ГОЛОВНА | БЛОГИ | ПРО НАС | АРХІВ | ФОТОСЕРВІС | КОНТАКТИ | ВХІД НА САЙТ
Блог Георгія Манчуленка

Народний депутат Україн II, III, IV скликань. Офіцер повітряно - десантних військ в запасі. Заступник начальника експедиції "Україна - Північний полюс - 2000".
16-09-2012 19:02

Україні - порядну владу і чесних депутатів! Що мною зроблено...

  
     Означений матеріал містить велику кількість інформації і виходитиме кількома частинами (Ч.1 – Ч.7).
   Сподіваюся, що Вам буде цікаво ознайомитися з моєю діяльністю. Такі звіти я надсилав у всі сільські, селищні, міські, районні ради свого виборчого округу (тоді це був 203, а зараз — 202) і у обласну раду з проханням знайомити з ними відповідних сільських, селищних, міських голів, депутатів і членів територіальних громад.   
     Ці ж звіти я публікував у районних газетах свого виборчого округу. Правда, їх завжди чомусь скорочували…
   Багато керівників місцевого самоврядування говорили мені, що ні до мене, ні після мене ніхто таких звітів не робив. І зараз ці звіти зберігаються у архівах відповідних рад.
   Крім того, я регулярно працював у виборчому окрузі, зустрічався з людьми, проводив їх прийом і вирішував їхні питання. Про все, що мною було зроблено у Парламенті IV скликання, Ви зможете прочитати у наведеному матеріалі.

               Хай Господь Бог наш народ оберігає
                       і робити добро допомагає!
             Візьмемо бюлетені, щоб не брати зброю!
                        Вибір є! Голосуймо за своє!
             Рідній Буковині – вірного представника
                           у Парламенті від 202 в. о.
 
   P. S. Я зняв свою кандидатуру з виборів на користь єдиного опозиційного кандидата. Заява додається в кінці матеріалу (після Ч. 7).  
 
                      Інформація народного депутата України IV скликання Георгія    
                     Манчуленка про результати роботи у період першої-другої сесій  
                     Верховної Ради України з травня 2002 року по січень 2003 року.
 
 
Працював у Комітеті з питань національної безпеки та оборони України на посаді секретаря Комітету.
Свою діяльність здійснював за такими основними напрямками:
 
                                         І. Законодавча діяльність.
 
