Рада повернула акциз на електромобілі: скільки доведеться переплачувати
АВТОНОВИНИ /
Верховна Рада повернула скасований раніше податок на ввезення електромобілів з-за кордону. Відповідну норму передбачають прийняті парламентом на минулому тижні законопроекти №8487 і №8488.
Підтримані Радою закони передбачають не тільки формування алгоритму податку на авто з бензиновими і дизельними двигунами, а й введення відповідного акцизу на ввезення в Україну машин на електротязі.
До кінця року українці можуть придбати електромобілі ще без сплати акцизу, так як уряд раніше його скасував. Однак з 1 січня 2019 го громадяни будуть зобов'язані платити 1 євро за 1 кВт ємності акумулятора електромобіля. Наприклад, за найпопулярніший в країні Nissan Leaf українцям доведеться переплачувати до 30 євро. Сума, звичайно невелика, але доплатити все одно доведеться.
«Я сприймаю цей закон як продовження пільгових акцизів ДВС, який дає зелене світло ввезення старих авто до 2010 року - це власне компроміс з «євробляхами» і суттєве зменшення акцизу на авто з великим об'ємом двигуна. Можливо, депутати вирішили не забути і про себе, приймаючи цей багатостраждальний закон. Щодо екології та самих електромобілів, то про перший забули зовсім, а електромобілі обклали смішним, але символічним податком 1 євро за 1 кВт/год батареї. Для популярного "ліфа" це буде 24 євро, для максимально преміальної Тесли - 100 євро. Але загрозливо виглядає саме той факт, що електрокари вписали в цей закон і тепер, шанси на продовження нульового оподаткування просто мізерні - навряд чи депутати будуть піднімати цю автомобільну тему вдруге», - розповів CEO компанії Electrocars Олександр Кравцов.
Він вважає, що в наступному році Україна, схоже, знову стане лідером з імпорту, але цього разу не екологічних електромобілів, а позашляховиків з великим об'ємом двигуна або металобрухту 20 річної давності.
«Формально введення акцизу на електромобілі це погано. Ринок електрокарів ще молодий, йому потрібна підтримка, а замість цього влада вводить нові податки », - додав Кравцов.
Не бачить нічого страшного в введенні акцизу на електромобілі Сергій Байдачний, директор департаменту операційного управління продажами ТОВ «ЕМ ЕМ СІ УКРАЇНА», офіційного імпортера автомобілів Mitsubishi в Україні.
«Формально це, звичайно, погано. Тому що електротранспорту у нас в країні потрібна підтримка. А підтримка - це, на мою думку, позбавлення від оподаткування. З іншого боку, акциз - це, так би мовити, податок на надмірність. Тобто, не на товари першої необхідності. Нещасні 40-100 євро за електромобіль заплатити не проблема, при його загальної вартості вище 10 000 доларів. У той же час, Європа вже перейшла на обкладання податком викидів CO2, а ми все ще прив'язані до обсягу двигуна. З огляду на ефективність турбійованих двигунів, обсяг вже не має колишнього значення», - зазначив він.
Верховна Рада повернула скасований раніше податок на ввезення електромобілів з-за кордону. Відповідну норму передбачають прийняті парламентом на минулому тижні законопроекти №8487 і №8488.
Підтримані Радою закони передбачають не тільки формування алгоритму податку на авто з бензиновими і дизельними двигунами, а й введення відповідного акцизу на ввезення в Україну машин на електротязі.
До кінця року українці можуть придбати електромобілі ще без сплати акцизу, так як уряд раніше його скасував. Однак з 1 січня 2019 го громадяни будуть зобов'язані платити 1 євро за 1 кВт ємності акумулятора електромобіля. Наприклад, за найпопулярніший в країні Nissan Leaf українцям доведеться переплачувати до 30 євро. Сума, звичайно невелика, але доплатити все одно доведеться.
«Я сприймаю цей закон як продовження пільгових акцизів ДВС, який дає зелене світло ввезення старих авто до 2010 року - це власне компроміс з «євробляхами» і суттєве зменшення акцизу на авто з великим об'ємом двигуна. Можливо, депутати вирішили не забути і про себе, приймаючи цей багатостраждальний закон. Щодо екології та самих електромобілів, то про перший забули зовсім, а електромобілі обклали смішним, але символічним податком 1 євро за 1 кВт/год батареї. Для популярного "ліфа" це буде 24 євро, для максимально преміальної Тесли - 100 євро. Але загрозливо виглядає саме той факт, що електрокари вписали в цей закон і тепер, шанси на продовження нульового оподаткування просто мізерні - навряд чи депутати будуть піднімати цю автомобільну тему вдруге», - розповів CEO компанії Electrocars Олександр Кравцов.
Він вважає, що в наступному році Україна, схоже, знову стане лідером з імпорту, але цього разу не екологічних електромобілів, а позашляховиків з великим об'ємом двигуна або металобрухту 20 річної давності.
«Формально введення акцизу на електромобілі це погано. Ринок електрокарів ще молодий, йому потрібна підтримка, а замість цього влада вводить нові податки », - додав Кравцов.
Не бачить нічого страшного в введенні акцизу на електромобілі Сергій Байдачний, директор департаменту операційного управління продажами ТОВ «ЕМ ЕМ СІ УКРАЇНА», офіційного імпортера автомобілів Mitsubishi в Україні.
«Формально це, звичайно, погано. Тому що електротранспорту у нас в країні потрібна підтримка. А підтримка - це, на мою думку, позбавлення від оподаткування. З іншого боку, акциз - це, так би мовити, податок на надмірність. Тобто, не на товари першої необхідності. Нещасні 40-100 євро за електромобіль заплатити не проблема, при його загальної вартості вище 10 000 доларів. У той же час, Європа вже перейшла на обкладання податком викидів CO2, а ми все ще прив'язані до обсягу двигуна. З огляду на ефективність турбійованих двигунів, обсяг вже не має колишнього значення», - зазначив він.
Більше новин по темі:
-
Поліція повідомила повний перелік, де на Буковині працюють комплекси автоматичної фіксації порушення ПДР
-
Звучить як знущання: українським суддям з ВРП підвищили мінімальну зарплату до 236 тисяч гривень
-
Для поліціянтів існує лише шість законних підстав для перевірки документів - пояснення юриста
-
Чернівчан закликають у час війни користуватись платформою «Е-приймальня». Які переваги
-
Хто матиме право на відстрочку і “бронювання” – аналітики пояснюють закон про мобілізацію
-
Мобілізаційний законопроєкт: що чекає на українців