БукІнфо
Чернівецька Незалежна Інформаційна Агенція
Перегляд новини  /  ЕКОНОМІКА   >>> 12 Квiтня 2018

Іван Рибак: Закон "Про концесії" не вб'є наповал корупцію в "Укравтодорі", але створить корупціонерам купу проблем

Є ШАНС / 
 

Верховна Рада прийняла за основу Законопроект "Про концесії". А на практиці це означає, що Україна має шанс відремонтувати та збудувати дороги. Ось як прокоментував цей Законопроект народний депутат Іван Рибак:

 

"Дороги в нашій державі сповільнюють не тільки рух, а й розвиток економіки, яка попри війну, набирає ходу. А дороги - це кровеносні судини економіки, і без їх швидкого і якісного будівництва ми не зможемо ані реально запустити економіку, ані суттєво наповнювати казну з транзиту. І це далі не може влаштовувати ні український бізнес, ні пересічних громадян. Така дорожна візитівка є вкрай непривабливою, вона гальмує нашу адаптацію до цивілізованих країн континенту.

 

Україна - транзитна держава, але вона є чорною плямою на мапі Європи через нікчемний стан дорожньої інфраструктури", - наголосив народний депутат.

 

"Ми спостерігали за тим, як східноєвропейські країни у стислі терміни спромоглися збудувати сучасну дорожню інфраструктуру, підігнавши якість своїх доріг під стандарти ЄС. І в тому числі завдяки концесійним проектам.

 

Законопроект №8125 "Про концесії", який Верховна Рада цими днями прийняла у першому читанні дає можливість привабити в Україну відомі, потужні, кваліфіковані, технічно оснащені компанії з будівництва доріг, які готові, крім спорудження низки швидкісних автобанів, капітально відремонтувати існуючі магістралі. Нам потрібно швидко доганяти Європу, створювати відповідні дорожні сервіси як транзитної держави", - переконаний Іван Рибак.

 

"Але дуже часто такі пропозиції закордонних фахівців навіть з відомими іменами, наштовхуються на шалену протидію українського дорожнього відомства. Сумнозвісний ямковий ремонт і реконструкція доріг куцими відрізками без дотримання необхідних технологій, без облаштування дренажних зливових мереж, є полем для зловживань і розкрадання бюджетних коштів.

 

Адже коли цей проект Закону буде прийнято у другому читанні, Україна зможе залучати інвесторів до реконструкції та будівництва нових автодоріг та іншої інфраструктури, а також - соціальних інститутів та підприємств. Як, наприклад, порти, вантажні термінали, лікарні.

 

Але тут потрібно бути вкрай виваженими. Необхідно вивчити, як цей процес був адаптований у Латвії, Хорватії, Польщі. Що стосується концесійних магістралей, то тут держава має подбати про ремонт і реконструкцію державних і місцевих доріг. Для тих українців, котрі не зможуть дозволити собі регулярно користуватися платними дорогами. Звісно, ціни за проїзд концесійними дорогами регулюватимуться ринком, але цей процес потрібно відслідковувати і за необхідності впливати на розмір плати за проїзд.
Що стосується лікарень та інших соціальних об'єктів, то тут підхід до визначення інвестора має бути дуже відповідальним, інакше люди не матимуть доступу до якісної з одного боку, і соціальної з іншого боку, медицини. Цього допустити не можна", - цитує слова народного депутата Івана Рибака його прес-служба.