Відстоював інтереси жителів виборчого округу № 203(райони Вижницький,Кіцманський,Путильський, 1/2 Сторожинецького) Чернівецької області при прийнятті Державного бюджету України на 2003 рік.
До першого і другого читання законопроекту “Про Державний бюджет України на 2003 рік”, мною, на підставі ст. 93 Конституції України, пропонувалася дотація вирівнювання з Державного бюджету Вижницькому району у розмірі 20 616, 6 тис. грн., Кіцманському   району у розмірі 21 700, 7 тис. грн., Путильському району у розмірі 16 428, 4 тис. грн., Сторожинецькому   району у розмірі 22 987,7 тис. грн.
Комітет Верховної Ради України з питань бюджету частково підтримував мої пропозиції із врахуванням можливостей дохідної частини Державного бюджету України.
Однак, Кабінет Міністрів України пропонував:
до першого читання дотацію вирівнювання з Державного бюджету Вижницькому району у розмірі 11 682, 6 тис. грн., Кіцманському району у розмірі 11 918, 3 тис. грн., Путильському району у розмірі 6 291, 4 тис. грн., Сторожинецькому району у розмірі 19 387,7 тис. грн.
до другого читання дотацію вирівнювання з Державного бюджету Вижницькому району у розмірі 11 524, 2     тис. грн., Кіцманському району у розмірі 11 723, 6 тис. грн., Путильському району у розмірі 6 255, 7 тис. грн., Сторожинецькому району у розмірі 19 221,2 тис. грн.
до повторного другого читання дотацію вирівнювання з Державного бюджету Вижницькому району у розмірі 11 523, 3 тис. грн., Кіцманському району у розмірі 11 723, 1 тис. грн., Путильському району у розмірі 6 255, 2 тис. грн., Сторожинецькому району у розмірі 19 219,2 тис. грн.
У результаті пошуку виходу зі становища був досягнутий важкий компроміс і прийнято Державний бюджет України на 2003 рік у цілому, де передбачено дотацію вирівнювання з Державного бюджету Вижницькому району у розмірі 13 179, 9    тис. грн., що є більше на 1 656, 6 тис. грн., ніж пропонував Кабінет Міністрів України, Кіцманському району у розмірі 13 527, 1 тис. грн., що є більше на 1 803, 5 тис. грн., ніж пропонував Кабінет Міністрів України, Путильському району у розмірі 7 133, 9 тис. грн., що є більше на 878, 7 тис. грн., ніж пропонував Кабінет Міністрів України, Сторожинецькому району у розмірі 21 805,5 тис. грн., що є більше на 2 586,3 тис. грн., ніж пропонував Кабінет Міністрів України.
Пропоновані мною, на підставі ст. 93 Конституції України, видатки на Державні капітальні вкладення Вижницькому району у розмірі 9 700 тис. грн., Кіцманському району у розмірі 5 095 тис. грн., Сторожинецькому району у розмірі 7 100 тис. грн. Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету до першого читання були враховані повністю.
У результаті компромісу між Кабінетом Міністрів України та Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету, мої пропозиції до другого читання були враховані частково, зокрема передбачено грошові кошти на Державні капітальні вкладення Вижницькому району у розмірі 375 тис. грн., Кіцманському району у розмірі 475 тис. грн., Путильському району у розмірі 375 тис. грн., Сторожинецькому району у розмірі 275 тис. грн., що було проголосовано у другому читанні.
Однак, у результаті подій після 17 грудня 2002 року, було проголосовано Державний бюджет України на 2003 рік у цілому, де обіцяли залишити грошові кошти на Державні капітальні вкладення Вижницькому району у розмірі 290 тис. грн., Кіцманському району у розмірі 310 тис. грн., Путильському району у розмірі 240 тис. грн., Сторожинецькому району у розмірі 160 тис. грн., оскільки виділявся 1 млн. грн. на кожний виборчий округ, але остаточне рішення повинен буде приймати Кабінет Міністрів України згідно ст. 52 Закону України “Про Державний бюджет України на 2003 рік”.
Моя активна позиція та багатьох колег з опозиції стала передумовою щодо збільшення доходної і видаткової частини бюджету порівняно з пропозиціями Кабінету Міністрів України. Збільшено видатки на сільське господарство, охорону здоров’я, освіту, соціальну політику, науку, культуру і спорт та інші сфери. Міністерству аграрної політики України передбачено 1 769 106,3 тис. грн., що більше на 253 316,1 тис. грн., ніж планувалось Кабінетом Міністрів України, у тому числі на державне пільгове кредитування індивідуальних сільських забудовників – 21 000,0 тис. грн. та на фінансову підтримку селянських (фермерських) господарств –13 500,0 тис. грн., Міністерству охорони здоров'я України передбачено 1 878 175,7 тис. грн., що більше на 229 779,3 тис. грн., ніж планувалось Кабінетом Міністрів України, Міністерству освіти і науки України передбачено 3 965 311,4 тис. грн., що більше на 173 367,8 тис. грн., ніж планувалось Кабінетом Міністрів України, Міністерству праці та соціальної політики передбачено 1 848 415,6 тис. грн., що більше на 681 555,7 тис. грн., ніж планувалось Кабінетом Міністрів України, Національній Академії наук України передбачено 584 617,9 тис. грн., що більше на 19 240 тис. грн., ніж планувалось Кабінетом Міністрів України, Міністерству культури України передбачено 316 510,7 тис. грн., що більше на 41 429,9 тис. грн., ніж планувалось Кабінетом Міністрів України, у тому числі підтримана моя пропозиція про збільшення грошових коштів на музейну справу, Державному комітету з питань фізичної культури і спорту передбачено 140 956,7 тис. грн., що більше на 23 488 тис. грн., ніж планувалось Кабінетом Міністрів України, Міністерству України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи передбачено 2 128 080, 4 тис. грн., що більше на 6 518,5 тис. грн., ніж планувалось Кабінетом Міністрів України, Міністерству внутрішніх справ України передбачено 2 860 115,1 тис. грн., що більше на 346 182,8 тис. грн., ніж планувалось Кабінетом Міністрів України, Службі Безпеці України передбачено 647 742,1 тис. грн., що більше на 48 954 тис. грн., ніж планувалось Кабінетом Міністрів України, у тому числі Головному управлінню розвідки СБУ передбачено 27 985, 0 тис. грн., Державній туристичній адміністрації України передбачено 15 169,7 тис. грн., що більше на 11 000 тис. грн., ніж планувалось Кабінетом Міністрів України, Державному комітету лісового господарства України передбачено 117 097, 2 тис. грн., що більше на 10 403,7 тис. грн., ніж планувалось Кабінетом Міністрів України, Державній службі автомобільних доріг України передбачено 1 714 302,8 тис. грн., що більше на 903 495,3 тис. грн., ніж планувалось Кабінетом Міністрів України, Державному комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва передбачено 94 201,7 тис. грн., що більше на 49 950,5 тис. грн., ніж планувалось Кабінетом Міністрів України.
