Губернатор Буковини не задоволений діяльністю керівництва буковинського КРУ, яке звинуватило владу у нецільовому використанні протипаводкових коштів

/ПРЯМА МОВА/  Вівторок, 28 квітня 2009 року. Запитання на «Чашці кави» до губернатора Буковини Володимира Куліша:

Дмитро МИРОНЮК, "Ва-Банк": Завдяки вашим потугам все-таки вдалося стабілізувати ситуацію в екологічній інспекції області. Чи відома вам нинішня позиція Міністерства екології з позиції подальшої долі цього колективу. У четвер знову збирається колегія і на відміну від інших областей, з Буковини викликають лише заступника начальника, начальників відділів.
І друге запитання. Вже не перший рік стоїть питання про доцільність перебування на своїй посаді в області нинішнього начальника КРУ. Коли в ОДА відбувається колегія, вона завжди чомусь хворіє. Всі знають що в її інформації йде накручування, нагнітання обстановки і потім виходять якісь 20 млн. зловживань в ОДА. Ніхто не буде дивуватися, якщо скоро з’явиться і 100 чи 50 млн. гривень зловживань. Отже ситуація з начальником КРУ – вона в якому стані: підвішаному? Вирішується це питання якось?

Відповідь Володимира КУЛІША:

Те, що ніхто не відміняв і закону про адміністрації, і Указу Президента, де всі органи крім СБУ підзвітні і підконтрольні державній виконавчій владі. В той же час є спроба ігнорувати позицію і нашу думку. це якраз і призводить до кадрових і суспільних потрясінь, як ми маємо в екологічній інспекції.
Все повинно робитися по закону і якщо є конкретні претензії до керівника, то це має розглядатися фахово і відповідно до чинного законодавства. Якщо це здійснюється в інший спосіб ми ніколи не встановимо істину, не буде суспільного спокою. Це вже доказало життя. Якщо професійно колегія Мінекології розгляне і матиме претензії з точки зору роботи і професійної діяльності колективу, керівництва і цих аргументів буде достатньо, щоб приймати кадрові рішення – я погоджуся з таким висновками. Повторю якщо вони дійсно будуть виважені, відповідати дійсності і витримані в рамках чинного законодавства. В іншому випадку я ніколи не поставлю свого погодження лише через те, що комусь суб’єктивно комусь хочеться бачити на цій посаді іншу людину.

По діяльності КРУ:

Те що певне перекручування і бажання видати бажане за дійсне, яке відбувається по ліні ї  КРУ, це також мене бентежить, оскільки це не додає нам авторитету. Хоча я до кожної перевірки і до кожного висновку КРУ ставлюся з увагою і кожне заключення розглядається на колегіях, вузькому колі керівництва. Відповідні висновки і аналіз робиться. Просто кількість цих перевірок така величезна! Зрозуміло, що це великі гроші, велика кількість об’єктів, підрядних організацій… Я допускаю і порушення, бо це ви пригадайте, як це саме ставалося, в який спосіб, чи під якими обставинами приймалися ті чи інші управлінські рішення. Тому говорити сьогодні про їхню доцільність чи неефективіність – я би не спішив такі висновки робити, як, власне, і говорити про те, що кошти нібито використані не за цільовим призначенням.

Одне з моїх розпоряджень стосується створення таких комісій по кожному населеному пункту де приймали участь депутати всіх рівнів, всі бажаючі могли знайти собі роль і стати безпосереднім учасником визначення доцільності включення об’єкту до генерального плату так і до висновків державної комісії були утворені робочі комісії, які перевіряли якість обсяги і кожен об’єкт розглядався ледь не на сесії сільської ради. На це є відповідні печатки голів сільської ради, всіх членів комісії. Все це ставалося ще до офіційної державної прийомки.

В той же час не у всіх районах представники, наприклад, КРУ приймали участь у роботі комісій. Не з нашої вини. Ми всіх запрошували для того, щоб унеможливити зловживання по визначенні кошторисів того чи іншого об’єкту і на прийом в експлуатацію, що цей об’єкт дійсно зроблений. По кожному об’єкту ми маємо відповідні рішення. І якщо подивитися кількість цих паперів, які нам дозволяли фінансувати той чи інший об’єкт, то ви переконаєтеся, що таку кількість людей підкупити просто неможливо.

