«Вигребли всі бензовози». Як Європа реагує на підвищений попит на пальне з боку українців
В Україну щодня в'їжджає близько 230 машин з пальним, а також зростає розмір постачання залізничним транспортом.
Про це повідомив радіо НВ Сергій Куюн, директор консалтингової компанії А-95. Станом на червень 2022, кількість постачальників дизпального зросла у півтора рази та сягнула майже 100. На третину більше, ніж в травні стало імпортерів автогазу (45), а кількість постачальників бензину зросла до 27 (з 21): «По газу імпорт вже перевищив очікування, по дизпальному ринок потихеньку виходить на прогнозні показники, по бензину все ще не дотягує 20−25%».
«Я не буду говорити, що проблеми скінчилися, до цього ще дуже далеко. Постачання зростає, але й споживання не стоїть на місці. Повертаються люди, активізується бізнес. А у серпні-вересні на нас чекає сезонний пік споживання», — поділився експерт.
На думку експерта, у Європі виявилися не готовими до апетитів українців: «В Європі українці вигребли всі вільні бензовози, розміщені замовлення на виробництвах… Головні проблеми — у Європі. Тамтешні банки не тільки не фінансують прямі угоди з постачання пального в Україну, фактично не хочуть розглядати контракти в усіх потенційних регіонах, які можуть бути задіяні у такому постачанні. Тобто якщо навіть неукраїнський резидент хоче привезти пальне в Румунію для іншого нерезидента, це вже відмова. Бо звідти багато пального йде саме в Україну.
Відчуваючи попит, не можуть скласти собі ціну постачальники, судновласники, перевізники. На ринку з’явилася маса аферистів.
У свою чергу великі постачальники дуже обережно ставляться до України. Подейкують, що такі рекомендації їм надають безпосередньо чиновники, мовляв, не поспішайте.
Наприклад, в Болгарії трейдери узгоджують обсяги постачання в Україну з урядом. Невдоволені й молдовани, бо українці загнали оптові ціни у регіоні. Через це в країні зупинилося чимало АЗС, які не можуть потрапити під державне регулювання. В Польщі протести водіїв. Угорщина… тут все зрозуміло.
Тому особливого профіциту чекати поки не слід. Кожну машину наші трейдери буквально вигризають. Наразі головна мета — забезпечити поточний зростаючий попит та створити резерв під серпень-вересень. Та й взагалі, він має бути у воюючої країни".
-
На Буковині до офісу «Зроблено в Україні» звернулося 30 осіб, які планують створювати або розширювати бізнес
-
Чернівціобленерго продавало електроенергію бізнесу за тарифами для населення - НКРЕКП
-
Ситуація в енергетиці важка: людей просять економити. Через дефіцит електроенергії на Буковині підприємства працюватимуть з обмеженнями своїх потужностей
-
Ситуація в енергосистемі не проста. Енергетики просять буковинців не вмикати енерговитратні прилади в часи пікового навантаження
-
Підприємства Буковини з 18:00 до 22:00 працюватимуть з обмеженням своєї потужності. Через дефіцит електроенергії енергетики просять жителів краю зменшити споживання світла
-
Через руйнування енергетики може зрости тариф на світло. Нардеп підрахував, якою буде вартість