Головний архітектор міста Сергій Гомонович: Ми однозначно думаємо тільки над тим, щоб перенести центральний автовокзал на Гравітон
СУТЬ РЕЧЕЙ /
Стенограма програми „Суть речей” від 17 лютого. Запрошені гості: Сергій Гомонович, головний архітектор міста та Ігор Кожуленко, директор міського центру організації пасажирських перевезень. Ведуча: Оксана Денисюк
Ведуча: Сергію Степановичу, відколи тривають розмови та плани перенести автовокзал?
Сергій Гомонович: розмови щодо перенесення автовокзалу точаться давно. Як про історію питання, то у Генеральному плані 1993 року було зазначено можливе будівництво центрального автовокзалу коло залізничного вокзалу, там де резерв провідників. Там сьогодні знаходиться заправка. У зв’язку із тим, що та ділянка розбудувалась, то змінились і нормативні вимоги, почали вишукувати нові земельні ділянки. Потім пропонували будувати автовокзал на розі вулиць Хотинської та Калинівської. Ми цього притримувались до останнього, допоки і там не забудувалась та земельна ділянка. Перед нами повстало нове завдання – знайти ділянку для будівництва автовокзалу. Також ми розглядали питання його будівництва в районі заводу залізобетонних виробів на вулиці Галицький шлях. Але у зв’язку із тим, що та ділянка часто підтоплюється, ця ідея була відхилена. А зараз у нас є інвестор і ми вивчаємо питання про зведення автовокзалу на вулиці Руській, на території колишнього заводу „Гравітон”.
Ведуча: що послугувало тому, щоб автовокзал Чернівців перенести?
Сергій Гомонович: виросла кількість транспорту, а тому ті вимоги, які зараз є до автовокзалу не відповідають тим нормам та вимогам. Треба покращити сервіс, але найголовніше, що наш автовокзал знаходиться на вулиці Головній, практично у центрі міста. Це насичена магістраль, через яку йде і транзитний напрямок – це дискомфорт та загазованість міста, тому і постало питання про перенесення автовокзалу.
Ігор Кожуленко: варто розпочати розмову з того яким вимогам має відповідати сучасний автовокзал. Той автовокзал, яким ми зараз маємо на вулиці Головній – це вокзал минулого тисячоліття. У минулому він відповідав тим вимогам та тій кількості транспорту, яка була, але зараз кількість транспорту збільшилась і треба додаткову територію для відстою автобусів, тобто має вирости якість послуг, щоб було зручно і перевізникам, і пасажирам. І наш автовокзал розміщений так, що всі автобуси вимушені їхати через Головну – найбільш насичену вулицю, яка не може пропустити так багато транспорту. А автобуси зараз стали великі, що заважає руху не тільки автомобілістів, але й пішоходів. Також питання екологічне, адже часом буває так, що автобус вже знаходиться на Центральній площі, а дим від нього на Залізничному вокзалі ще не розсіявся.
Ведуча: але ж не всі автобуси їдуть через центр міста.
Ігор Кожуленко: звичайно, що ні. Івано-Франківський та Тернопільський напрямки мають рухатись через вулицю Калинівську, але ми неодноразово бачимо ці автобуси у центрі міста.
Ведуча: чи правда, що будівля нинішнього вокзалу не належить міській раді?
Сергій Гомонович: там власники акціонерне товариство і вони зараз облаштовують територію, роблять навіси над платформами, але це не означає, що центральний автовокзал там так і залишиться. Ми однозначно думаємо тільки над тим, щоб перенести автовокзал на Гравітон.
Ведуча: але власники існуючого автовокзалу роблять ремонт та сподіваються, що центральний автовокзал так у них і залишиться?
Сергій Гомонович: вони сподіваються, що у них залишиться більше одиниць техніки на відправлення якраз через те, що вони роблять ремонт. Тут діє пряма конкуренція.
Ведуча: тобто, у планах є залишити певні напрямки, з котрих будуть відправлятись автобуси?
