Про присягу, літаки та бабло. Або де ділися ПВО і бойова українська авіація на початок війни

  • Армія
  • 39705
  • 5

Після оголошення незалежності України особові частини військових частин почали поступово приводити до присяги. Як відомо, тоді до цього ставлення було різне. Ті, хто був родом з росії та інших республік, взагалі зазвичай не виявляли бажання служити в Україні. Це призводило до конфліктів та проблем. Дехто і не проти був служити далі, але відмовлявся переприсягати, бо присягають один раз.

Мій родич, наприклад, відмовився під приводом того, що "радянському народу він вже присягав, а до радянського народу входили і українці".

Ставлення командування до присяги теж було різним. Десь вимагали показового прийняття і особистого підпису, а десь махали рукою і "поза очі" оформлювали, що офіцер чи прапорщик присягу прийняв.

Були і випадки зради. У лютому 1992 року обманним шляхом екіпажі викрали 6 літаків Су-24-М і втекли на них до росії під час планового обльоту. Окрім того, їх спільник з числа командування вкрав і бойовий прапор полку.

Зрештою, частина отримала новий прапор і новий номер.

Були і нормальні офіцери. Наприклад, командир полку військово-тактичної авіації (ВТА) в Мелітополі привів полк до присяги, сам же заявив що не може служити в збройних силах України і поїхав до себе в Іваново.

Про бабло. Невдовзі після отримання незалежності ВТА дуже "комерціалізувалась", почались рейси за «зелені».

Росіяни, до речі, ще тоді займались беспределом. Ті літаки, що якимось чином опинялись в росії, тут же затримувались і їх екіпажі ставились перед фактом: літак залишається, а ви можете летіти / їхати / крокувати додому.

Наприклад, з одного з "запорізьких" полків так спиз*или аж три Іл-76.

Тим часом наші генерали-комерсанти на повну почали використовувати "актив" у вигляді Ан-12, Іл-76 та інших літаків. Вони возили вантажі по Азії та Африці за велике (дуже) бабло.

Екіпажі отримували на хліб з маслом, та підтримували льотну практику. Але був нюанс.

У польоти в "закордон" командування відпускало тільки тих, хто прийняв українську присягу. Вгадайте, що зробили ті, хто до того категорично відмовлявся приймати "бандерівську" присягу та задовго до Шамана кричав шо він "русскій"?

Ну, ви вгадали, так.

Поступово літаки "вбили", бо обслуговувати їх було ніде, відповідних АРЗ для Іл-76 у нас не було, запчастин теж. З "Ан"-ами було простіше, але теж складно.

Приблизно з 2000-го практику "оренди" військових пілотів і літаків цивільними авіакомпаніями припинили. І прийшов пиз*ець.

Всі пілоти, хто мав солідний наліт, тут же звільнились і найнялись в ті самі авіакомпанії. Більш-менш "живі" літаки теж були викуплені.

Решта ж швидко перетворилась на металолом і стала на вічну стоянку. У ВПС залишились буквально декілька "живих" бортів і один полк ВТА - 25-й.

Бабла на цьому заробили немєряно! Скільки - дізнатись важко, бо багатьох хто був в курсі, прибрали, наприклад одного з колишніх командирів полків.

Були і "дивні" авіакатастрофи у всяких бананових республіках. Тема абсолютно темна і не розкрита.

Тому коли вам будуть розказувати про якогось чергового ГЕНЕРАЛА чи ще якогось ПОЛКАНА, який СЛУЖИВ з 1990-х, то знайте, що оце той самий під*рас, який доклав руку до того стану армії, в якому вона підійшла до 2014 року.

І так, нестача грошей не є основною причиною.

Систему ППО - зруйнували, авіацію ППО - знищили. ВТА - фактично знищили.

Бомбардувальна авіація - залишилась бліда тінь, як і штурмова.

Винищувальна авіація - погризена, з мінімумом підготовки, застарілі літаки, наземні системи наведення зруйновані.

І жодна скотиняка не покарана.

Джерело: Corvus Frugilegus / Мережа Х (с)
Всі фото - з використаного джерела


 Купити квартиру в Чернівцях
Коментарі:
Більше новин по темі:
Не пропускайте важливих новин!
Увімкніть сповіщення, та отримуйте новини моментально після публікації