Зустрічні перевірки показують, що в багатьох випадках ми навіть не доплачували підрядним організаціям за реально виконаний обсяг робіт. Ми включали в кошториси ті суми, які повинні бути включатися, бо це дозволяє закон. Наприклад, за переміщення техніки з інших регіонів України ми не платили, хоча заради справедливості, ми повинні бути передбачати в кошторисі ці витрати. Ми цього не робили і цим зекономили біля 17 млн. гривень. Також виконувалися роботи за проханням сільрад і сільських голів зокрема, які не передбачав генеральний план. Щоб конкретна ділянка дороги була включена для відбудови ми навіть використовували систему супутникового зв’язку GPS з погрішністю до одного метра. І якщо підрядна організація виконала роботи поза межами цієї ділянки,то ця робота просто не бралася до уваги і ці роботи не оплачувалися. І таких робіт, скажу вам відверто, виконано десь на 12 мільйонів. З точки зору бізнесу ми можливо і не порядно поступили, але з точки зору виконавчої влади, ми свідомі того, що ми все зробили правильно.

Є одна компанія, яка виконала робіт більше, ніж на 7 мільйонів гривень, але не там, де мала виконати ці роботи. Її запевняли місцеві керівники, що ці роботи так чи інакше увійдуть в кошторис, у план, хоча м ні на жоден крок не відступили.

Є пару об’єктів, які справді не увійшли в генеральний план, такі, наприклад, як луковецький міст, який ми нещодавно відкрили. Ну забули. Навіть не забули, а просто такого об’єкту, як луковецький міст не було на балансі у сільради, райраді та обласній раді. Люди користувалися кладкою, яка ніде не стояла на балансі. Просто її відремонтувати – для чого було просто тратити гроші? І тоді було прийнято рішення побудувати у тому чи іншому місці кладку, міст чи дорогу з обов’язковою постановкою на баланс.

У КРУ виникло до нас до нас багато питань: «Як же ви відновлювали міст, якщо він не був у вас на балансі?» А тому, що виникла ситуація, необхідність і громада ставила перед нами це питання, бо стихія зруйнувала те, що мало служити людям. Це по Хотинщині, Сокирянщині, по Хотинському та іншим районам. Є також претензії і по деяким соціальним об’єктам.(…) Нам закидають, чому ви у тій школі чи садку побудували туалет? Але якщо ми робимо капітальну реконструкцію і років 20 не будемо повертатися до цього соціального об’єкту, то звичайно туалет має бути. (…) Хоча з точки зору тих нормативних документів і втому числі внутрішнім, розробленим нашим контрольним управлінням, … написано, що там де не було підняття ґрунтових вод і там де не було затоплення – не вважати стихією! Але вибачте, якщо у Путилі випала річна норма дощів за три дні, в результаті чого в багатьох місцях провалювався дах, і такий об’єкт вважається, що не потрапив як постраждалий в наслідок стихії. Я не розумію такого, що треба робити – міняти чотири шиферини чи весь дах, коли провалені чотири шиферини?! Чи якщо в результаті дощів промокли стіни, а вони у багатьох випадках саманні, чи вікна осунулися, як їх такими залишати і не міняти?
 
Багато таких нюансів у кожному конкретному випадку ми розглядаємо і судимося. І хочу сказати, дякуючи прокуратурі, яка втручається у ці процеси… Кожен такий крок і кожен такий висновок КРУ веде до якихось наслідків. Наприклад, якщо КРУ вважає, що якимось нецільовим способом використані гроші, то тут же блокуються рахунки, зокрема в Заставнівській райдержадміністрації. Надійшла з Одеси гуманітарна допомога і ми маємо документальне підтвердження, на що саме гуманітарна допомога була спрямована, а КРУ вважає, що ці кошти, потрапляючи в бюджет району, не можуть використовуватися у такий спосіб. Блокуються рахунки, зупиняються всі фінансування витратної частини. Це на мій погляд, є неправильним і воно не додає ефективності в роботі виконавчої влади.  (...)

БукІнфо (с)

 Купити квартиру в Чернівцях
Більше новин по темі:
Не пропускайте важливих новин!
Увімкніть сповіщення, та отримуйте новини моментально після публікації