Сергій Гомонович: ми вважаємо, що там доцільно буде розмістити Глибоцький та Сторожинецький напрямки.
Ігор Кожуленко: те, що перенесення автовокзалу на Гравітон зменшить кількість заторів – це однозначно. На нинішньому вокзалі навіть немає нормальної стоянки таксі, немає де припаркувати машину, коли ти проводжаєш когось на вокзалі, чи просто приїхав туди по справах. А та стоянка, яка там є –вона не відповідає нинішнім потребам. Там постійне скупчення транспорту, що створює багато незручностей. А за проектом, на новому автовокзалі буде багато площі і для відстою автотранспорту, і для таксі, і просто для тих, хто буде приїжджати та користуватись послугами вокзалу. А ця реконструкція існуючого автовокзалу – вона не пропаде і власники не пошкодують того, що роблять зараз. У нас зараз на Сторожинець автобуси відправляються з вулиці Сторожинецької – ну де таке бачено, щоб кінцева зупинка автобусу була вулиця, чи перехрестя вулиць, а не автовокзал? Тому, скоріш за все, Глибоцький та Сторожинецький напрямки будуть відправлятись з цього автовокзалу, який зараз є центральним. Та інфраструктура, яка там буде – вона і буде відповідати тій кількості транспорту та відправлень на той напрямок.
Ведуча: скільки автостанцій у Чернівцях. В якому вони стані і чи потребують реконструкції?
Ігор Кожуленко: на сьогодні державних автостанцій немає – всі вони приватні чи акціонерних товариств. У Чернівцях їх 5. Перша центральна – звідти відправляються на всі напрямки. Друга на перехресті вулиць Фастівської та Московської Олімпіади – це Хотинський та Новоселицький напрямки. Третя в районі дріжджового заводу, і ця автостанція теж не відповідає тим вимогам, які стоять перед нею по кількості відправлень. Вона має бути як мінімум такою, як зараз центральний автовокзал. Там Кіцманський напрямок, Вижницький, Івано-Франківський. Це все один власник. Четверта автостанція знаходиться на території ринку Добробут, вона дуже хороша, там є відстій для автобусів, тому створено всі умови. І п’ята автостанція на Герцаївський напрямок, вона розташована в кінці вулиці Руської, але вона не має перспектив, адже якщо буде збудовано центральний автовокзал на Гравітоні, то в той напрямок буде виділено кілька платформ.
Ведуча: ці автостанції задовольняють потреби мешканців міста?
Сергій Гомонович: є пропозиції покращити існуючі автостанції, наприклад зараз ми працюємо над тим, аби перенести автостанцію від дріжджового заводу в район Метро. Там ми плануємо розмістити напрямок на Кіцмань та Тернопіль. Ми хочемо трохи розвантажити те місце, бо через велику кількість транспорту воно стало затісне і тому там незручно розминатись автобусам. Ми займаємось Сторожинецьким напрямком, там було рішення сесії і ви можливо ви пам’ятаєте, там на виїзді з міста колись був автовокзал. Підприємець викупив те приміщення, але він зобов’язаний залишити частину тієї нерухомості під автовокзал. Тобто, ми це питання не знімаємо і розраховуємо, що колись там теж можна облаштувати автовокзал. Також думаю, що нашим слухачам буде цікаво почути, що ми будемо працювати над вокзалом на вулиці Московської олімпіади, адже він теж не відповідає ніяким вимогам. Ми думаємо цей автовокзал перенести туди, де розвертається четвертий маршрут тролейбуса з таким розрахунком, що розворот тролейбусу перенести далі. Це питання також в роботі, але ми ним займемось після того, коли вирішимо питання з центральним автовокзалом.
Ведуча: скільки часу треба для того, щоб вирішити всі ці питання з існуючими автовокзалами?
Сергій Гомонович: прогнози тут невдячна справа. Ми рік тому визначились з центральним автовокзалом на Гравітоні та вже рік над цим працюємо. Рішення ще досі не прийнято – все за сесією, зараз оголошено в ЗМІ про громадське обговорення цього питання, тоді знову рішення сесії та тільки після цього інвестор зможе розпочати роботу над будівництвом центрального вокзалу, а ми у свою чергу будемо працювати над розвитком тих інших автостанцій.
