«Вигребли всі бензовози». Як Європа реагує на підвищений попит на пальне з боку українців

В Україну щодня в'їжджає близько 230 машин з пальним, а також зростає розмір постачання залізничним транспортом.

Про це повідомив радіо НВ Сергій Куюн, директор консалтингової компанії А-95. Станом на червень 2022, кількість постачальників дизпального зросла у півтора рази та сягнула майже 100. На третину більше, ніж в травні стало імпортерів автогазу (45), а кількість постачальників бензину зросла до 27 (з 21): «По газу імпорт вже перевищив очікування, по дизпальному ринок потихеньку виходить на прогнозні показники, по бензину все ще не дотягує 20−25%».

«Я не буду говорити, що проблеми скінчилися, до цього ще дуже далеко. Постачання зростає, але й споживання не стоїть на місці. Повертаються люди, активізується бізнес. А у серпні-вересні на нас чекає сезонний пік споживання», — поділився експерт.

Кількість імпортерів пального в Україну в 2022 (Фото: Надано Сергієм Куюном)
Кількість імпортерів пального в Україну в 2022 / Фото: Надано Сергієм Куюном

На думку експерта, у Європі виявилися не готовими до апетитів українців: «В Європі українці вигребли всі вільні бензовози, розміщені замовлення на виробництвах… Головні проблеми — у Європі. Тамтешні банки не тільки не фінансують прямі угоди з постачання пального в Україну, фактично не хочуть розглядати контракти в усіх потенційних регіонах, які можуть бути задіяні у такому постачанні. Тобто якщо навіть неукраїнський резидент хоче привезти пальне в Румунію для іншого нерезидента, це вже відмова. Бо звідти багато пального йде саме в Україну.

Відчуваючи попит, не можуть скласти собі ціну постачальники, судновласники, перевізники. На ринку з’явилася маса аферистів.

У свою чергу великі постачальники дуже обережно ставляться до України. Подейкують, що такі рекомендації їм надають безпосередньо чиновники, мовляв, не поспішайте.

Наприклад, в Болгарії трейдери узгоджують обсяги постачання в Україну з урядом. Невдоволені й молдовани, бо українці загнали оптові ціни у регіоні. Через це в країні зупинилося чимало АЗС, які не можуть потрапити під державне регулювання. В Польщі протести водіїв. Угорщина… тут все зрозуміло.

Тому особливого профіциту чекати поки не слід. Кожну машину наші трейдери буквально вигризають. Наразі головна мета — забезпечити поточний зростаючий попит та створити резерв під серпень-вересень. Та й взагалі, він має бути у воюючої країни".


Коментарі:
Більше новин по темі:
Не пропускайте важливих новин!
Увімкніть сповіщення, та отримуйте новини моментально після публікації