З чого складається ціна на машину і як можуть подешевшати вживані іномарки в Україн

АВТО-ЛІКНЕП / 


Депутати вирішили знизити ціни на старі авто з Європи, щоб вони стали більш доступними для пересічних українців. Зробити це планують за рахунок зменшення зборів: митного та акцизного. З урахуванням того, що на ці збори зверху ще нараховується 20% ПДВ і 5% в Пенсфонд, то після зниження акцизів б/в іномарки можуть подешевшати на 23-30% (див. інфографіку). Для нових же автомобілів нічого не зміниться, як, втім, і для авто старше 6 років (вони заборонені до ввезення нашою угодою з ЄС).

 

Поки законопроект, який передбачає тимчасове (до 1 січня 2017 г.) зниження акцизу для б/в авто, прийнятий в першому читанні. А в Раді вже зареєстрований ще один законопроект – про скасування митного збору на "беушки", крім товарів, що ввозяться з РФ (там мито залишається в розмірі 14-17%).

 

РОЗРАХУНКИ. Ми підрахували, як можуть змінитися ціни на б/в автомобілі, що ввозяться з-за кордону. Так, б/в малолітражку "Смарт" 2013 року випуску з об'ємом двигуна 1 л зараз можна купити в Україні за 6,8 тис. євро. Після скасування акцизного збору і мита його ціна зменшиться до 5,4 тис. євро. Авто середнього класу, наприклад "Рено Меган" такого ж віку і з об'ємом двигуна в 1,6 л, зараз у нас продається за ціною від 10 тис. євро, а може подешевшати більше ніж на 2 тис. – до 7,8 тис. євро. Що стосується "крейсерських" машин, то, наприклад, джип "Мерседес" G-класу з об'ємом двигуна 3,9 л зараз можна купити за 70 тис. євро. Скасування акцизу та митних зборів зменшить його ціну аж на 12 тис. – до 58 тис. євро.

 

Звісно, іномарки старші (2000-2003 року випуску) стоять в Європі в рази дешевше нових (наприклад, "Опель Астра" можна купити навіть за $1000-1200, а той же "Смарт" – близько $3 тис.).

 

Але українцям такі ціни не світять: як нагадав нам автоексперт Костянтин Кінбурн, ввезення в Україну б/в автомобілів старше 6 років з 2016 р заборонений, оскільки вони не відповідають еконормам Євро-5. "Ця заборона прописана в Угоді про Асоціацію з ЄС, тому скасувати його нереально", – роз'яснив Кінбурн.

 

ЗА І ПРОТИ. Автоімпортери виступають проти скасування мит на б/в машини, і їх можна зрозуміти: вони бояться втратити клієнтів, адже продажі нових машин у нас стабільно падають. У той же час гендиректор ВААІД Олег Назаренко зауважив: якщо закон про зниження акцизу на старі іномарки запрацює, то пошириться і на машини, що поставляються з Росії, а там ціни набагато нижче, ніж в Європі, і вигода продавців перекриє високі мита. "Що стосується головної мети нардепів – знизити ціни на старі авто в Україні, – то вони її так не доб'ються. Адже в Україні сьогодні діє екологічний стандарт Євро-5, який забороняє ввезення автомобілів старше 6 років. А "молоді" авто коштують недешево і в Європі, і в Росії", – говорить Назаренко.

 

 

Як роз'яснила глава профільного комітету ВР Ніна Южаніна, закон прийняли, тому що при таких високих акцизах б/в іномарки взагалі легально не ввозилися, і бюджет нічого не отримував. А так виграють і люди, і держава. "Але ми доопрацюємо його до другого читання. І введемо норму, щоб зниження акцизу не поширювалося на авто б/в з РФ", – додала Южаніна. За її прогнозами, друге читання може бути вже в травні. 

 Купити квартиру в Чернівцях
Більше новин по темі:
Не пропускайте важливих новин!
Увімкніть сповіщення, та отримуйте новини моментально після публікації