Нардеп Бурбак переконаний, що скоро на Буковині будуть дороги, за які не соромно...

ВСІ ОЧІ ПРОГЛЯДІЛИ... /


Новий Уряд, як і попередній націлився на дороги, принаймі ми чули неодноразові заяви, що ремонт автомобільних доріг країни стане пріоритетним напрямом роботи цього Кабміну. З приводу буковинських доріг ми вирішили поспілкуватися з Максимом Бурбаком – колишнім міністром інфраструктури в Уряді Арсенія Яценюка лідером фракції «Народний фронт» у Верховній раді України.


- Максиме Юрійовичу, як колишньому міністру інфраструктури, Вам близька тема доріг. Є надія на те, що дороги Буковини будуть робитися?

Можу Вас запевнити - цьогоріч дороги робитимуться. Службі автомобільних доріг у Чернівецькій області планом фінансування на дороги загального користування з державного бюджету на цей рік передбачено майже 87 млн.грн. З них понад 72 млн.грн. на дороги державного значення та 14 млн. – на дороги місцевого. Цього звичайно на всі дороги мало. Тому що доріг, котрі потребують термінового ремонту та реконструкції, багато. Зараз ми намагаємося домогтися виділення додаткових коштів, щоб забезпечити ремонт якомога більшої кількості автошляхів області. Вже є певні домовленості, які, сподіваюсь, дадуть позитивні результати.

- На які дороги передусім підуть ці кошти?


Насамперед, частина коштів піде на ремонт дороги Чернівці – Заставна. Розпорядженням Кабміну Яценюка від 16 березня цього року було прийнято рішення виділити 34 млн. грн., більша частина з яких піде на виконання поточного ремонту саме цієї дороги - всі ми знаємо, що там коїться з вбитим до жаху шляхом, суцільними вибоїнами та ямами - та на продовження ремонту моста через річку Дністер, який з’єднує Чернівецьку та Тернопільську області. Процедура закупівель вже оголошена.

- А як з дорогами обласного центру? Їх стан бажає кращого.

Впевнений, з часом і чернівецькі дороги будуть приведені до належного стану. Ще свіжий в пам'яті час, коли ремонт доріг в Чернівцях проводився тільки напередодні виборів. Тому зараз приємно відзначити, що вибори не на часі, а роботи ведуться. Тобто, опіка містом носить далеко не тимчасовий характер.

Звичайно процес ремонту міських доріг міг би проходити швидше. Завдячуючи бюджетній децентралізації, запровадженої Урядом Яценюка місто отримало 193 млн. понадпланових коштів. Я пропонував Каспруку і депутатам виділити 100 млн. грн. на дороги Чернівців. За це подякував би кожний водій і кожен пасажир. Та міські депутати 3 місяці ніяк не могли поділити ці кошти. В результаті подрібнили суми, та порозбирали на окремі округи, на об’єкти, далеко, не першочергової важливості. Зокрема, на окрузі одного з депутатів, вліпили гроші в тротуар, яким майже ніхто не ходить. Тротуар красивий, милує око, а людей немає, тому що місце таке, ну не прохідне. (сміється). Прикро, що деякі депутати, напевне, думають лише про власний піар, але за гроші всіх містян.

- Вам закидають, що в бутність свою міністром інфраструктури Ви могли би зробити більше для ремонту доріг в області.

Коли я став міністром, то після втечі Януковича, на єдиному державному казначейському рахунку було всього 108 тис. грн. Кошти на виплату пенсій, державних допомог та заробітної платні були під питанням. У той час проходила окупація Криму, починалися військові дії на Донбасі. Армія була практично обезкровленою. Про який масштабний ремонт доріг могло йтися, якщо дороги на Сході української землі вже повним ходом прасували рашистські танки і насамперед треба було забезпечувати потреби українського війська. Та все ж, і на той час, ми з колегами намагалися робити все, що було в наших силах.

- Максиме Юрійовичу, наша область стала учасницею дорожнього експерименту, запровадженого свого часу Урядом Яценюка. Йдеться про те, що 50 % від понадпланових надходжень з митниць, йтиме на ремонт доріг. В якому стані на теренах області цей експеримент?

Процес пішов. Сформовано, затверджено та погоджено з міністерством інфраструктури перелік автошляхів на яких виконуватимуться роботи з будівництва, реконструкції, капітального та поточного ремонтів на загальну суму близько 340 млн.грн. Точно знаю, що 20 млн. з цих коштів йтиме на продовження будівництва 2-х мостів в с.Розтоки Путильського району.
 
Понад 50 млн.грн передбачено на капітальний ремонт автомобільної дороги Доманове-Ковель-Чернівці-Тереблече на в’їзді в державу з МАПП «Порубне».
 
Значну суму заплановано виділити на продовження виконання робіт на автошлях Криворівня - Усть-Путила - Старі Кути - Вижниця - Сторожинець - Чернівці. Також цього року повинні закінчити ремонт автомобільної дороги в обхід м.Хотин, де вже проведено попередні роботи, та братимуться за інші ділянки доріг Хотинщини.
 
В перелік доріг, котрі ремонтуватимуться за кошти від понадпланових надходжень з митниць також внесено автодорогу Вартиківці - контрольно-пропускний пункт "Сокиряни", окремі ділянки автошляхів Хотинського, Кельменецького та Сокирянського районів, зокрема, буде відремонтовано дорогу від Чотирьох Корчм до Кельменців, та Житомир-Чернівці з окремими ділянками по Новоселицькому та Хотинському районах.
 