             Частково підтримані мої пропозиції щодо збільшення сум фінансування, зокрема, додано Міністерству оборони України 270 млн. грн., Державному комітету у справах охорони державного кордону України 55 млн. грн., Головному управлінню розвідки  Міністерства оборони України 10 млн. грн.
Оскільки 24 жовтня 2002 року був підписаний Закон України “Про внесення змін до деяких законів України з питань надання допомоги малозабезпеченим сім'ям” видатки, передбачені даним Законом України, будуть надаватися з державного бюджету у вигляді цільової субвенції, що зменшить навантаження на місцеві бюджети. Це є редакційним врахуванням моїх пропозицій, зокрема, я пропонував у проекті Закону України “Про Державний бюджет України на 2003 рік“ п. 18, ст. 36, п. 4, ст. 38 та в Додатку № 3 «Розподіл видатків Державного бюджету України на 2003 рік», в КПК 2500000, «Міністерство праці та соціальної політики України» видатки по соціальному захисту інвалідів і дітей-сиріт включити до видатків, що фінансуються в першочерговому порядку.
На жаль, не були підтримані мої пропозиції щодо розподілу грошових коштів при реєстрації транспортних засобів, зокрема я запропонував у п. 2 статті 45 проекту Закону України “Про Державний бюджет України на 2003 рік” додати слова: “, крім гірських районів; 100 відсотків – до міських, селищних та сільських бюджетів у разі реєстрації транспортних засобів на відповідній території гірського району”.
Підтримував у законопроекті про Державний бюджет позицію щодо 100 % виконання Закону України “Про джерела фінансування дорожнього господарства”.
Найсуттєвішим доробком другої сесії Верховної Ради України IV скликання є прийняття за наслідками повторного розгляду з пропозиціями Президента України нового Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України. Процес розробки й прийняття цих кодексів, розпочатий ще в 1994 році, був надто довгим і надто складним.
Оскільки новий Цивільний кодекс із багатьох питань безпосередньо перетинається із Сімейним кодексом України, що мав набути чинності з 01.01.2003 року на ІІ сесії був прийнятий Закон України “Про внесення змін до Сімейного кодексу України”, яким вступ у чинність Сімейного кодексу перенесений до моменту набрання чинності новим Цивільним кодексом.
Постановою Верховної Ради України “Про внесення змін до Постанови Верховної Ради України від 24 грудня 2000 року “Про продовження терміну використання житлових чеків для приватизації державного житлового фонду” до 31.12.2006 року був продовжений термін дії вказаних житлових чеків. Парламентом також затверджений звіт Фонду державного майна України про хід виконання Державної програми приватизації на 2000-2002 роки у 2001 році.
1 січня 2003 року набрав чинності Закон України “Про внесення змін до Закону України “Про державну допомогу сім’ям з дітьми”, відповідно до якого одиноким матерям, одиноким усиновителям (вдовам, вдівцям) повернуто право на отримання допомоги на дітей віком до 16 років (учнів – до 18 років).
Законом України “Про внесення зміни до Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” дітям із малозабезпечених сімей інвалідів надано право на переважне зарахування до вищих навчальних закладів 1- 4 рівнів акредитації та отримання стипендії і пенсії в повному розмірі.
Приділялась увага проблемам удосконалення нормативно-правового регулювання трудових відносин, підвищення гарантій дотримання інтересів працівників.
Зокрема, прийнятими змінами до ст. 41, 134 КЗпП України встановлено підвищення відповідальності керівників підприємств, установ, організацій усіх форм власності за порушення трудових обов’язків, в тому числі за порушення строків виплати заробітної плати.
Необхідно відзначити рішення, що має принципове значення для питань соціального захисту – прийняття у першому читанні проекту Закону України “Про недержавне пенсійне страхування”, який має визначити основні засади формування недержавних пенсійних фондів та інших форм накопичення пенсійних заощаджень, що має бути однією зі складових пенсійної реформи в Україні.
Для вдосконалення державної політики у воєнній сфері, враховуючи радикальні зміни геополітичної обстановки, насамперед воєнно-політичної ситуації в Європі, поблизу кордонів України, є актуальним питання щодо розробки й прийняття Воєнної доктрини України (в оновленій редакції) як основи подальшого розвитку Воєнної організації держави.
Внесені законопроекти:
·        автор законопроекту № 2062-1 (21.10.2002) “Про Концепцію (основи) національної безпеки України”;
·        співавтор законопроекту № 2012 (17.07.2002) “Про внесення змін до Закону України “Про жертви нацистських переслідувань””;
·        співавтор законопроекту № 2153 (06.09.2002) “Про внесення змін до частини третьої статті 34 Закону України “Про статус народного депутата України”” (щодо помічників-консультантів);
·        співавтор законопроекту № 1209 (06.11.2002) “Про Товариство сприяння обороні України”;
·        співавтор законопроекту № 1209-д (12.12.2002) “Про Товариство сприяння обороні України”.
На третій сесії буде внесено новий проект Закону України “Про Товариство сприяння обороні України”, співавтором якого я є теж.
 
