Знайти спільну мову не вдається: депутати готують новий законопроект по «євробляхам»
ЄВРОБЛЯХА - ЄВРОМУХА /
Чиновники придумали спосіб боротьби з власниками автомобілів, які незаконно перебувають на території України. Згідно з розробленим законопроектом, транзит і тимчасове ввезення автомобілів в країну планується залишити, але ось правила все-таки змінять. Документ пропонує заборонити передавати право управління автомобілем стороннім особам. Іншими словами, користуватися машиною зможе тільки нерезидент, який перетнув кордон.
За словами голови Комітету Верховної Ради з питань податкової та митної політики Ніни Южаніної, тимчасове ввезення буде вводитися з обмеженням для осіб, які можуть користуватися такими автомобілями. «Передача в управління автомобіля громадянину України - апріорі неможлива», - говорить глава Комітету Верховної Ради з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна.
Також чиновники розглядають варіант ввести норму, яка наділить поліцію правом затримувати автомобіль і транспортувати його до кордону.
Одна з основних причин небажання проходити розмитнення - завищена ввізне мито і вимога сплати ПДВ. Принаймні, так кажуть активісти, що виступають за легалізацію своїх автомобілів.
Від влади вимагають простого і доступного механізму легалізації вже завезених в Україну автомобілів на єврономерах. Встановлення розумної ставки загальних платежів до бюджету. «Якби спочатку ставки за розмитнення транспортних засобів були б адекватними, тоді в Україні не було б цієї проблеми. Адже в Україні значно дешевше їздити на єврономерах, аніж сплатити всі мита за розмитнення», - зауважила юрист Ангеліна Рудковська.
За словами Ніни Южаніної, в розробленому законопроекті передбачено тимчасове зниження ставок ввезення для таких автомобілів, що допоможе власникам розмитнити їх не так дорого, як зараз. Розраховувати платіж будуть виходячи з віку авто.
Зараз розмитнення легкового автомобіля 2014 випуску, орієнтовною митною вартістю 400 тис. Грн. з об'ємом двигуна 2,2 л., що працює на бензині, обійдеться в кругленьку суму. Ввізне мито - 1 тис. євро, акцизний збір - 3600 євро, ПДВ - 3700 євро. Всього: більше 8 300 євро.
Чиновники придумали спосіб боротьби з власниками автомобілів, які незаконно перебувають на території України. Згідно з розробленим законопроектом, транзит і тимчасове ввезення автомобілів в країну планується залишити, але ось правила все-таки змінять. Документ пропонує заборонити передавати право управління автомобілем стороннім особам. Іншими словами, користуватися машиною зможе тільки нерезидент, який перетнув кордон.
За словами голови Комітету Верховної Ради з питань податкової та митної політики Ніни Южаніної, тимчасове ввезення буде вводитися з обмеженням для осіб, які можуть користуватися такими автомобілями. «Передача в управління автомобіля громадянину України - апріорі неможлива», - говорить глава Комітету Верховної Ради з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна.
Також чиновники розглядають варіант ввести норму, яка наділить поліцію правом затримувати автомобіль і транспортувати його до кордону.
Одна з основних причин небажання проходити розмитнення - завищена ввізне мито і вимога сплати ПДВ. Принаймні, так кажуть активісти, що виступають за легалізацію своїх автомобілів.
Від влади вимагають простого і доступного механізму легалізації вже завезених в Україну автомобілів на єврономерах. Встановлення розумної ставки загальних платежів до бюджету. «Якби спочатку ставки за розмитнення транспортних засобів були б адекватними, тоді в Україні не було б цієї проблеми. Адже в Україні значно дешевше їздити на єврономерах, аніж сплатити всі мита за розмитнення», - зауважила юрист Ангеліна Рудковська.
За словами Ніни Южаніної, в розробленому законопроекті передбачено тимчасове зниження ставок ввезення для таких автомобілів, що допоможе власникам розмитнити їх не так дорого, як зараз. Розраховувати платіж будуть виходячи з віку авто.
Зараз розмитнення легкового автомобіля 2014 випуску, орієнтовною митною вартістю 400 тис. Грн. з об'ємом двигуна 2,2 л., що працює на бензині, обійдеться в кругленьку суму. Ввізне мито - 1 тис. євро, акцизний збір - 3600 євро, ПДВ - 3700 євро. Всього: більше 8 300 євро.
Ставки знизять, але цього мало
Згідно з новим законопроектом, за розмитнення аналогічної евробляхі потрібно буде заплатити, в середньому, в два рази менше. Ставку розрахують виходячи з віку автомобіля, і чим старішою буде машина, тим дорожче обійдуться митні формальності.
На даний момент власникам вигідніше платити акцизний збір відповідно до закону №1389, який передбачає пільгову розмитнення для авто не старше 2010 року випуску.
Правда величезна кількість автомобілів на евробляхах набагато старші. Тому активісти не в захваті від нових законодавчих ініціатив депутатів.
«Бачили розрахунки за новими запропонованими ставками. Ціна не дуже приємна, і більшість авто все одно буде дорого розмитнити, оскільки прив'язка йде до року автомобіля. Є багато судових позовів з приводу прострочки перебування авто в Україні, багато з них оскаржувалися. Але всі ми розуміємо, якщо порушив - відповідай. Так, лазівка їздити на авто є, але, будьте ласкаві, не порушуйте терміни транзиту або тимчасового ввезення - і все буде нормально », - розповіли в ГО«АвтоЕвроСила».
Активісти також зазначили, що займаються розробкою власного законопроекту, який допоможе вирішити проблему з контролем машин на європейській реєстрації.
Фото МБ і УНІАН
Більше новин по темі:
-
У Раді проштовхують законопроєкт, який допомагає корупціонерам уникнути покарання начебто в обмін на військову службу
-
Це шокує: українців можуть зобов'язати виплачувати борги за померлих родичів
-
В Україні з 1 травня набувають чинності важливі зміни до ПДР
-
Призупинення дії конвенції з прав людини: на час воєнного стану українців вимушено обмежать в правах. Що це означає
-
Бояться обмежень від держави: Українці масово перереєстровують свої автомобілі
-
Із 1,5 млн. продаж вживаних автівок тільки 2,5% від цього продаються в "білу". Що придумала влада, щоб обкласти це податком