Ведуча: наскільки громада буде залучатись до цієї теми будівництва вокзалу, адже багато хто з чернівчан проти цієї ідеї.
Сергій Гомонович: коли ми розглядали цей варіант на Гравітоні, ми обдумали всі за та проти. І тут переважають позитивні моменти. Зокрема, коли буде остаточно відомо, що вокзал буде на Гравітоні, то буде змінена схема руху міських маршрутів. Ця схема буде максимально зручно підлаштована так, щоб з будь-якого кінця міста можна було швидко дістатись до автовокзалу. Також ми обдумали як будуть добиратись транзитні пасажири – з залізничного вокзалу чи аеропорту. У цьому теж є свої позитиви. Також у нас побудовано об’їзну дорогу, а отже весь транзитний транспорт вже не заходитиме в місто. А негатив у тому, що жителі мікрорайону Гравітон бояться, що у них там буде більше транспорту та відповідно збільшиться загазованість. Ми вже це питання вирішили – основне прибуття транспорту буде з вулиці Комунальників. А решта транспорту буде прибувати по вулиці Руській, це стосується і маршруток, для яких перед автовокзалом буде зупинка. Таким чином ми розмежуємо ці види транспорту. Також ми зробимо зелену зону там, де зараз четвертий корпус Гравітону, його власне і хочуть переобладнати під новий автовокзал.
Ведуча: чи буде все ж таки змінено рух маршруток у зв’язку із перенесенням автовокзалу?
Ігор Кожуленко: ми розглядали та вивчали це питання. І до існуючого автовокзалу важче дістатись, аніж до автовокзалу, який буде на Гравітоні навіть з уже існуючого маршрутною сіткою. На Гравітон можна дістатись з будь-якої точки міста, окрім Роші. Але хочу нагадати, що кількість автобусів на маршруті визначає кількість пасажирів. Вже коли буде автовокзал там, та якщо буде збільшуватись кількість автобусів, тоді ми це питання будемо регулювати. Але я хочу наголосити, що існуюча сітка забезпечує сполучення всього міста з Гравітоном, тому я тут проблеми не бачу. Тому зараз мова про відкриття новий маршрутів не йде.
Ведуча: то хто ж будуватиме новий автовокзал?
Сергій Гомонович: з такою ініціативою виступив сам власник четвертого корпусу Гравітону, вони будуть займатись виготовленням проектно-кошторисної документації та будівництвом об’єкту. Виникає питання чи вигідно це йому – відповідь так, адже разом з новим автовокзалом буде побудована й інфраструктура – це кафе, готельні номера та торгові приміщення.
Ведуча: чи поставили ви якійсь вимоги до інвестора?
Сергій Гомонович: вимога – це приміщення автовокзалу, відповідно до нині діючих норм центрального автовокзалу. Цей автовокзал має бути першої категорії, тобто за попередніми розрахунками від буде займати 3,5 гектари. Також розбудована інфраструктура не повинна заважати роботі самого вокзалу. І основна вимога, про яку я вже говорив – це заїзд з вулиці Комунальників.
Ведуча: Ігорю Васильовичу, ви як людина, котра багато років працює у транспорті, скажіть скільки на новому автовокзалі має бути платформ, щоб він забезпечував всі напрямки та щоб просторим і зручним у користуванні?
Ігор Кожуленко: новий автовокзал буде міжобласного, міждержавного та приміського сполучення, тому кількість платформ буде визначатись згодом, я думаю. Але я впевнений, що всі платформи мають бути закритими, а не такими відкритими та необлаштованими, якими вони є на центральному автовокзалі. Пасажирам має бути зручно. Ми будемо дивитись на проект та в разі необхідності давати свої зауваження. Транспортна система не стоїть на місці і ми це також маємо врахувати, а тому коли треба буде додати платформ, то у проекті це теж має бути передбачено.