       Внесені проекти Постанов:
·        автор проекту Постанови № 2154 (06.09.2002) “Про внесення змін до Постанови Верховної Ради України “Про структуру апарату Верховної Ради України””.
 
       Внесені мною поправки до законопроектів, що набрали чинності Закону України:
·        до проекту Закону України “Про Державний бюджет на 2003 рік”;
·        до проекту Закону України “Про контррозвідувальну діяльність”;
·        до проекту Закону України “Про внесення змін до статті 2 Закону України "Про загальну структуру і чисельність Прикордонних військ України";
·        до проекту Закону про внесення доповнень до статті 17 Закону України "Про загальний військовий обов'язок і військову службу" (щодо відстрочки від призову).
 
       Внесені мною поправки до проекту Постанови, що набрала чинності:
·        проект Постанови про утворення Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України по перевірці фактів незаконної торгівлі зброєю і військовим майном та їх незаконної передачі в інші країни.
 
      Внесені мною поправки до законопроектів:
 
·        проекту Закону України “Про боротьбу з тероризмом” ( реєстр. № 2360 від 29.10.2002 року);
·        проекту Закону України “Про внесення змін до законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Закону України “Про боротьбу з тероризмом” (реєстр. № 2360-1 від 06.12. 2002 року);
·        проекту Закону про внесення змін до Закону України "Про пенсійне забезпечення військовослужбовців та осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ" (відповідно до міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України) (реєстр. № 1070 від 22.05.2002 року);
·        проекту Закону України “Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання” (щодо нерозповсюдження зброї масового знищення) (реєстр. № 1085 від 23.05.2002 року);
·        проекту Закону про внесення змін до статті 3 Закону України "Про державне оборонне замовлення" (щодо правових засад обмеження монополізму в господарській діяльності) (реєстр. № 1101 від 24.05.2002 року);
·        до проекту Закону України «Про охоронну діяльність” (реєстр. № 1241 від 26.09.02 року).
Опрацьовую і підтримую новий  проект Закону про внесення змін до Закону України "Про статус гірських населених пунктів в Україні" (щодо пом’якшення критеріїв віднесення населених пунктів до гірських), який знаходиться на розгляді у Комітеті Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин.
 
