Після невдалої акції протесту, авто на єврономери почали здавати на запчастини

  • Право
  • 4974
  • 0
БЛЯХА - МУХА / 

Власники "блях" - старих авто на литовських та інших іноземних номерах - стали активно здавати свої старі автомобілі на розбирання запчастин. Причина - вони побоюються, що після нового року з цими авто доведеться або розлучитися, або платити за них податки. А активізувала процеси утилізації таких авто невдала акція протесту під Верховною Радою 6 і 7 вересня, після якої стало зрозуміло, що влада готує законодавство під жорсткий варіант легалізації таких авто.


Як повідомляють співробітники авторазборок, на цьому тижні зросла кількість звернень з пропозицією здати на розбір авто з Польщі або Литви. І з кожним днем таких пропозицій все більше.

"Власники поспішають збути свій автохлам, тому що зрозуміли, що ніяких поблажок від держави їм не буде, ніхто їх незаконні автомобілі легалізовувати не буде, і все одно за них доведеться платити. Вони купували їх по 2-4 тисячі євро і готові здавати за півціни, аби щось виграти. Тому що через деякий час таких бажаючих буде набагато більше, природно, ми ціни будемо знижувати ", - пояснив нам механік столичної розбирання Павло Лапін.

Після досить прохолодних коментарів депутатів про результат переговорів з активістами, які протестували під Верховною Радою, стало зрозуміло, що компромісу не досягнуто. Акція протесту зазнала фіаско, а влада натякнула, що будуть ставити "запобіжники". Що це таке? - стало зрозуміло з коментарів народного депутата Роберта Горвата. Нагадаємо, що він був одним з ініціаторів пільгового акцизу (закон №3251).

"Українець не може їздити по Україні в режимі транзиту. Це дірка в митному законодавстві. Ми пропонуємо всі авто до 2000 року випуску, які їздять у нас незаконно, розмитнити і поставити на українські номери. Можливо, знизити податок для власників таких авто з великим об'ємом двигуна (2,5 л дизеля і 3 л бензину). Також ми поставимо "запобіжник", щоб надалі українці не могли ввозити нерозмитнені авто. З'єднаємо поліцейську і митну бази", - сказав член комітету ВР з питань податкової і митної політики Роберт Горват.

І поліцейський легко зможе обчислити, що нерезидент більше двох місяців їздить по країні без реєстрації, до нього відразу буде застосований адмінштраф. Попадеться вдруге, конфіскують авто - Роберт Горват

Він також вважає, що акції протесту власників авто на іноземних номерах організовують власники фірм по перегону. "Для них це бізнес - $ 1000 за машину і $ 300-400 за те, щоб на ній не потрібно було перетинати кордон. Але я думаю, не дивлячись на це, ми цей закон проголосуємо. Робоча група створена, до нового року повинні втілити в життя", - каже Горват.

А розмитнити "іноземців" не завжди і вийде

Навіть якщо буде прийнято рішення про амністію таких машин, власнику доведеться їхати в Литву, шукати фірму власника автомобіля, йти до нотаріуса за договором купівлі-продажу і тільки потім, пригнавши в Україні, розмитнити її і стати законним власником. Але ніхто не гарантує, що в Литві ця фірма існує до цих пір "- попереджає гендиректор асоціації автоімпортерів і дилерів Олег Назаренко.

Адже формально - ті, хто їздить на таких авто лише користувачі, а не власники. І юридично вони не мають ніякого права на цей автомобіль, а значить розмитнити його не зможуть, поки повторно не куплять його у колишнього власника.

Напевно, на цьому хтось захоче заробити і зажадає N-у суму за такий жест "доброї волі". І може так виявитися, що і "овчинка вичинки не буде коштувати".

З цієї причини, прозорливі користувачі авто на "бляхах" вже почали здавати їх на розбирання, поки цей процес не набув масового характеру. Хтось намагається продати такі авто не цілком, а по агрегатам - так може бути навіть дорожче. Але процес вже почався. 
 
Фото AFP та МБ

 Купити квартиру в Чернівцях
Більше новин по темі:
Не пропускайте важливих новин!
Увімкніть сповіщення, та отримуйте новини моментально після публікації