Ведуча: наскільки з нового автовокзалу буде зручно відправлятись автобусам на Тернопільський та Івано-Франківський напрямки?
Ігор Кожуленко: зараз об’їзною дорогою можна швидше проїхати, аніж через місто. Коли всі автобуси будуть їхати по об’їзній, то ми розвантажимо місто і раді тут будуть всі – і мешканці, і автомобілісти.
Ведуча: повертаючись до проблеми завантаження міста, цей проект з перенесення автовокзалу, він повністю вирішить проблему з машинами у Чернівцях?
Сергій Гомонович: проектно-кошторисна документація по будівництву підземного переходу на розі Проспекту та вулиці Стасюка виготовлена, по першій черзі. Ми поставили їм завдання, щоб вони зробили спершу перехід на самому перехресті, а не на Мікрорайоні, як вони хотіли, тому якщо в інвестора будуть гроші, то до будівництва вони зможуть приступити вже цього року. На Червоноармійській, коли директор ринку завершить реконструкцію, то ми знову повернемось до питання будівництва там підземного переходу. У нас є ще одне досить вузьке місце – це вулиця Хотинська, тому ми вже думаємо як її розширювати.
Ведуча: у Чернівцях багато зсувонебезпечних ділянок, перед тим, як планувати будівництво підземних переходів, ви вивчали, чи це буде безпечно?
Сергій Гомонович: так, ми вивчали ці перелічені ділянки, там небезпеки зсувів немає.
Ведуча: чи вже є попередні дати, коли буде остаточно перенесено автовокзал?
Сергій Гомонович: нам важко планувати – цим займається інвестор, а це рішення ще остаточно не прийнято – все залежатиме від волі депутатів, а вони ніби непогано налаштовані на це перенесення.
Слухач: ви говорили про вивчення пасажиропотоків, а з Проспекту та Червоноармійської на Гравітон їде усього одна дев’ятка і люди там завжди набиті, як кільки. А коли автовокзал перенесуть, то ця маршрутка стане ще більш заповнена? І про комфорт об’їзної дороги – він там тільки частково, а ось на Хотинській та Калинівській комфорту зовсім немає.
Ігор Кожуленко: перевізника, який має цей маршрут, дев’ятку, вже сьогодні зобов’язано збільшити не кількість автобусів, а купити автобуси, котрі вміщають більше людей. Тобто, там скоро будуть автобуси на 60-70 місць. Щодо реконструкції вулиці Хотинської вже було сказано, але я хочу сказати, що не обов’язково їхати по вулицям Руській, Фастівській та Калинівській, є об’їзна дорога. І ми робили замір такий та експеримент – коли їхати по об’їзній дорозі через Александрі, то виходить десь на 2 кілометра 850 метрів довше, але натомість там їдеш з комфортом.
Ведуча: скільки грошей готовий вкласти інвестор у будівництво нового автовокзалу?
Сергій Гомонович: за інвестора мені важко відповісти, все буде залежати від проектної документації. На сьогодні навіть сам інвестор не зможе вам відповісти, бо проектної документації у нього ще немає.
Ведуча: як висновок, на сьогодні ми не маємо чітких цифр фінансових вливань та часових рамок?
Сергій Гомонович: якщо інвестор звернувся, значить він на щось розраховує, і якщо він квапить і хоче дозволу, значить у нього є підґрунтя. Він сам зацікавлений швидше розпочати будівництво та ввести об’єкт в експлуатацію. А ми лише будемо слідкувати, щоб все було чітко та згідно чинного законодавства.
Ігор Кожуленко: нас гроші інвестора не цікавлять.
Інформаційна агенція А.С.С.
Партнер програми - БукІнфо (с)
Стенограма програми „Суть речей” від 17 лютого. Запрошені гості: Сергій Гомонович, головний архітектор міста та Ігор Кожуленко, директор міського центру організації пасажирських перевезень. Ведуча: Оксана Денисюк
Ведуча: Сергію Степановичу, відколи тривають розмови та плани перенести автовокзал?
