Битва за мільярди: Ремонтувати дороги в Україні відтепер зможуть не всі
НЕВЖЕ ЩОСЬ ЗМІНИТЬСЯ? /
Укравтодор хоче допускати до ремонту і будівництва автодоріг виключно компанії з досвідом роботи в країнах ЄС, або України. Державне агентство автомобільних доріг України (Укравтодор) рекомендувало службам автомобільних доріг в областях (САД) ввести нові критерії для підрядних організацій за участі в тендерах на виконання дорожніх робіт. Про це говориться у відповіді прес-служби Укравтодору на запит Liga.net.
Зокрема, Укравтодор пропонує САД при проведенні тендерних закупівель дотримуватися наступних критеріїв:
- необхідність документального підтвердження матеріально-технічного забезпечення,
- досвід не менше 5 років виконання аналогічних робіт в Україні або країнах ЄС,
- надання банківської гарантії в розмірі 3% від загального бюджету проекту,
- відсутність заборгованості зі сплати податків.
В Укравтодорі відзначають, що такі нововведення зумовлені збільшенням випадків участі і перемог в державних закупівлях компаній, які не мають техніки, кваліфікованих працівників і досвіду виконання аналогічних договорів. "На початку цього року ми ретельно проаналізували роботу підрядних організацій, результати ремонтів за минулий рік і виявили наступне: дві третини ремонтів були проведені з дефектами; багато підрядники є просто фіктивними підприємствами без підтвердженого досвіду роботи; деякі підрядники виграють тендери на проекти, які не здатні виконати через відсутність досвіду і оборотних коштів ", - пояснили в прес-службі Укравтодору.
Також в Укравтодорі підкреслили, що документ має рекомендаційний характер - рішення приймає кожна САД самостійно.
Раніше ініціатива Cost Ukraine яка моніторить ефективність і прозорість дорожнього ремонту опублікувала в Facebook скан-копію листа за підписом голови Укравтодору Славоміра Новака, яким рекомендується САД в областях ввести нові кваліфікаційні критерії допуску підрядників до участі в державних закупівлях.
"Цікаво, компанії з яких країн Укравтодор очікує на тендери, якщо обмежує конкуренцію досвідом роботи в Україні та країнах ЄС? І чому Укравтодор не влаштовує досвід роботи в Туреччині, Азербайджані, Білорусі, в країнах Азії та решті світу? ", - задаються питаннями в публікації Cost Ukraine.
В Укравтодорі вважають інформацію Cost Ukraine маніпулятивної і лобістської. "Ми дуже розчаровані, що громадська ініціатива Cost Ukraine, яка фінансуються Transparency International і має верифікувати проекти в дорожній галузі, займається неприхованим лобізмом, створюючи популістські матеріали з відвертою маніпуляцією інформацією. Зауважимо, що Закон України про державні закупівлі передбачає внесення змін до тендерної документації на підставі обґрунтованої вимоги учасника тендерної закупівлі. Зараз таких вимог від учасників тендерів в Укравтодор не надходило. Ми залишаємося відкритими. Чи готові обговорювати проблеми галузі та ефективні рішення. Також готові і ці рекомендації обговорити і професійно розширити. Ми не претендуємо на істину в останній інстанції. Але точно не будемо терпіти маніпуляцій, непрофесіоналізму і необґрунтованих звинувачень. Cost Ukraine рекомендуємо таки повернутися до питань верифікації та залишатися в стороні від упереджених висновків, які суперечать принципам відкритості і прозорості. Від Transparency International лобізму точно не очікуємо ", - говориться у відповіді Укравтодору.
Нагадаємо, що білоруська компанія буде будувати і ремонтувати дороги в Україні.
Укравтодор хоче допускати до ремонту і будівництва автодоріг виключно компанії з досвідом роботи в країнах ЄС, або України. Державне агентство автомобільних доріг України (Укравтодор) рекомендувало службам автомобільних доріг в областях (САД) ввести нові критерії для підрядних організацій за участі в тендерах на виконання дорожніх робіт. Про це говориться у відповіді прес-служби Укравтодору на запит Liga.net.
Зокрема, Укравтодор пропонує САД при проведенні тендерних закупівель дотримуватися наступних критеріїв:
- необхідність документального підтвердження матеріально-технічного забезпечення,
- досвід не менше 5 років виконання аналогічних робіт в Україні або країнах ЄС,
- надання банківської гарантії в розмірі 3% від загального бюджету проекту,
- відсутність заборгованості зі сплати податків.
В Укравтодорі відзначають, що такі нововведення зумовлені збільшенням випадків участі і перемог в державних закупівлях компаній, які не мають техніки, кваліфікованих працівників і досвіду виконання аналогічних договорів. "На початку цього року ми ретельно проаналізували роботу підрядних організацій, результати ремонтів за минулий рік і виявили наступне: дві третини ремонтів були проведені з дефектами; багато підрядники є просто фіктивними підприємствами без підтвердженого досвіду роботи; деякі підрядники виграють тендери на проекти, які не здатні виконати через відсутність досвіду і оборотних коштів ", - пояснили в прес-службі Укравтодору.
Також в Укравтодорі підкреслили, що документ має рекомендаційний характер - рішення приймає кожна САД самостійно.
Раніше ініціатива Cost Ukraine яка моніторить ефективність і прозорість дорожнього ремонту опублікувала в Facebook скан-копію листа за підписом голови Укравтодору Славоміра Новака, яким рекомендується САД в областях ввести нові кваліфікаційні критерії допуску підрядників до участі в державних закупівлях.
"Цікаво, компанії з яких країн Укравтодор очікує на тендери, якщо обмежує конкуренцію досвідом роботи в Україні та країнах ЄС? І чому Укравтодор не влаштовує досвід роботи в Туреччині, Азербайджані, Білорусі, в країнах Азії та решті світу? ", - задаються питаннями в публікації Cost Ukraine.
В Укравтодорі вважають інформацію Cost Ukraine маніпулятивної і лобістської. "Ми дуже розчаровані, що громадська ініціатива Cost Ukraine, яка фінансуються Transparency International і має верифікувати проекти в дорожній галузі, займається неприхованим лобізмом, створюючи популістські матеріали з відвертою маніпуляцією інформацією. Зауважимо, що Закон України про державні закупівлі передбачає внесення змін до тендерної документації на підставі обґрунтованої вимоги учасника тендерної закупівлі. Зараз таких вимог від учасників тендерів в Укравтодор не надходило. Ми залишаємося відкритими. Чи готові обговорювати проблеми галузі та ефективні рішення. Також готові і ці рекомендації обговорити і професійно розширити. Ми не претендуємо на істину в останній інстанції. Але точно не будемо терпіти маніпуляцій, непрофесіоналізму і необґрунтованих звинувачень. Cost Ukraine рекомендуємо таки повернутися до питань верифікації та залишатися в стороні від упереджених висновків, які суперечать принципам відкритості і прозорості. Від Transparency International лобізму точно не очікуємо ", - говориться у відповіді Укравтодору.
Нагадаємо, що білоруська компанія буде будувати і ремонтувати дороги в Україні.
Більше новин по темі:
-
Яке обладнання використовується для лінії відбілювання рослинної олії
-
Vodafone отримав дозвіл на використання 10 млн номерів із новим кодом «075»
-
Виявилося, що електромобілі шкодять планеті більше, ніж авто на бензині
-
Спрощену заяву про отримання субсидії тепер мажна подати через портал Дія
-
З 1 березня в Україні подешевшає певний тип електромобілів. Стала відома причина
-
Перша людина вживила у свій мозок імплант від компанії Ілона Маска Neuralink