"Ми зможемо почути гудок потяга, який без зупинок та митних бар'єрів помчить з Чернівців до Європи" - Начальник Чернівецької ОВА Запаранюк написав статтю в центральних ЗМІ
Начальник Чернівецької ОВА Руслан Запаранюк вирішив нагадати про своє існування українській аудиторії, розмістивши статтю за своїм підписом на сайті інформаційної агенції “Інтерфакс-Україна”. Стаття називається “Євроколія з Чернівців до Румунії: як вона здатна змінити економіку країни”.
Цікаво, що мова йде саме про авторську статтю Руслана Васильовича, а не інтерв’ю з ним, або ж якийсь інший формат спілкування. Тут чіткий фокус на одній темі. Значить за темою лобіювання Євроколії стоїть не один керівник прикордонної області. І в цьому нічого поганого немає, бо тема справді важлива. З її реалізацією Україна запізнилася мінімум років на 20-25.
Основні моменти публікації:
- Для України, яка прагне інтегруватись до європейської спільноти, питання транспортної інфраструктури набуває особливого значення. І одним з наймасштабніших та найперспективніших проєктів у цій сфері є продовження існуючої євроколії з Вадул-Сірет до Чернівців.
- Чому саме Чернівці та Буковина стали відправною точкою для цього амбітного проєкту? Насамперед, завдяки унікальному географічному розташуванню. Чернівецька область має найдовший кордон з Румунією, а отже - з Європейським Союзом. Це створює колосальні можливості для розвитку транскордонної торгівлі, туризму, культурного обміну.
- Транспортна інфраструктура в регіоні не відповідає цим викликам. Залізничне сполучення з ЄС відбувається через застарілі пункти пропуску, з перевантаженням на станціях через різницю в ширині колії. Це створює додаткові витрати часу та коштів, знижує конкурентоздатність українських товарів на європейських ринках.
- За попередніми розрахунками, пропускна здатність цієї гілки може скласти до 15 пар поїздів на добу. Це дозволить збільшити обсяги експорту української продукції - зернових, металів, деревини, продуктів харчування. А також забезпечить стабільний імпорт критично важливих товарів - палива, техніки, медикаментів.
- Реалізація цього проєкту дасть потужний поштовх для розвитку експортно-орієнтованих підприємств регіону. Адже вони зможуть швидше, дешевше та зручніше доставляти свою продукцію на ринки ЄС. Це особливо актуально для аграрного сектору Буковини, який є одним з лідерів з вирощування плодово-ягідної продукції.
- Євроколія зробить Чернівці та область значно доступнішими для іноземних гостей, дозволить розвивати нові туристичні маршрути та продукти.
- Продовження євроколії до Чернівців дозволить поєднати між собою одразу чотири країни - Польщу, Румунію, Молдову та Україну. Це відкриє нові можливості для розвитку міжнародної торгівлі, туризму, культурного обміну. Адже наразі залізничне сполучення між цими країнами ускладнене через різницю в ширині колії. А євроколія усуне ці бар'єри та перетворить Чернівці на ключовий транспортний хаб у регіоні.
- У січні 2024 року АТ "Укрзалізниця" подало проєктну пропозицію на розробку проєктної документації у рамках конкурсу CEF 2023 Transport Call. Вона передбачає реконструкцію залізниці з будівництвом колії 1435 мм та електрифікацією на ділянці Львів-Чернівці-Вадул-Сірет-Держкордон. 50% вартості проєкту планується покрити за рахунок гранту ЄС, а ще 50% - за рахунок власних коштів УЗ, держбюджету та кредитів. Результати розгляду заявки очікуються вже в червні-липні 2024 року.
- "Укрзалізниця" вже звернулася до Мінінфраструктури з пропозицією виділити частину фінансування у рамках нової бюджетної програми з розвитку мережі TEN-T. А також планує вже в III кварталі 2024 розпочати предпроєктні роботи, які включатимуть збір вихідних даних, визначення обсягів та орієнтовної вартості будівництва, оцінку впливу на довкілля.
- Процес будівництва євроколії Чернівці-Вадул-Сірет вже запущено і перебуває на стадії активної розробки. Звичайно, попереду ще багато роботи - від розробки техніко-економічного обґрунтування до проведення тендерів та безпосередньо будівництва.
- Ми зможемо почути гудок потяга, який без зупинок та митних бар'єрів помчить з Чернівців до Європи.
- Євроколія з Чернівців до Румунії стане символом нашої інфраструктурної інтеграції до ЄС та запорукою процвітання нашого краю.
-
Новий "Лексус", три квартири і машина для доньки: оприлюднили декларацію нового заступника Запаранюка
-
За час повномасштабної війни Буковина на підтримку ЗСУ спрямувала понад 800 млн. гривень - Запаранюк в ефірі "Єдиних новин"
-
На Буковині відзначили День Гідності та Свободи, пам’янувши загиблих на Майдані Героїв
-
Тур вихідного дня: Запаранюк відвідав у Новоселиці підприємство «М’ясо Буковини»
-
Запаранюк зустрівся у Чернівцях з послами Румунії та Молдови і попросив поклопотати перед своїми урядами про підтримку Плану перемоги України
-
Бойко звинуватив Чернівецьку ОВА у некомпетентності та бездіяльності. Каже, що гроші з обласного бюджету не йдуть на розвиток спорту та оздоровлення буковинських дітей