Сергій Гомонович: розмови щодо перенесення автовокзалу точаться давно. Як про історію питання, то у Генеральному плані 1993 року було зазначено можливе будівництво центрального автовокзалу коло залізничного вокзалу, там де резерв провідників. Там сьогодні знаходиться заправка. У зв’язку із тим, що та ділянка розбудувалась, то змінились і нормативні вимоги, почали вишукувати нові земельні ділянки. Потім пропонували будувати автовокзал на розі вулиць Хотинської та Калинівської. Ми цього притримувались до останнього, допоки і там не забудувалась та земельна ділянка. Перед нами повстало нове завдання – знайти ділянку для будівництва автовокзалу. Також ми розглядали питання його будівництва в районі заводу залізобетонних виробів на вулиці Галицький шлях. Але у зв’язку із тим, що та ділянка часто підтоплюється, ця ідея була відхилена. А зараз у нас є інвестор і ми вивчаємо питання про зведення автовокзалу на вулиці Руській, на території колишнього заводу „Гравітон”.
Ведуча: що послугувало тому, щоб автовокзал Чернівців перенести?
Сергій Гомонович: виросла кількість транспорту, а тому ті вимоги, які зараз є до автовокзалу не відповідають тим нормам та вимогам. Треба покращити сервіс, але найголовніше, що наш автовокзал знаходиться на вулиці Головній, практично у центрі міста. Це насичена магістраль, через яку йде і транзитний напрямок – це дискомфорт та загазованість міста, тому і постало питання про перенесення автовокзалу.
Ігор Кожуленко: варто розпочати розмову з того яким вимогам має відповідати сучасний автовокзал. Той автовокзал, яким ми зараз маємо на вулиці Головній – це вокзал минулого тисячоліття. У минулому він відповідав тим вимогам та тій кількості транспорту, яка була, але зараз кількість транспорту збільшилась і треба додаткову територію для відстою автобусів, тобто має вирости якість послуг, щоб було зручно і перевізникам, і пасажирам. І наш автовокзал розміщений так, що всі автобуси вимушені їхати через Головну – найбільш насичену вулицю, яка не може пропустити так багато транспорту. А автобуси зараз стали великі, що заважає руху не тільки автомобілістів, але й пішоходів. Також питання екологічне, адже часом буває так, що автобус вже знаходиться на Центральній площі, а дим від нього на Залізничному вокзалі ще не розсіявся.
Ведуча: але ж не всі автобуси їдуть через центр міста.
Ігор Кожуленко: звичайно, що ні. Івано-Франківський та Тернопільський напрямки мають рухатись через вулицю Калинівську, але ми неодноразово бачимо ці автобуси у центрі міста.
Ведуча: чи правда, що будівля нинішнього вокзалу не належить міській раді?
Сергій Гомонович: там власники акціонерне товариство і вони зараз облаштовують територію, роблять навіси над платформами, але це не означає, що центральний автовокзал там так і залишиться. Ми однозначно думаємо тільки над тим, щоб перенести автовокзал на Гравітон.
Ведуча: але власники існуючого автовокзалу роблять ремонт та сподіваються, що центральний автовокзал так у них і залишиться?
Сергій Гомонович: вони сподіваються, що у них залишиться більше одиниць техніки на відправлення якраз через те, що вони роблять ремонт. Тут діє пряма конкуренція.
Ведуча: тобто, у планах є залишити певні напрямки, з котрих будуть відправлятись автобуси?
Сергій Гомонович: ми вважаємо, що там доцільно буде розмістити Глибоцький та Сторожинецький напрямки.
