КВУ та "Народний Дім в Чернівцях": підстав для того, щоби визнати вибори недійсними в округах чи окремих виборчих дільницях Буковини немає

ПІДСУМКИ ВИБОРІВ / Громадське спостереження за ходом голосування і підрахунку голосів у другому турі виборів Президента України 7 лютого 2010 року здійснювали 8 мобільних груп і 100 короткотермінових спостерігачів. Спостереження відбувалося у рамках проекту «Законодавчо обізнані медіа — запорука прозорості виборів», що здійснювався спільно Чернівецькою обласної громадською організацією «Комітет виборців», Товариством «Український Народний Дім у Чернівцях» та Буковинським центром виборчих технологій за підтримки Міжнародної громадської організації "Інтерньюз-Україна".

Оцінка ходу виборів і підрахунку голосів


Вибори у Чернівецькій області можна вважати такими, що відбулися у межах чинного виборчого законодавства.
Виборчий процес було забезпечено на відповідному матеріально-технічному та організаційному рівнях як з боку органів місцевої влади, так і з боку ОВК та ДВК.
Було забезпечено вільне волевиявлення виборців Чернівецької області на принципах змагальності, прозорості і демократичності виборчого процесу.
Підстав для того, щоби визнати вибори недійсними у межах виборчих округів Чернівецької області чи окремих виборчих дільниць нема.
Порушення, які зафіксовані громадськими спостерігачами у день голосування та підрахунку голосів, мали технічний характер, або були такими, і не могли вплинути на результат волевиявлення виборців.

Зауваження щодо ходу виборів

Матеріально-технічна організація
- Окремі дільниці не відповідали необхідним розмірам, щодо організації на них голосування (дільниця №32 у Чернівцях), виникали проблеми зі зв’язком, освітленням і опаленням виборчих дільниць. Оскільки за матеріально технічне забезпечення виборів відповідають місцеві органи влади, то саме їх завданням є усунути ці проблеми під час наступних виборчих кампаній.

Списки виборців

Порівняно з першим туром виборів Президента України, якість списків виборців значно покращилася. Однак, якщо додаткові списки виборців, що сформувалися під час першого і другого туру виборів, не будуть враховані на наступних виборах як це й сталося під час виборчої кампанії 2010 року, коли за основу при формуванні списків виборців були взяті списки з виборчої кампанії 2006 року – без подальших допоснень, то на наступних виборах проблема виникне знову.

Правова обізнаність членів ДВК

- Незважаючи на певне покращання роботи членів ДВК у другому турі виборів Президента України, законодавча обізнаність керівництва і членів ДВК, а також окремих членів ОВК залишається на доволі низькому рівні. Про це свідчать порушення, що зафіксовані у день голосування (видача бюлетенів виборцям без документів, видача бюлетенів за документами, які не вказано у законі про вибори, не встановлення відповідної кількості виборчих скриньок на дільницях за їх наявності, невикористання усіх пломб для скриньок, що були видані ДВК, допущення порушень таємниці голосування, недопущення представників ЗМІ на дільниці тощо). Усі ці випадки свідчать, що члени ДВК і окремі члени ОВК не достатньо обізнані з виборчим законодавством. У зв’язку з цим перед політичними силами і громадськими структурами, які займаються виборчим процесом, стоїть завдання забезпечити на наступних виборах належне систематичне навчання членів ДВК.

Діяльність політичних сил, що представляли кандидатів

Зміни у виборчому законодавстві по ходу виборчого процесу з використанням голосувань у парламенті та судових рішень (неоднозначне трактування внесення змін до списків виборців у день голосування, можливість для органів влади втручатися у формування ДВК на випадок відсутності кворуму тощо) не сприяли нормальному проведенню виборчого процесу і створювали організаційні проблеми у діяльності ДВК і ОВК. Це свідчить про те, що політичні сили – учасники виборчого процесу, діяли за принципом: «Мета виправдовує все» і не скільки переймалися організацією виборів, скільки намагалися використати виборчий процес для досягнення своїх тактичних політичних цілей.
Наявність зовнішніх агітаційних матеріалів у день голосування за кандидатів, організація окремих провокацій свідчить про те, що політичні сили заздалегідь Були орієнтовані своїми центральними виборчими штабами на організацію і фіксування порушень, які б дали змогу пізніше робити публічні заяви про фальсифікації і нечесні вибори.

Причини затримки підрахунку голосів по Чернівецькій області:


- Наразі в області підрахунок голосів завершено на 100% дільниць
Водночас, в ніч з 7 на 8 лютого в області виникли затримки у підрахунку голосів: Так:

- ОВК №205 перші протоколи з ДВК прийняла лише о 23.30.

- ОВК №206 – станом на 23.30 у приміщенні ОВК вже були представники з 87 дільниць з протоколами. Тим часом комісія прийняла лише протоколи з 5 дільниць.

- ОВК №207 – станом на 22.45 у приміщенні ОВК зареєструвалася вже 51 дільниця, але на цей час ще не було оголошено жодного протоколу.

- ОВК №204 – станом на 23.00 вже було 15 ДВК в приміщенні. ОВК почала приймати протоколи о 23.50.


-
Пояснень цьому в окремих ОВК так і не вдалося добитися. Інші ж пояснювали це різними причинами.


1. Члени ДВК намагалися затягти процес здачі документів, щоби отримати добові за дві доби виборів.
2. ДВК тривалий час не могли підрахувати дані про кількість виборців, які проголосували станом на 20.00. А до того часу ОВК не мали права приймати протоколи з ДВК.
3. Певний час ОВК не могли налагодити роботу електронних систем для передачі даних в ЦВК.
На нашу думку, найбільш реальною виглядає перша причина і до цього, за негласною домовленістю, причетні як ОВК, так і ДВК.


ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЦЕНТР ДЛЯ МЕДІА


 Купити квартиру в Чернівцях
Більше новин по темі:
Не пропускайте важливих новин!
Увімкніть сповіщення, та отримуйте новини моментально після публікації