«Вигребли всі бензовози». Як Європа реагує на підвищений попит на пальне з боку українців
В Україну щодня в'їжджає близько 230 машин з пальним, а також зростає розмір постачання залізничним транспортом.
Про це повідомив радіо НВ Сергій Куюн, директор консалтингової компанії А-95. Станом на червень 2022, кількість постачальників дизпального зросла у півтора рази та сягнула майже 100. На третину більше, ніж в травні стало імпортерів автогазу (45), а кількість постачальників бензину зросла до 27 (з 21): «По газу імпорт вже перевищив очікування, по дизпальному ринок потихеньку виходить на прогнозні показники, по бензину все ще не дотягує 20−25%».
«Я не буду говорити, що проблеми скінчилися, до цього ще дуже далеко. Постачання зростає, але й споживання не стоїть на місці. Повертаються люди, активізується бізнес. А у серпні-вересні на нас чекає сезонний пік споживання», — поділився експерт.

На думку експерта, у Європі виявилися не готовими до апетитів українців: «В Європі українці вигребли всі вільні бензовози, розміщені замовлення на виробництвах… Головні проблеми — у Європі. Тамтешні банки не тільки не фінансують прямі угоди з постачання пального в Україну, фактично не хочуть розглядати контракти в усіх потенційних регіонах, які можуть бути задіяні у такому постачанні. Тобто якщо навіть неукраїнський резидент хоче привезти пальне в Румунію для іншого нерезидента, це вже відмова. Бо звідти багато пального йде саме в Україну.
Відчуваючи попит, не можуть скласти собі ціну постачальники, судновласники, перевізники. На ринку з’явилася маса аферистів.
У свою чергу великі постачальники дуже обережно ставляться до України. Подейкують, що такі рекомендації їм надають безпосередньо чиновники, мовляв, не поспішайте.
Наприклад, в Болгарії трейдери узгоджують обсяги постачання в Україну з урядом. Невдоволені й молдовани, бо українці загнали оптові ціни у регіоні. Через це в країні зупинилося чимало АЗС, які не можуть потрапити під державне регулювання. В Польщі протести водіїв. Угорщина… тут все зрозуміло.

Тому особливого профіциту чекати поки не слід. Кожну машину наші трейдери буквально вигризають. Наразі головна мета — забезпечити поточний зростаючий попит та створити резерв під серпень-вересень. Та й взагалі, він має бути у воюючої країни".
-
До 65 гривень і вище? Що буде з цінами на пальне в Україні цього літа
-
Нинішній мер Чернівців Роман Клічук заробив перший капітал на Калинівському ринку, продаючи турецькі килими
-
У липні запустять євроколію до Ужгорода - на черзі Львів, Чернівці та Луцьк
-
У Вижниці учасник бойових дій відкрив магазин тканин разом із швейним ательє
-
У Чернівецькому центрі зайнятості мають 18 вакансій із заробітною платою від 30000 до 45000 грн. 60 тисяч пропонують масажистам і 85 бойовим медикам і самперам
-
З обстріляного ворогом Нікополя – на Сторожинеччину: як жінка відновлює зелений бізнес на новому місці