По всіх об’єктах, які затверджені в переліку, без виключення, вже ведуться проектні роботи, укладаються угоди. Дороги будуть!

- Вказані Вами дороги, чи не найбільше «потерпають» від проїзду навантаженого понад норму важкого транспорту.

Не тільки ці дороги. Загалом проблема перевантаження транспорту є у всій області, та й у всій державі, що відбивається на якості доріг. Ресурс більшості доріг, які будувались, або капітально ремонтувались 30 – 40 років тому, себе вичерпав. А вантажопотік останніми роками суттєво збільшився. Недобросовісні власники фур з метою економії власних коштів, завантажують їх під саму зав’язку, порушуючи всі діючі нормативи. При цьому їх не хвилює, що під колесами перевантажених ваговозів руйнується дорожнє покриття, а отже намарне йдуть кошти всіх платників податків. Урядом Яценюка було акумульовано понад 19 млрд. грн., які в цьому році будуть направлені на ремонт доріг всієї країни.
 
Проте скільки б не виділялося, якщо в країні не буде відповідальності за перевантаження, то дороги вбиватимуться й надалі. Про яке відновлення інфраструктури тоді мова? Це як носити воду ситом. Скільки би не влив, а все дарма. Якщо ми хочемо жити як в Європі, то й ставлення до всього має бути європейським. А значить, шанобливим та дбайливим не тільки до того, що належить тобі, але й до того, що належить державі, іншим людям. Отоді й буде порядок і з дорогами, і з чистотою, і з станом навколишнього середовища тощо.

- Знаю, що членами фракції політичної партії «Народний фронт» було зареєстровано законопроекти, які б дозволили вирішити цю проблему. Можете прокоментувати детальніше?
-
Дійсно, народні депутати - представники фракції «Народний фронт» спільно з фахівцями Мінінфраструктури розробили та внесли до Верховної ради два законопроекти, якими збільшувались санкції за порушення перевізниками вантажно-габаритних норм та розширювалось коло осіб, які повинні нести відповідальність за ці порушення і які безпосередньо спрямовані на захист автомобільних доріг від руйнування перевантаженим автотранспортом. Проте, позаминулого вівторка лобісти недобросовісних перевізників не дозволили включити ці законопроекти до порядку денного. Фактично, повторилася ситуація 2014 року, коли, ще будучи міністром інфраструктури, мною було ініціювано аналогічний закон. Тоді парламенту також забракло голосів. Як і два роки тому не проголосувала фракція "Батьківщина". Очевидним є той факт, що у Верховній Раді існує лобі, яке відстоює інтереси перевізників, принаймні, тієї їх частини, котрій байдуже до негативного впливу, здійснюваного на дороги України, своїми перевантаженими ваговозами. Фракція "Народний фронт" вимагатиме від профільного комітету Верховної Ради знову винести на розгляд ці законопроекти. Будемо добиватися їх прийняття.

- Зараз на деяких дорогах Півдня України встановлюють вагові комплекси.

Міністерство інфраструктури на чолі з міністром Володимиром Омеляном серйозно взялося за проблему доріг та ініціювало встановлення габаритно - вагового контролю, який, на мою думку, є доволі дієвим засобом боротьби з порушниками законодавства в частині нормативів та правил вантажоперевезень. Нам потрібні якісні, безпечні дороги. Володимир Омелян на спільних зустрічах неодноразово наголошував, що цього можна досягти не тільки шляхом будівництва та ремонту автошляхів, але й раціональним, розумним їх використанням і що машини навантаженням більше 40 тон дорогами України їздити не будуть.
 
Але саме по собі встановлення таких контрольних комплексів без посилення санкцій порушникам вантажоперевезень проблеми цілковито не вирішить. Власне, прийняття вищезазначених законопроектів мало б стати однією з ланок комплексного вирішення проблеми, яке попередить передчасне руйнування автомобільних доріг перевантаженими транспортними засобами, а також зможе запобігти надмірним витратам бюджетних коштів на усунення наслідків такого руйнування.

- Чи є вже ефект від засобів контролю вантажу і чи будуть такі засоби встановлюватись на дорогах Буковини?

Буковина - прикордонна область. Хіба Її автомагістралі не потребують більш раціонального та уважного ставлення? Гадаю, що будуть. Щодо ефекту, то він є. Говорив з колегами по фракції. Розповідають, що робота вагового комплексу, встановленого на Миколаївщині на трасі Миколаїв – Одеса, вже приносить перші результати. Після перших перевірок вантажівок, після перших складених актів за перевантаження та за відсутність тахокарти, після перших штрафів, які добряче б’ють по кишені, порушників ніби поки поменшало. Проте, ухвалення відповідних законопроектів, які мають на законодавчому рівні врегулювати порядок експлуатації доріг та покласти край перевантаженню і свавіллю автоперевізників, все ж є нагально необхідним.
 
Впевнений що ми впораємося і, посиливши законодавчу базу, наведемо порядок і з дорогами і на дорогах.

Розмовляла Катерина ШВИДКА
Для БукІнфо (с)

 Купити квартиру в Чернівцях
Більше новин по темі:
Не пропускайте важливих новин!
Увімкніть сповіщення, та отримуйте новини моментально після публікації