В Чернівецькій ОДА зізналися, що банківські відсотки від коштів, які надходили на ремонт доріг від обласної митниці, йшли на потреби медичної галузі краю

ЦІЛКОМ ОФІЦІЙНО /


В зв’язку із суперечливими трактуваннями в окремих ЗМІ ситуації з використанням коштів від «митного експерименту» обласна державна адміністрація інформує.

 

Як повідомляє прес-служба Чернівецької ОДА, у 2015 році, шляхом внесення змін до Бюджетного кодексу України запроваджено «митний експеримент», який полягав в тому, що 50 відсотків перевиконання загального обсягу щомісячних показників надходжень митних платежів, визначених у розписі державного бюджету за загальним фондом, зараховується на окремий рахунок обласного бюджету для забезпечення реалізації заходів з розвитку автомобільних доріг загального користування.

  

З початку дії «митного експерименту» (з 01.09.2015 по 31.12.2017) надходження до спеціального фонду Чернівецького обласного бюджету від перевиконання загального обсягу щомісячних індикативних показників, доведених Державною фіскальною службою України для Чернівецької митниці, склали 640,5 млн. грн., в т.ч. за вересень-грудень 2015 року – 129,9 млн. грн.; 2016 рік – 316,1 млн. грн.; 2017 рік – 194,5 млн.грн. При цьому майже половина коштів надходила у жовтні-грудні, періоді, який не є сприятливим для виконання ремонтно-будівельних робіт.

Надходження даних коштів обліковуються органами Державного казначейства України на окремому рахунку, мають цільовий характер та не можуть згідно казначейського програмного забезпечення та діючої бюджетної класифікації бути використані на інші цілі, крім будівництва та ремонту доріг.

Одержувачем «митних» коштів на рівні обласного бюджету було визначено Службу автомобільних доріг в Чернівецькій області. За час проведення експерименту (з 01.09.2015 по 31.12.2017) на автомобільних дорогах загального користування Чернівецької області виконано роботи на загальну суму 482,5 млн. грн., в тому числі: за вересень-грудень 2015 року – 26,4 млн. грн., за 2016 рік – 133,9 млн. грн.; за 2017 рік – 322,3 млн. грн., за рахунок яких проведено ремонтні роботи на 93,2 км. доріг загального значення в усіх районах області.

Окремо зазначимо, що на ремонт дороги Чернівці-КПП Порубне витрачено 123 млн. грн., що складає четверту частину використаних «митних коштів».

При цьому слід відмітити, що використанню коштів передувала відповідна процедура оформлення документів, як це передбачено чинним законодавством: погодження переліку доріг з Міністерством інфраструктури України та Державним агентством автомобільних доріг України, включення даних коштів в доходну та видаткову частину обласного бюджету шляхом внесення до нього змін на сесіях обласної ради, виготовлення проектно-кошторисної документації на об’єкти, які включені до переліку, проходження експертизи ПКД, проведення тендерних процедур, заключення договорів з переможцями тендерів. Все це потребувало відповідного часу.

З метою ефективного управління бюджетними коштами, відповідно до Бюджетного кодексу України, обласною державною адміністрацією було прийнято рішення тимчасово розмістити залишки невикористаних коштів на початок року на депозитних рахунках в установах банків. Необхідно наголосити, що розміщення коштів на депозитах в установах банків є ефективним управлінням бюджетними коштами до настання потреби у їх використанні.Відтак, за вимогою Служби автомобільних доріг необхідна сума знімалася з депозитного рахунку та спрямовувалась на оплату виконаних робіт впродовж трьох робочих днів.

Одночасно інформуємо, що у 2016 році кошти «митного експерименту» були розміщені під 20,1 відсотків на депозитному рахунку у державному банку АБ «УКРГАЗБАНК» у м.Чернівцях в загальній сумі 175,0 млн. грн., у 2017 році - в Чернівецькій філії ПАТ КБ "ПРИВАТБАНК" під 20 відсотків річнихв загальній сумі 280 млн. грн.. Внаслідок чого у 2016 році до загального фонду обласного бюджету додатково надійшло доходів в загальній сумі 22,8 млн.грн., у 2017 році - 31,5 млн. грн.

Надходження відсотків дали змогу спрямувати додаткові кошти медичній галузі краю. Зокрема у 2016 році для потреб лікувальних закладів, що фінансуються з обласного бюджету, придбано найнеобхідніше медичне обладнання, а саме апарат УЗД обласному діагностичному центру, апаратів штучної вентиляції легень, апаратів УЗД та гастроскопу для лікарні швидкої медичної допомоги і обладнання для операційних обласної клінічної лікарні (9,3 млн. грн.), здійснено перезарядку гамматерапевтичного апарату в онкодиспансері (6,3 млн. грн.), проведено ремонтні роботи приміщень із застосуванням енергозберігаючих технологій в госпіталі інвалідів війни, обласній психіатричній лікарні, обласній дитячій лікарні (3,6 млн. грн.), придбано медикаменти та хімреактиви (4,8 млн. грн.).