З вересня 2002 року відстоюю виділення грошових коштів на будівництво навчальних закладів по виборчому округу № 203 за рахунок Державних капітальних вкладень на 2003 рік. З різних причин, наприклад, невчасно підготовлена або взагалі відсутня проектно-кошторисна документація, обмеженість фінансових ресурсів (один млн. грн. на округ), не можливо врахувати усі пропозиції. На даний час я пропоную добудову 8 навчальних закладів по виборчому округу № 203.
Незрозумілою є позиція депутатів обласної ради від 4-х районів, які входять до в.о. № 203, під час проведення січневої сесії обласної ради, які не підтримали пропозиції своїх районів щодо розподілу капітальних вкладень.
У депутатських зверненнях до міністра освіти і науки України Кременя В. Г., до голови Чернівецької обласної державної адміністрації Бауера Т. Й. піднімав питання щодо комп’ютеризації сільських шкіл по Кіцманському виборчому округу № 203 Чернівецької області, але дана проблема не просто вирішується, оскільки Міністерство освіти і науки України, не отримало у 2002 році грошових коштів із Державного бюджету на реалізацію “Програми інформатизації загальноосвітніх навчальних закладів, комп’ютеризації сільських шкіл на 2001-2003 роки”, що затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 06.05.01 р. № 436.
І тільки після депутатського запиту до Прем’єр-міністра України щодо відновлення фінансування “Програми інформатизації загальноосвітніх навчальних закладів, комп’ютеризації сільських шкіл на 2001-2003 роки” по виборчому округу № 203 Чернівецької області відбулися позитивні зрушення.
16 жовтня 2002 року брав участь у парламентських слуханнях “Про виконання законодавства щодо розвитку загальної середньої освіти в Україні”.
 
У Верховній Раді України 9 липня 2002 року проведено "День Уряду України" із порядком денним: «Про заходи Кабінету Міністрів України щодо оздоровлення дітей влітку 2002 року”. За результатами розгляду була прийнята Постанова “Про невідкладні заходи щодо поліпшення стану справ у системі охорони здоров’я України”, яка доручала Кабінету Міністрів України з метою поліпшення стану справ у системі охорони здоров’я:
1.1. Вжити невідкладних заходів щодо збільшення бюджетного фінансування системи охорони здоров’я.
1.2 З метою збереження міжпосадових співвідношень в оплаті праці у зазначеній галузі віднайти кошти для підвищення з 1 серпня 2002 року посадових окладів фахівців охорони здоров'я не менш, ніж на 25 відсотків.
1.3. При формуванні проекту Державного бюджету України та місцевих бюджетів на 2003 рік передбачити   відновлення дії пункту “ж” статті 77 Основ законодавства України про охорону здоров’я щодо встановлення у державних та комунальних закладах охорони здоров’я середніх ставок і посадових окладів на рівні, не нижчому від середньої заробітної плати працівників промисловості, та збільшення бюджетного фінансування системи охорони здоров’я в 2003 році до обсягів, які б дорівнювали не менш як 3,5 відсотка валового внутрішнього продукту.
Розробити дієвий механізм контролю за своєчасною виплатою заробітної платні у державних та комунальних закладах охорони здоров’я.
 
