Порівнюючи з 2017 роком, індекс публічності Чернівецької міської ради зріс на 1,29 %. Проте, у загальноукраїнському рейтингу муніципалітет опустився з шостого місця, яке він займав три роки поспіль, н

МАЄМО, ШО МАЄМО... /


Впродовж червня-серпня 2019 року у Чернівцях, як і в інших обласних центрах України, а також у містах Краматорськ і Сєвєродонецьк проводилося шосте вимірювання Індексу публічності місцевого самоврядування.

 

Дослідження передбачало подання та опрацювання відповідей на інформаційні запити, аналіз контенту офіційних вебсайтів та друкованих видань муніципалітетів, моніторингові візити та безпосереднє спостереження за роботою органів та посадових осіб місцевого самоврядування, опрацювання місцевих нормативно-правових актів. Вимірювання здійснювала мережа партнерів, створена у 2013 році з ініціативи Громадянської мережі ОПОРА у Львові.

 

Пропонуємо вашій увазі резюме цьогорічного дослідження публічності Чернівецької міської ради. Детальний описовий звіт можна знайти за посиланням https://publicityindex.org

 


Порівнюючи з 2017 роком, індекс публічності Чернівецької міської ради зріс на 1,29 %. Проте, у загальноукраїнському рейтингу муніципалітет опустився з шостого місця, яке він займав три роки поспіль, на сьоме. Причиною цього, окрім певних недопрацювань органу місцевого самоврядування, стали також позитивні зрушення у прозорості, підзвітності та відкритості інших міських рад.



Публічність міського голови має найвищий показник серед усіх трьох об’єктів дослідження й становить 75,5%. Тим не менш, порівнюючи з 2017 роком, публічність міського голови зменшилась на 5,5% й у загальнонаціональному рейтингу головна посадова особа міста опустилася на 8 місце. Однією з ймовірних причин зменшення рівня публічності став політичний конфлікт між мером та більшістю депутатів. Наприкінці липня 2018 року міська рада проголосувала за відставку міського голови. Решту року його обов’язки виконував секретар ради. Це, зокрема, негативно вплинуло на практику звітування міського голови та висвітлення його роботи на офіційних веб-порталах міської ради. Задля об’єктивності вимірювання індексу публічності, робота міського голови оцінювалась лише до моменту втрати ним повноважень, у той час, як за інше півріччя, починаючи з 26 липня, бралась до уваги діяльність виконувача його обов’язків – секретаря міської ради.
 


Серед позитивних практик слід назвати наявність вичерпної інформації про міського голову та його повноваження, публікацію усіх розпоряджень міського голови. У той же час, декларація про доходи за 2018 рік, опублікована на сайті НАЗК, відсутня на офіційних веб-порталах міської ради. Протягом 2018 року міський голова та його виконуючий обов’язки регулярно взаємодіяли з громадськістю та ЗМІ через соціальні мережі, а також проводячи особисті прийоми та організовуючи опитування, громадські слухання і обговорення різних питань життєдіяльності міста. Проте, на відміну від 2017 року, ні міський голова, ні виконуючий обов’язки не опублікували письмовий звіт про виконану роботу, звітуючи частково хіба що на радіо та телебаченні. Окрім того, їх діяльність, порівняно з минулорічним аналізом, менш регулярно висвітлювалась на сайтах міської ради. На веб-порталах міської ради наявна вичерпна інформація про заступників міського голови, його штатних та позаштатних радників. На жаль, на момент моніторингу, дані на сайтах про радників відрізнялась від інформації, отриманої у відповіді на запит. Окрім того, не усі радники зазначили свій контактний телефон та електронну пошту.
 

На сайтах міської ради оприлюднено програму соціально-економічного розвитку та Інтегровану концепцію розвитку Чернівців 2030, в якій наявні тенденції і основні проблеми соціально-економічного розвитку регіону, цілі та завдання. Разом з тим, Генеральний план міста все ще містить інформацію з обмеженим доступом. Основним документом, який забезпечив прогресивні механізми участі громадськості в процесі прийняття рішень, є “Статут територіальної громади міста”, розроблений спільно з громадою ще у попередні роки. У 2018 найуспішнішими механізмами участі залишались “бюджет участі” та електронні петиції. У тому ж році запрацювала і “Гаряча лінія” для оперативного звернення громадян. Також в Чернівцях продовжилась активна робота з оприлюднення інформації у форматі “відкритих даних”. На порталі відкритих даних Чернівців збільшилась кількість наборів даних, проте з’єднання з сайтом є незахищене, а більшість інформації на офіційних веб-порталах міської ради все ще опублікована у інших форматах.

На сайті міської ради розміщена інформація про бюджет міської ради на поточний рік у вигляді проекту рішення. Також можливо перейти на сервіс, який зображує бюджет міста у формі інтерактивних графіків. Раніше в місті була запроваджена система управління якістю (ISO), та термін дії її сертифікату закінчився ще 2011 р. і досі він не поновлювався. Міська рада використовує систему електронних закупівель PROZORRO, проте рішенням міської ради департаменту ЖКГ було надано дозвіл не проводити тендери на суми менше 200 тисяч гривень (для товарів та послуг) та 1,5 мільйона гривень (для робіт) в рамках реалізації “Програми будівництва, реконструкції та капітального ремонту об’єктів житлово-комунального господарства в м. Чернівцях “Комфортне місто” до 31 грудня 2021 року.