У 2017 році за рахунок додатково отриманих коштів до обласного бюджету вдалося забезпечити співфінансування придбання ангіографічного обладнання обласним кардіологічним диспансером на суму 11,4 млн. грн., збільшити кошти на лікування хворих методом гемодіалізу - 4,5 млн.грн., придбати апарат для дуплексного сканування транскраніальних судин та магістральних судин кінцівок для обласного діагностичного центру на суму 2,0 млн.грн., провести капітальні ремонти в медичних закладах на суму 2,1 млн.грн., придбати медикаменти, хімреактиви, продукти харчування та здійснити інші заходи в медичній галузі на суму 6,1 млн.грн., тощо.

Враховуючи вищезазначене, обласна державна адміністрація ще раз наголошує, що кошти від «митного експерименту» витрачалися виключно за призначенням – на проведення ремонтних робіт на дорогах Чернівецької області, а твердження щодо використання їх на інші цілі не відповідає дійсності, що підтверджується перевірками контролюючих органів.

Розміщення тимчасово вільних коштів на депозитних рахунках є ефективним управлінським рішенням, яке дозволило під час проведення підготовчих процедур для їх використання отримати до обласного бюджету, який на 73 відсотків є дотаційним, такі необхідні додаткові кошти в сумі більше 50 млн.грн. та зміцнити матеріально-технічну базу обласних медичних установ.

При цьому зауважимо, що такі рішення приймались і по інших областях, що дало змогу залучити додатковий фінансовий ресурс.

Додатково інформуємо, понеділок, 22 січня об 11.00 каб. 318, відбуватиметься засідання комісії з конкурсного відбору державного банку, в якому будуть розміщуватися вільні кошти обласного бюджету у 2018 році.

*****
 
Нагадаємо, наприкінці минулого року Микола Салагор як депутат Чернівецької обласної ради скерував до Прокуратури Чернівецької області депутатське звернення щодо можливого нецільового використання бюджетних коштів, спрямованих на ремонт доріг, керівництвом Чернівецької ОДА.

Сьогодні маємо можливість проаналізувати інформацію, яка у рамках розгляду даного звернення була надана Держаудиту безпосередньо обласною державною адміністрацією. За рахунок митного експерименту на ремонт буковинських доріг з вересня 2015 року було спрямовано 640, 5 млн. грн. Таку суму підтвердив Департамент фінансів ОДА у листі, адресованому Управлінню Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області.

Так ось, вільні кошти спецфонду обласного бюджету у 2016-2017 роках таки розміщувалися на депозитних рахунках. У 2016 році під 20,1% було розміщено суму 175 млн.грн. (в цілому за рік отримано 316,1 млн. грн..), у 2017 – під 20% 280 млн.грн (в цілому за рік отримано 194,5 млн. грн.).

За інформацією Департаменту фінансів ОДА отримані кошти від розміщення на депозитних рахунках не мали цільового призначення. Тобто, використання отриманих відсотків не обмежено виконанням ремонтних робіт на дорогах Буковини. Як бачимо, припущення щодо розміщення «дорожніх» коштів на депозитах ОДА виявилися реальністю.

Для з‘ясування питання, куди ж таки були використані відсотки з депозитних рахунків Микола Салагор підтвердив БукІнфо, що повторно звернувся уже до Державного аудиту.

А от питання, чому такі чималі суми виявилися вільними і не були використані на ремонт доріг, чи економічно обґрунтованим є їх розміщення на депозитах в умовах значних інфляційних процесів, адресуємо панові голові Чернівецької ОДА Олександрові Фищуку. (Будемо рахувати сьогоднішню відповідь прес-служби ОДА як реакцію пана Фищука на наше прохання - БукІнфо) Адже сьогодні за рахунок припустимо 100 млн. грн. можна відремонтувати значно менш доріг, ніж це можна було зробити не лише у 2016 році, ба навіть у 2017 році.

Довідково: офіційний курс Національного банку України гривні до долара США, встановлений на 01.01.2016 склав 24, 00 грн., на 01.01.2017 – 27, 19 грн., на 01.01.2018 – 28,06 грн.

Раніше, ексклюзивному інтерв’ю БукІнфо, начальник Чернівецької митниці ДФС Микола Салагор заявив, що, як депутат Чернівецької обласної ради, звернувся до обласної прокуратури з приводу нецільового використання коштів спеціального призначення, які Чернівецька митниця направляла на ремонт буковинських доріг. Також Микола Салагор звинувачує голову Чернівецької ОДА у сприянні контрабандистам на Буковині, серед яких називає зятя губернатора та тиску на митницю заради приватних власних інтересів своєї родини.

За словами М.Салагора, обласна влада на чолі з Фищуком, отримала за два роки 650 млн. гривень на ремонт доріг, однак прокручує ці мільйонні суми митниці на банківських депозитах, очевидно, за його словами, маючи з того «незрозумілий нецільовий зиск». 

Водночас, Олександр Фищук на підсумковій прес-конференції назвав "мудрим рішенням", якщо Микола Салагор звернеться в прокуратуру і за фактом звинувачень керівника обласної митниці буде порушене кримінальне провадження. "Це дасть відповідь на всі ваші запитання", - сказав він.

 Купити квартиру в Чернівцях
Більше новин по темі:
Не пропускайте важливих новин!
Увімкніть сповіщення, та отримуйте новини моментально після публікації