти:
- передбачити в бюджетах громади доплати фахівцям, зокрема молодим педагогам, брак фаху яких існує в закладах освіти громади;
- забезпечити соціальну підтримку педагогів, що працюють у громаді (наприклад, забезпечивши житлом вчителів, які не проживають на території громади);
- стимулювати випускників шкіл, педагогів, які бажають змінити фах, до прикладу, шляхом повної чи часткової оплати навчання (зміну кваліфікації) коштами громади;
- начальникам відділів освіти територіальних громад, керівникам закладів освіти долучатися до «ярмарок професій», що систематично проводяться на базі факультетів Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича, з метою надання пропозицій студентам-випускникам для заповнення вакантних посад;
- активно взаємодіяти з міським, обласним центрами зайнятості;
- постійно інформувати про актуальні педагогічні вакансії на сайтах закладу освіти, засновника, в місцевій пресі, соціальних мережах тощо.
-
Карантин через ГРВІ: влада Чернівців поки не закриває дитячі садочки, а школи працюватимуть за рішенням дирекцій
-
Золотих та срібних медалей у школах більше не буде: держава не витягує виготовляти таку кількість відзнак
-
Вихователі дитсадків Чернівців проти професійної дискримінації та просять і собі «вчительську тисячу». У Ратуші шукають рішення
-
На Буковині функціонуватимуть 62 академічні ліцеї - план мережі старшої школи планує затвердити обласна рада
-
У Чернівцях нагородили переможців першого регіонального туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2025». Хто ними стали?
-
Факультет міжнародних відносин: вартість навчання та перспективи професії