ГОЛОВНА | БЛОГИ | ПРО НАС | АРХІВ | ФОТОСЕРВІС | КОНТАКТИ | ВХІД НА САЙТ
Блог Михайла Павлюка

Голова правління громадської організації "Центр актуальних місцевих ініціатив".
26-03-2020 21:13

Зупинити коронавірус в Україні: пропозиції уряду vs пропозиції збереження національних пріоритетів й здорового глузду.

 
Нарешті урядом України 26 березня ц.р. внесено до парламенту пропозиції щодо змін до Державного бюджету на 2020 р. у частині збільшення можливостей на боротьбу з пандемією коронавірусної інфекції COViD 2019. Це запізніла на декілька тижнів ініціатива не повинна викликати жодних зайвих ілюзій чи емоцій, грамотна бюджетна політика провалена, виконання бюджету по доходах у першому кварталі 2020 р. не перевищіть 70 %. Ситуацію по недоотриманню державним бюджетом за минулий 2019 р. у сумі трохи більше 51 млрд грн ви знаєте, як і втрачений реальний квартальний ріст ВВП у тому ж 2019 р. на 4 %, повторюватися не буду. Сам урядовий законопроект на сайті ВРУ погортав, прочитав, проаналізував, Ділюся своїми думками. Замість гострих оцінок й відчуття приреченості, хочеться бачити підтримку нормальних державницьких пропозицій й залучення усесторонньої допомоги, у тому числі міжнародної не забороненої чинним законодавством.
Дані пропозиції уряду - це шлях до згортання ряду освітніх ініціатив і реформ та припинення децентралізації й підтримки регіонів (от цей "поганий" ДФРР та соц-економ!!. Солідаризуюся тут з об'єднаними громадами) й це також зменшення виплат пільг і житлових субсидій громадянам на оплату ЖКГ й зменшення соціальних допомог (згідно саме цього проекту, можливо, будуть запропоновані інші альтернативні джерела фінансування). Напередодні посівної кампанії - згортання підтримки сільськогосподарських виробників. Така пропозиція нашвидкоруч - це пауза у фінансуванні дорожньої галузі у цілому. Про зупинення вітчизняного кінематографу й фінансування проектів архіважливих культурних інституцій, які так складно останні роки в умовах російської агресії створювалися, ви, очевидно, читали.
Згідно бачення центральної влади - є фактично неможливим проведення відповідно до прямої норми Конституції України місцевих виборів у 2020 році (пропозиція забрати 2, 15 млрд грн передбачені для ЦВК У той же час, державній судовій адміністрації пропонується ..?! збільшити видатки на 1,2 млрд грн). У мене також залишається питання - чи ми дійсно говоримо про припинення будівництва Національного меморіального комплексу Героїв Небесної Сотні - Музею Революції гідності??? Можливо, нехай можновладці візмуть приклад хоча б тут з Чернівців, які, незважаючи на ситуацію й обмежені можливості, свою "моральну" частину роботи по завершення будівництва такого пам'ятника таки у цьому 2020 р. зроблять? З чим можна більш-менш погодитися, це збільшенням видатків на Пенсійний фонд (зараз не про логіку саму існування Пенійного фонду, пенсійну реформу чи справедливість забезпечення, накопичення чи розподілення. Зараз про "живі" гроші пенсіонерам. А це 19, 7 млрд грн), вугільну галузь (1,6 млрд грн) та для обслуговування державного боргу (3,3 млрд, що тут поробиш).
Основне, що пропонується новий механізм - створення Стабілізаційного фонду, у межах Держбюджету, головний розпорядник - Мінфін України, обсяг майже 124, 2 млрд грн. Що ж, в умовах кризи та пандемії гіперповноваження кабміну, фактично, одноособово розподіляти видатки з відповідного фонду. І все. На місцях без зайвих дій чи ініцатив. Хіба, що залучати добродіїв й виконувати доручення центральної влади.
Представники всіх фракцій та груп Верховної Ради, згідно повідомлень ЗМІ, сьогодні ж розкритикували пропозиції щодо змін до бюджету на 2020 рік, які розробив Кабінет міністрів. Саме тому, що цими змінами, зокрема, пропонують суттєво урізати важливі означені вище державні видатки. Натомість, досиль слушним та вартим уваги є інший проект Закону "Про внесення змін до додатка № 3 Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» щодо фінансового забезпечення заходів із запобігання виникнення, поширення та подолання наслідків коронавірусної хвороби (COVID-19)", про який нещодавно уже писав. Ініціаторами вислупили депутати від фракції "Європейська Солідарність". У Законі України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» пропонується окрему бюджетну статтю «Резервний фонд - Заходи із запобігання виникнення, поширення та подолання наслідків коронавірусної хвороби (COVID-19)», де функції розпорядника покласти на Міністерство фінансів України. Передбачити видатки за цією програмою в обсязі більше 13,7 млрд грн. Це значно менше від урядової "ціни" боротьби з коронавірусом, тим не менш достатньо ємка пропозиція євросолідарівців, не зачипаючи фінансування національних пріоритетів. Основну увагу для видатків зосередити на потреби системи охорони здоров'я, соціально незахищених категорій та нашої української армії.
Для компенсації витрат автори законопроекту пропонують оптимізувати витрати бюджету за рядом статей, а також не збільшувати, а залишити на рівні минулого року видатки наших центральних органів влади, офісу Президентасилових відомств, мова йде про Офіс Генерального прокурора, Національне антикорупційне бюро України, Національне агентство з питань запобігання корупції та Державне бюро розслідувань. У законопроекті запропоновано не фінансувати на цей рік створення Бюро фінансових розслідувань та зменшити видатки заплановані на проведення перепису населення. Цілком прийнятно, думаю інші фракції можуть підтримати й проголосувати у цілому.
Детальніше можна прочитати - законопроекти, офіційний веб-сайт Верховної ради України.
 Без сумніву, важливою статтею допомоги є кредитні кошти МВФ та світового співтовариства, але це доступне після голосування за "банківський" законопроект про неможливість неповернення Приватбанку його колишньому власнику. Це втім інша, окрема історія.
Основне, хто таки дочитав цей пост, це порівняння обох законопроектів - це різні джерела надходжень та урізання видатків.
А інформація, яка сьогодні була оприлюднена на веб сайті Економічної правди "Уряд пропонує кардинально скоротити видатки для місцевих бюджетів" ( тут - https://www.epravda.com.ua/news/2020/03/26/658576/?fbclid=IwAR28qYgRyMSqIRREFi7lPu3yPhwMVSjlP3C2W990L7nMOiJFaRFGrbsXGUU) до відома, позаяк впланути на час, хід та сам розгляд урядового законопроекту, як вбачається, у пересічних представників громадськості не багато. Що ж, тоді покладемося на відповідальність парламентських фракцій, професійних спілок та активності місцевої влади й об'єднаних громад, які знайдуть невідкладно спосіб закликати до збереження національних пріоритетів й здорового глузду. Саме того, чого ми, громадяни України, як правило, у самі складні епохальні періоди збереження державності все-таки не втрачали.
Переглядів (992) / Коментарі (1)
Додати свій коментар
  Ваше ім'я
  Місце проживання
  Введіть код
 оновити код
 
 
Увага, коментарі не відповідаючі нашим вимогам будуть видалені.
зачекайте ...