               8 жовтня 2002 року заслухано інформацію Кабінету Міністрів України про стан справ у вітчизняній системі охорони здоров’я. За результатами розгляду прийнято Постанову “Про інформацію Кабінету Міністрів України про стан справ у вітчизняній системі охорони здоров’я”, що передбачає:
1. Діяльність Кабінету Міністрів України у сфері забезпечення охорони здоров’я та медичного обслуговування громадян України визнати незадовільною.
2. З метою поліпшення стану та механізмів фінансування вітчизняної системи охорони здоров’я, посилення соціального захисту працівників вітчизняної системи охорони здоров’я рекомендувати Кабінету Міністрів України:
 а) забезпечити виконання у повному обсязі, передбаченому Законом України "Про Державний бюджет України на 2002 рік", бюджетних призначень на фінансування бюджетних програм у зазначеній сфері;
 б) при доопрацюванні проекту Закону України про Державний бюджет України на 2003 рік передбачити:
 додаткові видатки в обсязі 1,1 млрд. гривень на виконання Постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2002 року № 1298 "Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери" для працівників охорони здоров’я виходячи з розміру посадового окладу (тарифної ставки) працівника 1 тарифного розряду 165 гривень;
додаткові видатки на забезпечення фінансування державних цільових програм у сфері охорони здоров’я населення в загальному обсязі 105,9 млн. гривень;
додаткові видатки на придбання лікарських засобів закладами охорони здоров’я, які фінансуються з місцевих бюджетів у загальному обсязі не менш як 200 млн. гривень;
забезпечення централізованої закупівлі інсулінів вітчизняного виробництва за рахунок коштів Державного бюджету України;
додаткові видатки, спрямовані на забезпечення виконання в повному обсязі статті 77 Основ законодавства України про охорону здоров’я щодо надання медичним працівникам, які проживають у сільській місцевості, пільг з оплати комунальних послуг в обсязі 80 млн. гривень;
в) розробити і подати на розгляд Верховної Ради України пропозиції щодо внесення змін до Бюджетного кодексу України, спрямовані на вдосконалення міжбюджетних відносин у вітчизняній системі охорони здоров’я та надання прав розпорядників бюджетних коштів центральним районним лікарням.
Неодноразово виступав у ЗМІ з усіх питань суспільного життя та діяльності парламенту.  
 
     ІІ. Зустрічі з виборцями, розгляд звернень і скарг громадян.
 
                 Проводив прийоми виборців згідно графіку, що передбачений Верховною Радою України для роботи в округах. Наприклад, вів прийоми виборців у м. Кіцмань. Зустрічався з колективом районної газети “Вільне життя”, працівниками районної державної адміністрації та районної ради, студентами та викладачами Кіцманського технікуму, лікарями Кіцманської районної лікарні, керівництвом Брусницької водолікарні. 30 серпня 2002 року брав участь у роботі учительської конференції, що присвячувалася початку нового навчального року. 03.11.2003 року виступав на районному стадіоні з нагоди 100 - річчя заснування Кіцманської Січі. Мій помічник - консультант Грекул В.В. відвідав села Брусниця, Глинниця, Давидівці, Дубівці, Киселів, Нижні Станівці, Оршівці, Остра, Ставчани і смт. Лужани, де зустрічався з громадянами, сільськими головами, фермерами, працівниками Будинків культури, підприємцями та брав участь у роботі сесій районної ради, виконкомів Драчинської та Шипинської сільських рад.
 
