Реанімаційний пакет реформ заявляє, що у Зеленського на сьогодні немає жодних юридичних підстав розпускати Раду
ЦІЛКОМ ОФІЦІЙНО /
ЗАЯВА РЕАНІМАЦІЙНОГО ПАКЕТУ РЕФОРМ (РПР) ЩОДО ВІДСУТНОСТІ ПІДСТАВ ДЛЯ ДОСТРОКОВОГО ПРИПИНЕННЯ ПОВНОВАЖЕНЬ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
Новообраний Президент України Володимир Зеленський з моменту складення присяги 20 травня 2019 року вступив на посаду. З цього часу Президент України В. Зеленський став главою держави, гарантом державного суверенітету, територіальної цілісності України, додержання Конституції України, прав і свобод людини і громадянина.
Повноваження Президента України встановлені виключно Конституцією України. Зокрема, Президент відповідно до пункту 8 частини першої статті 106 припиняє повноваження ВРУ у випадках, встановлених Конституцією.
Такі три випадки встановлені частиною другої статті 90 КУ: «1) протягом одного місяця у Верховній Раді України не сформовано коаліцію депутатських фракцій відповідно до статті 83 цієї Конституції; 2) протягом шістдесяти днів після відставки Кабінету Міністрів України не сформовано персональний склад Кабінету Міністрів України; 3) протягом тридцяти днів однієї чергової сесії пленарні засідання не можуть розпочатися».
Водночас з 27 травня, відповідно до частини п’ятої статті 90 КУ, повноваження Парламенту VIII скликання не можуть бути достроково припинені, оскільки Конституція забороняє це робити в останні 6 місяців строку повноважень Парламенту. Відповідно до принципу юридичної визначеності останні 6 місяців рахуються від конституційно встановленого строку повноважень Парламенту – 5 років (частина перша статті 76 КУ). Верховна Рада VIII скликання набула повноважень 27 листопада 2014 року, отже, останній день можливого дострокового припинення повноважень Парламенту – 27 травня 2019 року.
З огляду на це Президент В. Зеленський, за наявності конституційних підстав для дострокового припинення повноважень ВРУ, має право розпустити Верховну Раду України з моменту вступу на посаду 20 травня до 27 травня, тобто до моменту, коли це право вже не може бути реалізованим.
Очевидно, що єдиним вірогідним випадком для дострокового припинення повноважень Верховної Ради України може бути відсутність парламентської більшості та неспроможність Парламенту створити нову протягом місяця від моменту припинення її існування. Голова Верховної Ради України оголосив про припинення діяльності парламентської більшості 17 травня. Отже, до 16 червня Верховна Рада України має час для формування нової парламентської більшості, а у Президента з’явиться конституційна підстава для припинення повноважень Парламенту VIII скликання лише після 16 червня і за умови нестворення такої більшості. Щоправда, така підстава для розпуску не може бути реалізована через обмеження права розпуску за 6 місяців до завершення строку повноважень Верховної Ради України.
РПР закликає:
новообраного Президента України – гаранта додержання Конституції України – діяти виключно в межах своїх конституційних повноважень та, відповідно, відмовитися від дострокового припинення повноважень Верховної Ради України VIII скликання у неконституційний спосіб за відсутності для цього підстав;
народних депутатів України – невідкладно поставити питання конституційності указу Президента України про дострокове припинення повноважень ВРУ перед Конституційним Судом України у випадку його видання.
Більше новин по темі:
-
Можлива реінкарнація Михайла Папієва на Буковині, Або чому Олексій Кулеба може стати «чорним лебедем» для Руслана Запаранюка
-
Понад 1,6 млрд грн виділила держава в час війни на фінансування партій за останні два роки. Хто і скільки отримує
-
“Батьківщина” в глибокій кризі: головою обласного осередку партії знову переобрали Івана Мунтяна
-
Андрій Єрмак – «тіньовий канцлер» України. Чому глава Офісу президента становить загрозу самому Зеленському? Матеріал Carnegie Politika
-
Екс-секретар РНБОУ Данілов не коментує своє звільнення. Чи насправді винен у цьому китаєць Лі Хуей?
-
54 нардепи ВРУ мають підозри у кримінальних злочинах — дані Руху ЧЕСНО