Б'ються за кожен кілометр дороги, або Як державні гроші можуть піти "повз кишені" Осачука та Ковалюка

На цю думку наводить недавній репортаж одного з наближених до Василя Продана телеканалів, який якраз стосувався ремонту доріг. За сюжетом, виглядає так, що проданівські ЗМІ обслуговують не лише міських реваншистів, але й стоять на сторожі фінансових інтересів відомих маніпуляторів з ОДА.

Вже ні для кого не є секретом, що на "Великому будівництві" Осачук і його заступник Ковалюк непогано користають. Впродовж всієї каденції вони не допускають до розподілу коштів на будівництво та ремонт інфраструктури, а тим більше автомобільних доріг, нікого.

Про шалені відкати, які, нібито, осідають в обласних владних кабінетах, все частіше говорять не тільки обурені підрядники, а й пересічні буковинці.

Так ось, телеканал підняв ґеволт щодо намірів керівництва Чернівецької міської ради реконструювати 4 кілометри Галицького шляху, який є парадними воротами міста з боку Тернополя, Івано-Франківська і Львова.

І є обличчям Чернівців для тих, хто прямує з Польщі і Угорщини у Румунію та інші балканські країни. Але такі плани міськради дуже стривожили очільників будинку з левами, бо ті зрозуміли, що їм може урватися, і державні гроші обійдуть їхні кишені.

Телеканал навіть залучив до провокаційного репортажу прямо з дороги буцімто спеціаліста з публічних закупівель, котрий з якихось причин погодився розповідати нісенітниці і звинувачувати міськраду у завищенні вартості ремонту Галицького шляху.

Але тут все просто, як двері. Досі замовником робіт з поточного та капітального ремонту доріг загальнодержавного значення виступала лише Служба автомобільних доріг при ОДА, яка повністю лежить під Богданом Ковалюком.

Разом зі своїм керівництвом та очільниками обласного автодору чиновник вже освоїв на ремонті доріг мільярди гривень.

Найбільший тендер складав 1,4 мільярди гривень. Хоча за всі ці роки обласною владою і шляховиками не було відремонтовано жодного метра доріг державного значення, які знаходяться у межах міста Чернівці, накладаючись на міські вулиці. А фінансування ремонтів цих відтинків доріг здійснюється саме за рахунок коштів Державного бюджету (наприклад, вулиця Хотинська ремонтується за кошти, виділені Кабміном).

Телесюжет якраз засвідчив, що губернаторових дуже настрахала перспектива можливого перерозподілу державних коштів, які перебувають у їхньому ручному управлінні, на місто.

А як же не переживати, адже Богдан Ковалюк зробив ще не всі роботи у Вікнянській ОТГ, де керує його тато.

Але саме тому, що ремонт вулиці Хотинської з іншого боку міста вже завершується, чернівецька міська влада, на чолі з Романом Клічуком, і вирішила наступною відремонтувати іншу частину міської ділянки траси М-19 - вулицю Галицький шлях. Звичайний ґаздівський і відповідальний підхід. Місто має гарно виглядати з усіх боків, а дороги, якими у нього заїжджаєш, мають одразу створювати настрій і враження про Чернівці.

І якщо губернатору, котрий публічно вихваляється своїм вкладом у розвиток міста, на ремонт доріг у якому не виділяє ні копійки, схоже, на обличчя Чернівців наплювати, то в міській раді навпаки прагнуть це обличчя зробити привабливим.

Але, схоже, головними для нинішньої обласної влади є гроші. І саме суму у 216 мільйонів гривень, яка необхідна на реконструкцію Галицького шляху, якраз зробили інфоприводом для провокаційної телевізійної атаки, щоби збурити чернівчан. А самим у цей час і далі розписувати у кабінетах держадміністрації державні мільярди.

Математика є ґрунтовною наукою, тому рахуємо. Протяжність вулиці Галицький шлях 4 кілометри, за підрахунками Укравтодору, на поточний ремонт одного кілометра дороги першої категорії необхідно витратити 60 мільйонів гривень. У заплановану реконструкцію входитиме ремонт дорожнього покриття, встановлення відповідного і достатнього освітлення, обладнання зупинок, заїздів, ремонт та прокладання тротуарів, капремонт кільця навпроти Дріжджзаводу і нанесення сучасної розмітки.

Загальна сума розписується так: вартість матеріалів, виробів, конструкцій - 60%, вартість експлуатації техніки, машин та механізмів - 20%, зарплата - 10%, інші витрати - 10%.

Тож 60 мільйонів гривень множимо на 4 і отримуємо 240 мільйонів. Департамент же інфраструктури та благоустрою Чернівецької міської ради заклав у цей проєкт лише 216 мільйонів гривень, що озвучує і проданів телеканал. Тобто державні гроші у Ратуші рахують і відкатні проценти у суми не закладають.

До речі, дорога М-19 сполучає КПП "Доманове" на Волині і "Порубне" на Буковині та є частиною європейської автомобільної траси Е-85, а це ще один міжнародний аспект на користь невідкладності ремонту. Причому, вартість у 60 мільйонів гривень за 1 кілометр, за оцінками того ж Укравтодору, не є найвищою, бо зазначена ціна реконструкції 1 кілометра дороги першої категорії може вартувати до 100 мільйонів гривень.

Тобто у Чернівцях, категорично обділених держфінансуванням з вини обласної влади, до державних грошей ставляться заощадливо. Міська рада невиправдано планку не піднімає і зайвий раз у державну кишеню руку не пхає. На відміну від облдержадміністрації, котра впала на грошові потоки та втратила міру і фацу.

А дороги у місті, доведеному попередниками до ручки, потрібно будувати як за кошти власного бюджету, так і за кошти Державного, що є справедливим господарським підходом.

Принагідно ж, голові ОДА та іже з ним слід нагадати: місто Чернівці є обласним центром Буковини, українським містом розташованим на території держави Україна, а тому має такі ж права і преференції, як й інші регіони області та держави. Все інше - від лукавого.

Влад СКИПАЛЬСЬКИЙ, спеціально для БукІнфо (с)
Фото ілюстративне


 Купити квартиру в Чернівцях
Коментарі:
Більше новин по темі:
Не пропускайте важливих новин!
Увімкніть сповіщення, та отримуйте новини моментально після публікації