Повернення техогляду для авто: що пропонує Мінінфраструктури
В Україні цього року можуть повернути вимогу щодо обов'язкового технічного огляду для автомобілів. Його скасували ще у 2011 році, але згідно з директивами Євросоюзу цю норму мають повернути – відповідний законопроєкт у Міністерстві інфраструктури напрацювали ще навесні. Щоб зміни набули чинності, законопроєкт мають схвалити на рівні Кабміну, потім зареєструвати у Верховній раді, а там слово за нардепами. «Слово і діло» розібралося, власників яких транспортних засобів, як часто і де хочуть зобов'язати проходити ТО.
Планується, що норму про обов'язкове проходження техогляду повернуть до законодавства не пізніше вересня 2022 року.
Технічний огляд хочуть запровадити для легкових автомобілів, вантажівок та автомобільних причепів.
Періодичність проходження техогляду залежатиме від віку та типу транспортного засобу. Наприклад, у законопроєкті Мінінфраструктури йдеться, що пасажирські автомобілі, в яких не більше восьми місць для сидіння, крім сидіння водія, мають проходити ТО через 4 роки після першої реєстрації, а далі – кожні 2 роки.
Пасажирські автомобілі, в яких щонайбільше дев'ять місць і використовуються як таксі, повинні пройти ТО через рік після дати реєстрації, а далі – щороку. Вантажні автомобілі з повною масою до 3,5 тонн мають проходити ТО через 4 роки після першої реєстрації, далі – кожні 2 роки.
Крім того, обов'язково потрібно буде проходити технічний контроль у разі перереєстрації транспортного засобу на нового власника; після ДТП (якщо були пошкоджені елементи, що впливають на безпеку руху); у разі виявлення під час придорожньої перевірки недоліків, що загрожують безпеці руху.
Проводити техогляд, найімовірніше, потрібно буде на приватних СТО, які мають відповідне обладнання або сертифікат. Процедура техогляду обов'язково має бути зафіксована на фото та відео.
Не зможуть пройти техогляд нерозмитнені автомобілі з іноземною реєстрацією, а також биті транспортні засоби.
За непроходження ТО передбачені штрафи: за перше порушення – 17 тис. грн, за повторне – позбавлення водійського посвідчення.
Нагадаємо, з 1 січня в Україні змінилася вартість первинної реєстрації автомобілів.
-
Звучить як знущання: українським суддям з ВРП підвищили мінімальну зарплату до 236 тисяч гривень
-
Для поліціянтів існує лише шість законних підстав для перевірки документів - пояснення юриста
-
Чернівчан закликають у час війни користуватись платформою «Е-приймальня». Які переваги
-
Хто матиме право на відстрочку і “бронювання” – аналітики пояснюють закон про мобілізацію
-
Мобілізаційний законопроєкт: що чекає на українців
-
Рада схвалила в другому читанні законопроєкт про мобілізацію