Амбітна мета уряду Гройсмана - за 5 років об’єднати всі обласні центри якісними дорогами. Буковину теж не забудуть…

ТАКИ ЩОСЬ РОБЛЯТЬ /


Для українських водіїв питання автошляхів ось уже кілька десятиліть є досить болючим. Більшість із 170-ти тисяч кілометрів доріг перебувають у вкрай поганому, якщо не жалюгідному стані. Уряд, який отримав їх у спадок від попередньої влади, вирішив протягом п’яти років з’єднати якісними дорогами усі обласні центри України.


У 2016 році Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман запустив процес масштабного ремонту доріг: було розблоковано рахунки Автодору, проведено ключові тендери, відновлено 900 кілометрів шляхів. Минулоріч цифра склала уже 2100 кілометрів. Це найбільша протяжність доріг з 2005-го, яку відремонтували за рік. 2018 рік планують завершити із показником 4000 кілометрів.

Цього року на дороги виділено 46 млрд грн. У проекті Державного бюджету України на 2019 рік передбачено виділення на ці потреби ще 55 млрд грн. Загальний кошторис грандіозного проекту на наступні 5 років - 322 млрд грн, з них 176 млрд грн - це бюджетні кошти, що дозволить поліпшити понад 9 тисяч кілометрів доріг, забезпечити будівництво та реконструкцію ще тисячі км доріг. У разі збереження існуючого фінансування, темпів і якості робіт українські дороги за якістю не будуть поступатися європейським. Власне, так як це передбачено Стратегією розвитку українських доріг на 2018 – 2023 рр.

Зміни у дорожній господарці вражають. Створено Дорожній фонд, який забезпечує гарантоване фінансування українських доріг. Шляхи будуються, як у Європі, за маршрутним принципом GO Highway, об‘єднуючись з європейськими транспортними мережами. Тендери проходять винятково у системі ProZorro, що забезпечує рівні умови для всіх учасників процедури.

Віддавати недобросовісним підрядникам кошти українців за відверту будівельну халтуру на дорогах ніхто більше не буде. З корупціонерами, які за винагороду закривали очі на низьку якість ремонтних робіт, розмова коротка. Усі виявлені випадки зловживань стануть предметом пильної уваги правоохоронних органів.

За всіма контрактами на середній ремонт гарантійний термін має складати не менше 5 років, на капітальний – не менше 10 років. Окрім держави, ремонти доріг контролюють також незалежні експерти і громадські організації.

Багатьох буковинців приємно вразили об’єми виконання робіт на автошляхах області.

Як зазначив керманич Уряду, кошти на проведення робіт на місцевому рівні є: „Це бюджетна субвенція в обсязі понад 11 мільярдів гривень, а також ресурси, отримані в результаті реформи децентралізації. Ми заклали фінансові основи подальшого розвитку. Це, насамперед, можливості децентралізації, яка дозволяє наповнювати місцеві бюджети, а отже, фінансувати дорожні проекти на місцях. А також Дорожній фонд, який забезпечує гарантоване, прогнозоване фінансування. Щотижня ми проводимо інспекційні поїздки регіонами, перевіряємо хід ремонтних робіт, їх якість, відкриваємо відновлені ділянки полотна».

З цього року кошти для ремонтів доріг місцевого значення передаються через Дорожній фонд на місця. Відтепер у Чернівецької області немає потреби випрошувати кошти на ремонт місцевої дороги у держави: кожен регіон отримує ресурси і сам визначає, які місцеві дороги потребують ремонту.

Це перевага і одночасно відповідальність. Адже тепер місцевій владі значно важче кивати на дядька у Києві, який нібито не дає гроші на ремонт доріг. Відтепер кошти на ремонти доріг на місцях. І вже місцева влада має працювати і звітувати перед своїми громадами за стан автошляхів на своїй території.
 


Наразі у Чернівецькій області триває ремонт на ділянках дороги Н-03 Житомир – Хмельницький – Чернівці – Мамалига. Ремонтуються дороги Т-26-01, Чернівці – Вашківці – Путила – КПП “Руська”; Р-62 Криворівня – Усть-Путила – Старі Кути – Вижниця – Сторожинець – Чернівці; Р 63 — автомобільний шлях регіонального значення в Україні, який проходить територією Чернівецької області через Данківці — Вартиківці — Кельменці (пункт контролю) — Кельменці — Сокиряни — Сокиряни (пункт контролю).

У 2019 році ремонт також буде проводитись за маршрутним принципом. Зокрема, це стосується дороги М-19 (Доманове - Порубне) - автошляху міжнародного значення на території України, довжиною 512 км, пролягає від переходу Доманове (Волинська область) до автомобільного прикордонного переходу Порубне (Чернівецька область). На території України він є частиною Європейського автомобільного маршруту. Тож, як і декларує Уряд, наша країна поступово інтегрується із мережею європейських доріг.

Андрій СКИБА, для БукІнфо (с) 

 Купити квартиру в Чернівцях
Більше новин по темі:
Не пропускайте важливих новин!
Увімкніть сповіщення, та отримуйте новини моментально після публікації