Ігор Кожуленко: те, що перенесення автовокзалу на Гравітон зменшить кількість заторів – це однозначно. На нинішньому вокзалі навіть немає нормальної стоянки таксі, немає де припаркувати машину, коли ти проводжаєш когось на вокзалі, чи просто приїхав туди по справах. А та стоянка, яка там є –вона не відповідає нинішнім потребам. Там постійне скупчення транспорту, що створює багато незручностей. А за проектом, на новому автовокзалі буде багато площі і для відстою автотранспорту, і для таксі, і просто для тих, хто буде приїжджати та користуватись послугами вокзалу. А ця реконструкція існуючого автовокзалу – вона не пропаде і власники не пошкодують того, що роблять зараз. У нас зараз на Сторожинець автобуси відправляються з вулиці Сторожинецької – ну де таке бачено, щоб кінцева зупинка автобусу була вулиця, чи перехрестя вулиць, а не автовокзал? Тому, скоріш за все, Глибоцький та Сторожинецький напрямки будуть відправлятись з цього автовокзалу, який зараз є центральним. Та інфраструктура, яка там буде – вона і буде відповідати тій кількості транспорту та відправлень на той напрямок.
Ведуча: скільки автостанцій у Чернівцях. В якому вони стані і чи потребують реконструкції?
Ігор Кожуленко: на сьогодні державних автостанцій немає – всі вони приватні чи акціонерних товариств. У Чернівцях їх 5. Перша центральна – звідти відправляються на всі напрямки. Друга на перехресті вулиць Фастівської та Московської Олімпіади – це Хотинський та Новоселицький напрямки. Третя в районі дріжджового заводу, і ця автостанція теж не відповідає тим вимогам, які стоять перед нею по кількості відправлень. Вона має бути як мінімум такою, як зараз центральний автовокзал. Там Кіцманський напрямок, Вижницький, Івано-Франківський. Це все один власник. Четверта автостанція знаходиться на території ринку Добробут, вона дуже хороша, там є відстій для автобусів, тому створено всі умови. І п’ята автостанція на Герцаївський напрямок, вона розташована в кінці вулиці Руської, але вона не має перспектив, адже якщо буде збудовано центральний автовокзал на Гравітоні, то в той напрямок буде виділено кілька платформ.
Ведуча: ці автостанції задовольняють потреби мешканців міста?
Сергій Гомонович: є пропозиції покращити існуючі автостанції, наприклад зараз ми працюємо над тим, аби перенести автостанцію від дріжджового заводу в район Метро. Там ми плануємо розмістити напрямок на Кіцмань та Тернопіль. Ми хочемо трохи розвантажити те місце, бо через велику кількість транспорту воно стало затісне і тому там незручно розминатись автобусам. Ми займаємось Сторожинецьким напрямком, там було рішення сесії і ви можливо ви пам’ятаєте, там на виїзді з міста колись був автовокзал. Підприємець викупив те приміщення, але він зобов’язаний залишити частину тієї нерухомості під автовокзал. Тобто, ми це питання не знімаємо і розраховуємо, що колись там теж можна облаштувати автовокзал. Також думаю, що нашим слухачам буде цікаво почути, що ми будемо працювати над вокзалом на вулиці Московської олімпіади, адже він теж не відповідає ніяким вимогам. Ми думаємо цей автовокзал перенести туди, де розвертається четвертий маршрут тролейбуса з таким розрахунком, що розворот тролейбусу перенести далі. Це питання також в роботі, але ми ним займемось після того, коли вирішимо питання з центральним автовокзалом.
Ведуча: скільки часу треба для того, щоб вирішити всі ці питання з існуючими автовокзалами?
Сергій Гомонович: прогнози тут невдячна справа. Ми рік тому визначились з центральним автовокзалом на Гравітоні та вже рік над цим працюємо. Рішення ще досі не прийнято – все за сесією, зараз оголошено в ЗМІ про громадське обговорення цього питання, тоді знову рішення сесії та тільки після цього інвестор зможе розпочати роботу над будівництвом центрального вокзалу, а ми у свою чергу будемо працювати над розвитком тих інших автостанцій.
Ведуча: наскільки громада буде залучатись до цієї теми будівництва вокзалу, адже багато хто з чернівчан проти цієї ідеї.
