Новий начальник обласного управління юстиції Хохуляк розповів про те, що робитиме на посаді

НОВІ ОБЛИЧЧЯ ВЛАДИ /

Сьогодні Головне управління юстиції в Чернівецькій області очолив В’ячеслав Хохуляк. БукІнфо пропонує своїм читачам познайомитися із посадовцем, який не надто відомий для широкого загалу. Про свої плани, мотивацію роботи на держслужбі, позицію щодо актуальних питань в контексті реалізації реформ, підходи до роботи В’ячеслав Хохуляк розповів кореспондентові БукІнфо в ексклюзивному інтерв’ю.

Вячеславе Віссаріоновичу, що саме спонукало Вас піти на держслужбу, зважаючи на те, що цей вид діяльності зараз не є надто популярним?

З одного боку ця діяльність для мене не є новою, бо велика кількість моїх колишніх студентів працюють державними службовцями, колись я керував їх практикою. Власне і сам намагався ніколи не поривати з практикою. Я був адвокатом, маю уявлення про практичну роботу.

Перейти на державну службу спонукало, насамперед, бажання змін і той попит на ці зміни, який є у суспільстві. Для мене це важливий досвід і практика, бо за той період, коли я понад 15 років пропрацював у науці, переконався і завжди наголошував це студентам: не може людина постійно бути за професорською кафедрою теоретиком. Потрібна практика. У силу своєї наукової специфіки, оскільки я викладаю публічно-правові дисципліни, то однієї адвокатської практики недостатньо. Тут важливо мати досвід роботи державним службовцем, тому тут є і мій суб’єктивний інтерес.

З іншого боку, той досвід, який я здобув і в науці, і в своїй практиці, зокрема і за кордоном, я можу тут застосувати.

Які основні завдання ставите перед собою на цій посаді?

Завдання визначає моє безпосереднє керівництво. Головне, звичайно, це організація ефективної роботи Головного управління юстиції. Склалася досить таки непроста ситуація: довгий час управління було обезголовленим. Тому є різні причини, у які я не хочу вдаватися… Але у першу чергу необхідно організувати ефективну роботу в умовах, коли у нас відбувається реформа реєстраційної служби, виконавчої служби. Є цілий спектр нововведень у роботі, яких раніше ніколи не було. Наприклад запровадження електронних торгів, нове розуміння адміністративної послуги. Для цього потрібні нові люди, які готові переймати європейський досвід.

Оскільки я маю певні теоретичні напрацювання, мені запропонували впроваджувати це в практику.

З огляду на Вашу роботу за кордоном, що можна запровадити в Україні за наявної законодавчої бази? Чи потрібна кардинальна зміна законодавства?

Якщо говорити про зміни на прикладі тієї ж Польщі, треба підходити до реформ комплексно. У нас не вийде змінити державну службу, чи окрему її ланку, при цьому залишивши без змін, скажімо, питання функціонування органів місцевої виконавчої влади чи місцевого самоврядування. Також треба врахувати й досить непростий момент з фінансуванням державної служби. Бо сьогодні перед держслужбовцями ставляться досить таки серйозні завдання. А це має мати за собою і відповідне забезпечення. Мається на увазі, що за нинішнього забезпечення важко запросити ефективних фахівців. А їх треба запрошувати.

Крім того, треба залучати молодь. Беручи за приклад країни східної Європи, молодь більше налаштована на зміни, їм легше у цих змінах працювати.

Чи достатній потенціал чернівецької молоді аби забезпечити необхідну кількість фахівців?

Можемо підійти до цього питання з формальної точки зору і зі змістовної. З формальної – у нашій невеличкій області щорічно випускається сотні юристів, молодих спеціалістів, яким потрібна робота. А якщо говорити змістовно, то величезне значення має робота людини над собою. У нас є чимало першокласних фахівців, які окрім освіти, вже мають досвід роботи у бізнесі, стажувалися за кордоном. Але людина має бачити перед собою перспективу. Якщо я йду на якусь посаду, я хочу бачити, що мої ідеї, пропозиції втілюються, мають розвиток. Тут йдеться не тільки про матеріальний аспект, але й мається на увазі і так званий «соціальний ліфт»: людина працює, є результат від її роботи, є результат і для цієї людини.

Хотілося б зачепити ще одне, болюче на сьогодні, питання – люстрація. У Чернівецькій області вже поширюється думка, що не можна всіх люструвати, бо не буде фахівців. Наскільки цей процес є важким у нашій області?

У нас є Закон України «Про очищення влади», тому ті, хто говорить, що не буде фахівців, вони просто спекулюють на деяких положеннях закону, або й просто не читали його. Цей закон у жодному разі не передбачає боротьбу з фахівцями. Звичайно, що треба дивитися і на конкретні випадки. Але коли ми говоримо про підбір кадрів у якомусь відомстві, тут мало говорити лише про Закон «Про очищення влади», треба говорити і про внутрішні тестування, постійне підвищення кваліфікації працівників. Ті хто не хоче розвиватися, працюють за застарілими методами… Потрібні ефективні менеджери, а для того аби визначати цю ефективність, недостатньо лише адміністративного нагляду та контролю, який дістався нам у спадок від Радянського Союзу. Для цього потрібно впроваджувати інші методи і ми будемо це робити. Будуть якісь внутрішні перевірки, тестування. Так будуть визначатися кращі, а саме визначення має відбуватися у рівних умовах: хто кращий – той працюватиме.

Тобто якихось тотальних чисток в Головному управлінні не буде?

У мене нема завдання робити чистку. Я не прийшов сюди аби когось звільнити. Стоїть завдання: максимальна ефективність роботи.

І на завершення. Як ви ставитися до так званої «народної люстрації», яка здійснюється за допомогою альтфатерів?

Моя думка як юриста – вкрай негативно. Я розумію, що часто це має місце, бо не працюють якісь інші важелі. Насамперед державні, які б мали працювати. Тут дуже тонка межа де є «народна люстрація», а де вже є свавілля. Хоча скажу, що причини цього я розумію.

Довідка БукІнфо.
 
Трудова діяльність розпочалася у 1999 році після закінчення навчання на юридичному факультеті ЧНУ. По завершенні університету працював на кафедрі конституційного та адміністративно-фінансового права ЧНУ понад 10 років, у 2009 році перейшов до Чернівецького факультету Одеської юридичної академії. У 2003 році захистив кандидатську дисертацію на тему «Правове регулювання земельного податку». У 2008 році розпочав адвокатську практику. Викладав у польських навчальних закладах. У 2014 році працював помічником народного депутата України, згодом – помічником Міністра юстиції України. Призначений на посаду начальника Головного управління юстиції в Чернівецькій області 11 листопада 2014 року.
 
Розмовляв Володимир ЗВЕНИГОРОДСЬКИЙ
БукІнфо (с)

 Купити квартиру в Чернівцях
Більше новин по темі:
Не пропускайте важливих новин!
Увімкніть сповіщення, та отримуйте новини моментально після публікації