Зубко і Гриневич на пальцях пояснили головам ОДА, що таке освітня реформа в умовах децентралізації

ТАБЛИЧКА ДІЛЕННЯ /


Сьогодні, 25 квітня, під головуванням Віце-прем’єр-міністра – Міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України Геннадія Зубка та Міністра освіти і науки України Лілії Гриневич відбулась селекторна нарада з головами обласних державних адміністрацій. Від Чернівецької області були присутні голова ОДА Олександр Фищук, заступник голови обласної державної адміністрації Ігор Богатирець, представники відповідних структурних підрозділів облдержадміністрації.

 

Як повідомляє прес-служба ОДА, під час селектору було повідомлено, що 2017 рік – рік впровадження секторальної децентралізації, і до громад повинна прийти нова якість послуг, і освітня послуга – одна з найголовніших та найперших. Саме тому Мінрегіон та МОН України розпочали розробку й упровадження спільного проекту створення нового освітнього простору в 200 школах України.

 

«Наша мета – створити повноцінний комфортний освітній простір. Комфортний у всіх сенсах – і з точки зору облаштування та технічного забезпечення шкіл, і з точки зору наповнення навчального процесу. Але для цього має бути ініціатива від обласних адміністрацій та голів громад», – наголосив Геннадій Зубко.

 

Для впровадження проекту передбачено декілька джерел фінансування: кошти ДФРР (передбачено 3,5 млрд грн), субвенція на формування інфраструктури ОТГ (1,5 млрд грн), субвенція з держбюджету на соціально-економічний розвиток окремих територій (4 млрд грн), освітня субвенція, місцеві бюджети, кошти міжнародної технічної допомоги.

 

Геннадій Зубко повідомив, що головними завдання Мінрегіону в цих проектах є: будівельні роботи (реконструкція, капітальний ремонт із запровадженням енергоефективних заходів), встановлення обладнання та програмного забезпечення, проведення швидкісного інтернету, Wi-Fi, створення умов для інклюзивного навчання, ремонт під’їзних доріг до навчальних закладів, створення безбар’єрного простору в таких проектах.

 

У 50 із 200 шкіл, в яких буде створено новий освітній простір цього року, МОН також пілотуватиме нові освітні програми та матеріали для першого класу Нової української школи.

 

«Пілотні школи та вчителі першого класу, що там викладають, стануть першопрохідцями. Саме вони апробують новий стандарт початкової школи, програми та освітні матеріали, що застосовуватимуться у навчальному процесі. На основі їхніх зауважень будуть сформульовані зміни та поправки до пілотованих матеріалів, після чого вони будуть запроваджені по всій Україні у 2018 році, коли перший клас піде в Нову українську школу», – пояснила Лілія Гриневич.

 

Вона додала, що є певні вимоги до того, яким має бути середовище для успішного впровадження реформи. Зокрема, йдеться про мобільні робочі місця – для гнучкості в організації роботи класу і використання сучасних освітніх методик – створення сучасної медіатеки на базі звичайних шкільних бібліотек, забезпечення у школі вільного доступу до Інтернету та ІКТ загалом тощо.


Основні критерії відбору навчальних закладів для участі у проекті:

 

— не менше 2-х шкіл в кожній з областей. У кожному з регіонів обираються щонайменше одна сільська та одна міська школи. Це може бути опорна школа або розглядатись як опорна. Заклад не повинен підпадати під оптимізацію чи реорганізацію і повинен мати можливість підвезення учнів з іншої місцевості;
— будівля ЗНЗ не повинна бути в аварійному стані. Земельна ділянка, на якій розташований ЗНЗ, повинна мати достатньо місця для облаштування функціональних зон: відпочинку, навчальних, навчально-дослідних, спортивних тощо;
— участь місцевих бюджетів у співфінансуванні проекту. 

 Купити квартиру в Чернівцях
Більше новин по темі:
Не пропускайте важливих новин!
Увімкніть сповіщення, та отримуйте новини моментально після публікації