Як запроваджували е-квиток у Чернівцях
КОМУНАЛЬНА ДИЛЕМА* /
Чернівці в різні роки намагалися вирішити питання проїзду пільговиків та обліку пасажирів. Спочатку були соціальні проїзні, але ідея провалилася. Потім випустили «картку чернівчанина», але вона не прижилася. Зараз ці картки потрібно перевипускати для запровадження безготівкової оплати проїзду. Але поки кондуктори ходять з переносними терміналами російського виробництва, які не мають належної сертифікації в Україні, безкоштовно рекламуючи платіжну систему Visa.
У жовтні 2015 року Ощадбанк та міська рада Чернівців підписала Меморандум про впровадження проекту «Карта чернівчанина». Ця карта запроваджувалася як платіжний засіб з персональними даних містян для отримання соціальних виплат та знижок в кафе, магазинах та в таксі. З початку випуском картки займався банк Хрещатик, але після того, як він збанкрутував, видачою пластику зайнявся Ощадбанк. «Картка чернівчанина» пропонувала містянам знижки від 2 до 10% на різні ліки, продукти і овочі та послуги таксі.
На сайті міської ради навіть опублікували перелік магазинів, в яких можна отримати знижку. Але широко розрекламований муніципальний проект чомусь не набув великої популярності серед чернівчан.
Місцеві ЗМІ провели експеримент та з’ясували, що половині закладів, де мали б діяти знижки за «карткою чернівчанина», про неї взагалі не чули. Більш того, щоб отримати картку потрібно було відстояти довжелезну чергу в «Ощадбанку». Але виявилось, що копійчані знижки, і незначна мережа де діє дисконт картки, не зацікавили навіть соціально незахищені верстви населення.
.jpg)
Це вже другий такий провал міської ради. В Чернівцях добре пам’ятають про соціальні проїзні, які спричиняли у місті багато невдоволення. Одні говорили, що перевізники відмовляють у проїзді, тому, що це не приносить їм великих прибутків, інші були проти таких проїзних через небажання платити не лише за себе, а ще й за когось.
Який знайшли вихід?
Але, незважаючи на помилки, друге життя у «картки чернівчанина» може з’явитися після запровадження у місті безготівкової оплати проїзду. Справа в тому, що з 13 лютого у місті запровадили у тестовому режимі електронний квиток для проїзду у тролейбусах маршруту №2. З квітня автоматизовану оплату ввели на тролейбусному маршруті №8, а з травня система мала запрацювати на 1 та 6 маршрутах. В планах міської ради - вже в червні встановити у всіх тролейбусах один стаціонарний та один мобільний валідатори. Точки продажу транспортних карт і їх поповнення встановлять на великих зупинках, в центрі міста. Поки що кондуктори ходять з мобільними валідаторами від компанії Visa. Таких пристроїв для безготівкової оплати проїзду місто разом з програмним забезпеченням отримало 120 одиниць, а інші планують закупити через тендер.

Нагадаємо, що 30 травня минулого року міський голова Чернівців Олексій Каспрук, голова правління Ощадбанку Андрій Пишний, в. о голови регіону СНД і Південно-Східної Європи Visa Дмитро Крепак підписали меморандум про запровадження безготівкової оплату проїзду на комунальному транспорті міста. Чернівецьке ноу-хау полягає в тому, що за проїзд можна заплатити не тільки банківською карткою або безконтактно, але й за допомогою вже існуючої «картки чернівчанина». Але для цього її потрібно перевипустити – добавити до пластику чип-модуль.
Зараз кондуктори ходять з переносними терміналами російського виробництва, які не мають належної сертифікації в Україні. В разі несправності цих валідаторів звертатися буде ні до кого, а модернізація і доопрацювання цього обладнання буде коштувати надто дорого. Тому вже зараз постає питання: коли валідатори докуплять через тендер, то хто буде опікуватися та ремонтувати їх та ті, які поставила Visa, та за які кошти? Адже навіть «безкоштовні» пристрої від Visa незрозуміло хто буде використовувати, коли місто перейде на стаціонарні термінали.
Які проблеми вже з’явилися?
Тільки в тролейбусах запустили роботу з валідаторами, як кондуктори стали відмовляти у безготівковій оплаті. В ЗМІ з’явилась інформація, що деякі кондуктори відмовляються приймати банківські картки. Заступник міського голови Чернівців Володимир Середюк через соцмережі звернувся до городян з закликом фіксувати номер тролейбуса, час і місце, де це сталось та надсилати цю інформацію до міської ради.

Як бачимо, міська рада в питаннях впровадження транспортних реформ йде як «в темряві з зав'язаними очима». А все результати цих експериментів відчувають на собі городяни. Чого тільки варта історія з персональним конфліктом мера та одного з перевізників, котрий виступав з критикою очільника міста. Через цю політичну помсту городяни залишились без популярних маршрутів.
Автор: Ольга ФЕДОРЧУК
* (на правах реклами)
Більше новин по темі:
-
За підсумками 2024 року Чернівці взяли першість у рейтингу прозорості міст під час повномасштабної війни. Мер Клічук отримав нагороду
-
Депутат Чернівецької міськради Андрій Кавуля, який воює добровольцем з перших днів на війні, достроково складає повноваження. Хто займе його місце?
-
У Чернівцях в День вишиванки мер Клічук традиційно подарував немовлятам вишиті сорочки
-
Приміщення в історичному центрі Чернівці вартістю 1,5 млн грн повернуто міській громаді: замість передбаченого офісного призначення там працював магазин
-
У Чернівцях проїзд у тролейбусах подорожчає до 13 гривень
-
Заплатив мільйон гривень і розірвав угоду: У Чернівцях підприємець відмовився від оренди великого приміщення у центрі міста