               Вів прийоми виборців у м. Вижниця. Зустрічався з виборцями селища Берегомет та робітниками “Берегометський лісокомбінат”. Мав зустрічі у селах Долішній Шепіт, Лопушна і Банилів та обстежив дамби після паводків. Мій помічник-консультант Мензак Г. І. зустрічався з жителями смт. Берегомет і сіл Бережниця, Банилів, Замостя, Луківці, Мілієве, Коритне, Чорногузи та брав участь у роботі сесій районної ради, Банилівської і Замостянської рад, колегії директорів загальноосвітніх шкіл, круглому столі політичних партій, святкуванні Дня Незалежності та 60-річчя від дня створення УПА.
              Працював у Путильському районі. Зустрічався з жителями сіл Розтоки, Мариничі, Усть-Путила, побував у Дихтинецькій, Киселицькій, Путильській загальноосвітніх школах та трудовому колективі деревообробного комбінату Карпатського держспецлісгоспу АПК, зустрівся з керівництвом ТОВ “Фітофабрика”. Провів особисті прийоми громадян у Путильському районі, на якому вирішував життєво-важливі питання виборців Путильщини. Мій помічник-консультант вів прийоми виборців у селах Гробище, Дихтинець та брав участь у роботі сходу села Мариничі.
            Проводив прийоми громадян у м. Сторожинець, селі Кам'яна Сторожинецького району та брав участь у роботі районного семінару. У Сторожинецькому районі брав участь у роботі учительської конференції, що присвячувалася початку нового навчального року та в урочистому засіданні, присвяченому Дню вчителя. Мій помічник-консультант Антонюк І. Д. зустрічався з жителями сіл Кам'яна, Тисовець та с. Заволока щодо екологічної проблеми цього села. Спільно з місцевими органами виконавчої та представницької влади вирішую наболілі проблеми своїх виборців.
           За моїм дорученням помічники-консультанти у районах виборчого округу № 203 вивчають питання соціально-економічного розвитку регіону, за результатами готують необхідні матеріали, контролюють виконання прийнятих рішень. Підтримуються зв’язки з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями у вирішенні питань, що стосуються інтересів виборців. Помічники-консультанти беруть участь у роботі органів місцевого самоврядування та зборах трудових колективів, об’єднань громадян і інших масових заходах, на яких інформують про мої пропозиції, депутатські звернення та заяви.
            Брав участь у пленарних засіданнях сесій обласної та районних рад, за винятком тих випадків, коли відбувалися пленарні засідання сесії Верховної Ради України. У зв’язку з цим, звертався до голови обласної ради та голів районних рад із проханням проводити засідання сесій у п’ятницю-суботу, або у тиждень, що надається для роботи у окрузі. Працюють мої депутатські приймальні за адресою: м. Вижниця, вул. Українська, 88-а, № тел. 2-12-89, м. Кіцмань, вул. Незалежності. 83, № тел. 2-35-57, смт Путила, вул. Українська, 180, № тел. 2-12-97 і м. Сторожинець, вул. Чернівецька, 6-а, № тел. 2-15-04. Прийоми громадян ведуться мною та моїми помічниками-консультантами. У депутатських приймальнях прийнято у Вижницькому районі - 64 громадяни, Кіцманському районі - 82 громадяни, Путильському районі - 129 громадян, Сторожинецькому районі - 77 громадян. Безпосередньо у м. Києві розглянуто 512 листів громадян та звернень органів місцевої виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, трудових колективів. Всього розглянуто 864 звернення. З метою вирішення порушених проблем було направлено депутатські звернення та запити до відповідних органів державної влади. Зокрема, зроблено депутатські запити до прем’єр-міністра України Януковича В. Ф.:
- щодо утримання музею-садиби ім. Ю. Федьковича в смт Путилі Чернівецької області;
- щодо відновлення фінансування “Програми інформатизації загальноосвітніх навчальних закладів, комп’ютеризації сільських шкіл на 2001-2003 роки” по Кіцманському виборчому округу № 203 Чернівецької області;
- щодо протиповеневих заходів у Кіцманському виборчому окрузі № 203 Чернівецької області.
Дуже велика частина звернень щодо матеріальної допомоги пенсіонерам і багатодітним сім’ям, медичної допомоги, інших соціальних питань. Вирішення таких питань не належить до прямим обов’язків народного депутата України, але у зв’язку з тим, що не виконують свої функції у силу різних причин відповідні органи державної влади, організації та установи, по можливості надається допомога, у тому числі консультативна, наприклад, згідно Бюджетного кодексу питання отримання ліків вирішується через місцеві бюджети, але у багатьох випадках люди цього не знають.
Наведу перелік деяких характерних питань , що були вирішені:
Жительці Вижницького району Чорней Ользі Іванівні надана допомога щодо отримання субсидії.
