Прірва замість мосту - ще одне "досягнення" команди Осачука: що відбувається в селі Глиниця на Буковині

Міст у Глиниці Чернівецького району на Буковині - повністю демонтований. Про його колишнє існування свідчать лише залізні прути, які стримлять із землі, та купки каміння на березі річки. Дорога, яка раніше вела до мосту, перегороджена і закінчується глибокою прірвою.

Таку картину побачила кореспондентка molbuk.ua, проїжджаючи повз Глиницю 8 липня.

Тож значна кількість автомобілів, які хочуть дістатися з Глиниці до сусідніх Дубівців, і далі користуються тимчасовою понтонною переправою, що неподалік. Через те, що мостом може проїхати лише один ряд автомобілів, тобто діє реверсний рух, з обох боків утворюються довгі черги. Також гравійною дорогою здіймається велика хмара куряви.

Фото МБ
Фото МБ
Фото МБ
Фото МБ
Фото МБ
Фото МБ
Фото МБ
Фото МБ
Фото МБ

Що було раніше:

Міст через річку Прут у Глиниці взялися капітально ремонтувати у жовтні 2021 року. Згідно проєкту, там мали встановити нове бар’єрне та перильне огородження та сучасне автономне освітлення, колекторний водовідвід та дренажну систему, укріпити конуси берегових опор і повністю відновити підходи до мостової споруди.

Роботи почали виконувати у рамках програми Президента України "Велике будівництво". Мостова споруда є частиною дороги Т-26-07 "Кіцмань – Сторожинець – Глибока – Опришени з під'їздом до станції "Вадул-Сірет"

Як ідеться у повідомленні Служби автомобільних доріг у Чернівецькій області, переправу через річку Прут звели у 1959 році. Довжина старого мосту разом з під’їздами складала 277 погонних метрів, ширина проїзної частини – 6 метрів. Також було два тротуари по 0,75 метра кожен, зазначають в Чернівецькій ОДА.

Після капітального відновлення габарити моста мають збільшать до 13,7 метра. Також до 1,8 метра розширять тротуари по обидва боки. Загальна довжина споруди та підходів до неї збільшиться до 347 м, обіцяли у САД.

Проєктом передбачена повна заміна мостового полотна з улаштуванням монолітної залізобетонної плити проїзної частини, деформаційних швів, гідроізоляція, захисний шар асфальтобетону та верхній шар щебенево-мастикового асфальтобетону.

Щодо пішої зони, то тротуари стануть безпечнішими та зручнішими для всіх. Ними з легкістю зможуть користуватися й маломобільні групи населення.

Для об'їзду встановили три шляхи для машин різного габариту. Згідно проєкту, міст повинні були демонтувати у 2022 році, але це зробили ще пів року тому, натомість не зробивши безпечного способу перетнути річку. Тимчасові переправи розмивало вже декілька разів. Громадяни обурені і вимагають безпечної переправи, поки міст не збудований.

2 січня 2022 року тимчасову переправу для будівельної техніки розмило. На затопленій переправі застрягали автівки, а людям доводилося переходити річку вбрід. Окрім того, рятувальникам доводилося діставати з річки затоплені автівки, якими водії намагалися переїхати переправу.

Ситуацію з відсутністю мосту ускладнювали фури, які їхали довколишніми селами, через що у мешканців тріскали хати.

Кілька десятків людей розпочали акцію протесту в Глиниці з вимогою до місцевої влади щодо встановлення розбірного автомобільного моста. Пікетувальники блокували рух транспорту на дорозі до Вижниці. Згодом акцію протесту припинили.

Тимчасова переправа є технологічною для будівельної техніки, втім нею їздили легкові автомобілі. Це найкоротша дорога, щоб добратися у Вижницю. Переправа сполучала село Дубівці та Глиницю. Її побудували поруч з мостом, який наразі ремонтують.

Начальник Служби автомобільних доріг області Ігор Гах рекомендував користуватись схемами об'їзду на час ремонту основного мосту. Втім місцеві їхали тимчасовою переправою, аби не об’їжджати. Гах говорив, що люди роблять це "на свій страх і ризик".

6 січня автомобілям дозволили їздити переправою у Неполоківцях, яка належить гравійно-піщаному заводу.

10 січня в Глиниці вдруге відновили тимчасову переправу, яка зруйнувалась через підняття рівня води в річці.