Рівень публічності виконавчих органів Чернівецької міської ради за рік підвищився на 3,6 %, завдяки чому Чернівці у рейтингу виконавчих органів піднялися з 8 на 7 сходинку з результатом 70,63%.

Такому результату сприяло те, що на обох веб-порталах Чернівецької міської ради у вільному доступі наявна структура управління містом, інформація про сферу відповідальності усіх виконавчих органів та інформація про їх місцезнаходження і повноваження. Щоправда, інформація про персональний склад структурних підрозділів публікується частково, а номери телефонів та електронні пошти кількох відділів/управлінь взагалі відсутні. Окрім того, не опубліковані біографічні дані керівників близько десяти структурних підрозділів та фото керівників більшості виконавчих органів. На сайтах міської ради оприлюднений Регламент виконавчого комітету та його персональний склад, публікуються рішення та проекти рішень виконкому.
 

Позитивно, що опубліковані квартальні та загальний звіти про виконання місцевого бюджету за 2018 рік, місцеві цільові програми. У відкритому доступі наявна інформація про комунальні підприємства Чернівецької міської ради та послуги, які ними надаються, але і досі немає інформації про їх вартість. Також, у форматі відкритих даних є більшість інформації про заклади соціальної сфери (освітні, медичні заклади), що належать до сфери управління виконавчих органів, інформація про комунальне майно міської ради, перелік перевізників на автобусних маршрутах громадського транспорту, перелік конструкцій зовнішньої реклами тощо.

 


Виконавчі органи взаємодіють з громадськістю, проводять громадські слухання, включають представників громадськості в робочі групи та не обмежують участь громади міста у процесі прийняття рішень. Також виконавчі органи виконують норми ЗУ “Про доступ до публічної інформації”. Терміни надання відповіді на запит дотримуються. На обох сайтах міської ради наявна вичерпна інформація про більшість проведених громадських слухань, проте, інформація опублікована не про всі анонсовані громадські слухання. На обох сайтах Чернівецької МР наявні документи та план роботи громадських рад при виконавчих органах на 2017 рік, проте план роботи на 2018 рік відсутній.

В місті ефективно функціонує Центр надання адміністративних послуг, в якому створено зручні умови для їх отримання. У 2018 році закуплено та встановлено нову систему управління чергою (електронна черга), яка оптимізує роботу під час скупчення відвідувачів. На жаль, на сайті Центру надання адміністративних послуг зареєструватися на прийом та перевірити стан черги онлайн неможливо. В міській раді повідомили, що виконавчі органи регулярно звітують про свою роботу, проте на сайтах міської ради наявні письмові звіти лише кількох органів.



Рівень публічності депутатів Чернівецької міської ради за рік підвищився на 4,28 %, завдяки чому обранці у всеукраїнському рейтингу посіли 8 сходинку з результатом 73,48 %. Попри задовільний результат, депутатському корпусу є ще над чим працювати: на сайтах Чернівецької міської ради відсутня інформація щодо засобів зв’язку чи електронної пошти кількох депутатів, біографічні дані депутатів все ще заповнені на мінімальному рівні - наявна інформація хіба що про вид діяльності. Дата народження та трудова діяльність зазначена лише щодо кількох депутатів. Декларації про доходи більшої частини депутатів на сайтах міської ради також відсутні.

До позитивів слід віднести те, що на сайті оприлюднені всі нормативні документи, які регулюють роботу депутатів, а також є вичерпна інформація про роботу депутатських комісій. Майже всі проекти рішень, порядок денний та власне рішення публікуються на сайті. В раді запроваджена електронна система голосування, але на сайті не завжди вчасно оприлюднюються дані щодо реєстрації та результатів голосування депутатів, а також не публікуються депутатські запити.

В раді немає жодних перешкод щодо участі громади міста в процесі прийняття рішень, кожен мешканець може вільно відвідувати пленарні засідання та засідання депутатських комісій і виступати на них. Сесії Чернівецької міської ради регулярно транслюються наживо.

Як і в попередні роки, більшість депутатів не надто активно комунікують зі своїми виборцями. Протягом 2018 року депутатами Чернівецької міської ради не було ініційовано жодного громадського обговорення. Не зважаючи на те, що в «Статуті територіальної громади міста» чітко визначено процедуру звітування депутатів Чернівецької міської ради, майже ніхто з депутатів не дотримується цього обов'язку. Тільки окремі депутати звітували перед виборцями про свою роботу, а на сайті розміщено звіти за 2018 рік лише двох депутатів. Окрім того, на обох сайтах міської ради відсутні звіти усіх шести постійних депутатських комісій про роботу у 2018 році.

 Купити квартиру в Чернівцях
Більше новин по темі:
Не пропускайте важливих новин!
Увімкніть сповіщення, та отримуйте новини моментально після публікації