Сергій Гомонович: коли ми розглядали цей варіант на Гравітоні, ми обдумали всі за та проти. І тут переважають позитивні моменти. Зокрема, коли буде остаточно відомо, що вокзал буде на Гравітоні, то буде змінена схема руху міських маршрутів. Ця схема буде максимально зручно підлаштована так, щоб з будь-якого кінця міста можна було швидко дістатись до автовокзалу. Також ми обдумали як будуть добиратись транзитні пасажири – з залізничного вокзалу чи аеропорту. У цьому теж є свої позитиви. Також у нас побудовано об’їзну дорогу, а отже весь транзитний транспорт вже не заходитиме в місто. А негатив у тому, що жителі мікрорайону Гравітон бояться, що у них там буде більше транспорту та відповідно збільшиться загазованість. Ми вже це питання вирішили – основне прибуття транспорту буде з вулиці Комунальників. А решта транспорту буде прибувати по вулиці Руській, це стосується і маршруток, для яких перед автовокзалом буде зупинка. Таким чином ми розмежуємо ці види транспорту. Також ми зробимо зелену зону там, де зараз четвертий корпус Гравітону, його власне і хочуть переобладнати під новий автовокзал.
Ведуча: чи буде все ж таки змінено рух маршруток у зв’язку із перенесенням автовокзалу?
Ігор Кожуленко: ми розглядали та вивчали це питання. І до існуючого автовокзалу важче дістатись, аніж до автовокзалу, який буде на Гравітоні навіть з уже існуючого маршрутною сіткою. На Гравітон можна дістатись з будь-якої точки міста, окрім Роші. Але хочу нагадати, що кількість автобусів на маршруті визначає кількість пасажирів. Вже коли буде автовокзал там, та якщо буде збільшуватись кількість автобусів, тоді ми це питання будемо регулювати. Але я хочу наголосити, що існуюча сітка забезпечує сполучення всього міста з Гравітоном, тому я тут проблеми не бачу. Тому зараз мова про відкриття новий маршрутів не йде.
Ведуча: то хто ж будуватиме новий автовокзал?
Сергій Гомонович: з такою ініціативою виступив сам власник четвертого корпусу Гравітону, вони будуть займатись виготовленням проектно-кошторисної документації та будівництвом об’єкту. Виникає питання чи вигідно це йому – відповідь так, адже разом з новим автовокзалом буде побудована й інфраструктура – це кафе, готельні номера та торгові приміщення.
Ведуча: чи поставили ви якійсь вимоги до інвестора?
Сергій Гомонович: вимога – це приміщення автовокзалу, відповідно до нині діючих норм центрального автовокзалу. Цей автовокзал має бути першої категорії, тобто за попередніми розрахунками від буде займати 3,5 гектари. Також розбудована інфраструктура не повинна заважати роботі самого вокзалу. І основна вимога, про яку я вже говорив – це заїзд з вулиці Комунальників.
Ведуча: Ігорю Васильовичу, ви як людина, котра багато років працює у транспорті, скажіть скільки на новому автовокзалі має бути платформ, щоб він забезпечував всі напрямки та щоб просторим і зручним у користуванні?
Ігор Кожуленко: новий автовокзал буде міжобласного, міждержавного та приміського сполучення, тому кількість платформ буде визначатись згодом, я думаю. Але я впевнений, що всі платформи мають бути закритими, а не такими відкритими та необлаштованими, якими вони є на центральному автовокзалі. Пасажирам має бути зручно. Ми будемо дивитись на проект та в разі необхідності давати свої зауваження. Транспортна система не стоїть на місці і ми це також маємо врахувати, а тому коли треба буде додати платформ, то у проекті це теж має бути передбачено.
Ведуча: наскільки з нового автовокзалу буде зручно відправлятись автобусам на Тернопільський та Івано-Франківський напрямки?
Ігор Кожуленко: зараз об’їзною дорогою можна швидше проїхати, аніж через місто. Коли всі автобуси будуть їхати по об’їзній, то ми розвантажимо місто і раді тут будуть всі – і мешканці, і автомобілісти.