Згідно з тендерною документацією, ремонт основного мосту мали завершити до кінця 2022 року. Його вартість складає 182 мільйони 500 тисяч гривень.

Проте у червні цього року у Службі автомобільних доріг Буковини повідомили, що ремонт мосту у Глиниці зупинився через війну.

Фото МБ

"Через війну в Україні ми були змушені поставити на паузу всі проєкти з будівництва, реконструкції та капітального ремонту доріг державного значення Буковини. Та попри обмежене фінансування, забезпечуємо проїзд автотранспорту за рахунок експлуатаційного утримання", - зазначили у пресслужбі САД.

Водночас зазначають, що забезпечено проїзд річкою Прут через тимчасовий насип. Найімовірніше, про відновлення ремонтних робіт можна буде говорити після війни.

ДО РЕЧІ:

Голова партії «Єдина Альтернатива», депутат Чернівецької обласної ради Володимир Мороз обурений знищенням моста через річку Прут у селі Глиниця, який був повністю розібраний і порізаний на металобрухт фактично напередодні широкомасштабного вторгення росії в Україну. Про неможливість відбудови мосту до закінчення війни вчора місцевим ЗМІ повідомили у Службі автомобільних доріг у Чернівецькій області.

Пряма мова:

«11 лютого 2022 року, за два тижні до початку повномасштабної війни, я звернувся до керівництва Чернівецької ОДА з приводу моста в селі Глиниця Чернівецького району. Його демонтували і начебто мали збудувати новий. Хоча, згідно з документами, передбачався лише капітальний ремонт, натомість на новий проєктної документації взагалі не було.

У моєму зверненні була вимога відповісти, хто надав дозвіл демонтувати міст, коли буде побудовано новий міст тощо.

В Чернівецькій ОДА мені відповіли, що питання, які я озвучив, не належать до їх компетенції. Проте, де як не в обласній держаній адміністрації мали б знати, що знищується, ремонтується і будується на території Чернівецької області? Тим не менш, мій запит спрямували в Службу автомобільних доріг у Чернівецькій області.

Станом на 21 червня 2022 року я не отримав жодної відповіді від цієї установи, - зазначає Володимир Мороз.

Більше того, зараз там вже кажуть, що через війну нічого ремонтувати не можуть. Але через усвідомлення наближення повномасштабної війни й руйнувати не варто було!

Що ми зараз маємо? Замість реконструкції моста його просто знищили та звели тимчасову переправу, яка є небезпечною, особливо у період дощів, яких в цю пору року дуже багато. Все це відбувалося без публічних тендерів і необхідних документів.

Виходить так, що ворог під нашими дверима, а ми руйнуємо міст, який може стати в нагоді для пересування українських військових. Це ніщо інше як державний злочин, за який відповідальні мають бути покарані», — підсумував позицію депутат Чернівецької облради Володимир Мороз.

* * * * *

Ситуація з Глиницьким мостом тягнеться досить довго. Згідно проєкту, міст повинні були демонтувати у 2022 році, але це зробили ще пів року тому, натомість не зробивши безпечного способу перетнути річку. Тимчасові переправи розмивало вже декілька разів. Громадяни обурені і все, що вони вимагають – це безпечна переправа, поки міст не збудований.

Нагадаємо, керівник фракції «Єдина Альтернатива» Володимир Мороз на пресконференції у лютому, незадовго до нападу росії на Україну, заявив, що зробив депутатський запит до обласної ОДА щодо демонтажу моста. За його словами, по документації значиться, лише реконструкція моста. А насправді “його демонтували, а новий не почали будувати”. У запиті буде також прохання про надання інформації куди вивезли конструкції і є чи фінансування та дозволи на початок робіт.

Пан Мороз каже, що спершу підрядники мали б зробити нормальну документацію, затвердити всі дозволи, вирішити питання по фінансуванню, а надалі вже починати роботи: «А так вийшло, що побігли поперед возу. І до того ж у цій ситуації є важливою ще й ситуація на сході нашої країни (матеріал БукІнфо вийшов за тиждень до широкомасштабного нападу росії на Україну. - авт). Зробити демонтаж мосту, коли може бути мобілізація, коли може бути потрібним пересування військовослужбовців… я вважаю це державним злочином».


 Купити квартиру в Чернівцях
Коментарі:
Більше новин по темі:
Не пропускайте важливих новин!
Увімкніть сповіщення, та отримуйте новини моментально після публікації