Журнал Science назвав гравітаційні хвилі відкриттям року

НАУКОВЕ ВІДКРИТТЯ /

Журнал Science підбив підсумки року і назвав подію, яка стала найбільш значущою для наукової спільноти у році, що минає. Такою подією стало те, що вченим за допомогою детектора LIGO вдалося зафіксувати сигнал гравітаційних хвиль, як передає DT.UA, про це повідомляється на сайті журналу.

Гравітаційні хвилі — прямий наслідок рівнянь загальної теорії відносності, запропонованих Альбертом Ейнштейном у 1915 році. Вони описуються рівняннями хвильового типу, їхні рішення відповідають збуренням простору-часу, що рухається зі швидкістю світла. На відміну від електромагнітних хвиль — світла — інтенсивність гравітаційних хвиль на багато порядків менша, тому виявити їх вдалося лише через 100 років з моменту передбачення.

В список номінантів на відкриття року також потрапили: перемога штучного інтелекту AlphaGo над чемпіоном з го, перетворення стовбурових клітин на повноцінні яйцеклітини, технологія виробництва штучних білків, відкриття "другої Землі" біля зірки Проксима Центавра, дослідження геному людини, які дозволили простежити шлях міграції древніх людей з Африки та інші.