Ведуча: повертаючись до проблеми завантаження міста, цей проект з перенесення автовокзалу, він повністю вирішить проблему з машинами у Чернівцях?
Сергій Гомонович: проектно-кошторисна документація по будівництву підземного переходу на розі Проспекту та вулиці Стасюка виготовлена, по першій черзі. Ми поставили їм завдання, щоб вони зробили спершу перехід на самому перехресті, а не на Мікрорайоні, як вони хотіли, тому якщо в інвестора будуть гроші, то до будівництва вони зможуть приступити вже цього року. На Червоноармійській, коли директор ринку завершить реконструкцію, то ми знову повернемось до питання будівництва там підземного переходу. У нас є ще одне досить вузьке місце – це вулиця Хотинська, тому ми вже думаємо як її розширювати.
Ведуча: у Чернівцях багато зсувонебезпечних ділянок, перед тим, як планувати будівництво підземних переходів, ви вивчали, чи це буде безпечно?
Сергій Гомонович: так, ми вивчали ці перелічені ділянки, там небезпеки зсувів немає.
Ведуча: чи вже є попередні дати, коли буде остаточно перенесено автовокзал?
Сергій Гомонович: нам важко планувати – цим займається інвестор, а це рішення ще остаточно не прийнято – все залежатиме від волі депутатів, а вони ніби непогано налаштовані на це перенесення.
Слухач: ви говорили про вивчення пасажиропотоків, а з Проспекту та Червоноармійської на Гравітон їде усього одна дев’ятка і люди там завжди набиті, як кільки. А коли автовокзал перенесуть, то ця маршрутка стане ще більш заповнена? І про комфорт об’їзної дороги – він там тільки частково, а ось на Хотинській та Калинівській комфорту зовсім немає.
Ігор Кожуленко: перевізника, який має цей маршрут, дев’ятку, вже сьогодні зобов’язано збільшити не кількість автобусів, а купити автобуси, котрі вміщають більше людей. Тобто, там скоро будуть автобуси на 60-70 місць. Щодо реконструкції вулиці Хотинської вже було сказано, але я хочу сказати, що не обов’язково їхати по вулицям Руській, Фастівській та Калинівській, є об’їзна дорога. І ми робили замір такий та експеримент – коли їхати по об’їзній дорозі через Александрі, то виходить десь на 2 кілометра 850 метрів довше, але натомість там їдеш з комфортом.
Ведуча: скільки грошей готовий вкласти інвестор у будівництво нового автовокзалу?
Сергій Гомонович: за інвестора мені важко відповісти, все буде залежати від проектної документації. На сьогодні навіть сам інвестор не зможе вам відповісти, бо проектної документації у нього ще немає.
Ведуча: як висновок, на сьогодні ми не маємо чітких цифр фінансових вливань та часових рамок?
Сергій Гомонович: якщо інвестор звернувся, значить він на щось розраховує, і якщо він квапить і хоче дозволу, значить у нього є підґрунтя. Він сам зацікавлений швидше розпочати будівництво та ввести об’єкт в експлуатацію. А ми лише будемо слідкувати, щоб все було чітко та згідно чинного законодавства.
Ігор Кожуленко: нас гроші інвестора не цікавлять.
Інформаційна агенція А.С.С.
Партнер програми - БукІнфо (с)
Більше новин по темі:
-
Мільйони на армію, нові тролейбуси та ремонт вулиці Головної: про що говорив на пресконференції мер Чернівців
-
Клічук тусує кадри: мер Чернівців побачив позитивний ефект від кадрових змін на "Калинівському ринку" і ЧТУ
-
Департамент урбаністики та архітектури Чернівців тимчасово очолила Мар'яна Гаврилица
-
Нинішній мер Чернівців Роман Клічук заробив перший капітал на Калинівському ринку, продаючи турецькі килими
-
Клічук повідомив скільки коштів і куди спрямували на сьогоднішній сесії Чернівецької міськради
-
У Чернівцях вандали зіпсували підсвітку та обмалювали опори у сквері Дня Вишиванки