Батьківському комітету с. Виженка Вижницького району надана допомога щодо зняття з порядку денного питання створення класу-комплекту у Виженському загальноосвітньому закладі І-ІІ ступенів.
Жительці Вижницького району Колотило Василині Ігнатівні надана допомога в отриманні більшого розміру пенсії.
Припинено відключення електроенергії жителям Вижницького району.
Жителю с. Дубівці Кіцманського району Андрусяку Миколі Васильовичу вирішено питання з путівкою в санаторій с. Брусниця.
Врегульовано спірне земельне питання Сливки Наталі Василівни у с. Валява Кіцманського району.
Врегульовано спірне земельне питання Лютик Марії Валеріївни у с.Давидівці Кіцманського району.
Вирішено позитивно питання пенсії за особливі заслуги Кубатіна Анатолія Володимировича, м. Кіцмань.
Надана допомога жителю м. Кіцмань Євдощику Василю Омеляновичу щодо незаконних дій митниці.
Надана допомога Поп’юку Анатолію Михайловичу щодо встановлення громадянства після арешту у Німеччині, с. Драчинці Кіцманського району.
Вирішено питання щодо розміщення дітей Кіцманської гімназії під час перебування у м. Київ на святкуванні Новорічних та Різдвяних свят за зверненням Олексюк Аліни Валентинівни.
Надана допомога інваліду ІІ групи з дитинства Горюку Миколі Яновичу, що проживає за адресою: с. Оршівці, Кіцманського району щодо отримання інсуліну “Мікстард НМ Пенфіл”.
Жителю с. Яблуниця Путильського району, інваліду ІІ групи   Томнюку Юрію Миколайовичу надана     допомога в оформленні і видачі субсидії на придбання палива.
Жителю с. Гробище Путильського району Кулашу Дмитру Олексійовичу надана допомога в оформленні пенсії.
Жительці смт. Путила Монаршек Ганні Іванівні, надана допомога у переведенні двох дочок на навчання з 50% оплатою (Сторожинецька філія Ірпінської податкової академії).
Медпрацівниці зі смт. Путила Мацьопі Ганні Іванівні надана допомога у виділенні 0,15 га землі під забудову у с. Паркулина.
Пенсіонерці зі смт. Путила Влад Феодосії Сидорівні надана консультація та інструктивні матеріали по заняттю “Зеленим туризмом”.
Пенсіонеру із с. Гробище Путильського району Косару Олексію Миколайовичу надана допомога у підготовці документів щодо передачі у спадщину будинку.
Пенсіонерці зі смт. Путила Калинич Марії Дмитрівні надана допомога у підготовці документів на отримання субсидії та сприяння у її видачі.
Пенсіонерці із с. Сергії Путильського району Верешко Марії Дмитрівні надана допомога у передачі у спадщину будинку у смт. Путила, який належав родині, останній член якої помер 11 років тому.
Студенту-заочнику зі смт. Путила Маршавці Михайлу Тимофійовичу надана допомога в оплаті за навчання (навчається на 2 курсі історичного факультету ЧДУ) шляхом сприяння щодо виділення 6 куб. м. лісодеревини по пільговій ціні.
Голові індивідуального сільськогосподарського підприємства із с. Сергії Путильського району Костилю Іллі Івановичу надана допомога у відпуску 30 куб. м. лісодеревини по пільговій ціні, шляхом самозаготівлі через “Держспецлісгосп АПК” для реконструкції господарських приміщень.
Працівниці ДДУ із с. Підзахаричі Путильського району Хоров’юк Галині Дмитрівні надана допомога по довиділеню земельної ділянки 0,002 га біля житлового будинку.
Працівниці Путильської районної лікарні Малиш Марії Іванівні надана допомога у виділенні земельної ділянки під забудову у розмірі 0,06 га.
Жительці с. Сергії Путильського району Яновській Любові Іванівні надана допомога щодо призначення і виплати матеріальної допомоги на дітей у сумі 303,91 грн.
Пенсіонерці із смт. Путила Тигковій Ганні Іванівні надана допомога у відновлені статусу “реабілітованої” із наданням пільг.
Працівнику “Райагропостачсервісу”, що проживає у с. Розтоки Путильського району Штефуряку Дмитру Степановичу надана допомога у відновленні в акціонерному обліку та у нарахуванні дивідендів інвестиційною компанією “Київська Русь – МДС” на нього та трьох членів його сім’ї.
Жительці с. Селятин Путильського району Заєць Наталії Василівні надана допомога у першочерговій виплаті адресної допомоги на дітей.
Вирішено питання щодо виділення лісосічного фонду на 2003 рік у розмірі 20 т. куб. м для ЗАТ “Путильський лісокомбінат” за зверненням директора Івончі Петра Михайловича.
Пенсіонерці із с. Сергії Путильського району Генцар Марії Петрівні надана допомога в оформленні пенсії з подальшою виплатою доплати до пенсії як двічі орденоносцю.
Пенсіонерці зі смт. Путила Косор Олені Іванівні надана допомога щодо   виплати заборгованості по заробітній платі Путильським ВУЖКГ за 2001 р. у сумі 119 грн.
 Директорові “МП Бескид” Мацкан Марті Мартинівні надана допомога щодо повернення переплати з ПДВ у сумі 7155,22 грн., яку незаконно перерахувала державна податкова інспекція Путильського району до бюджету.
              Надана допомога жителю м. Сторожинець Пілецькому Петру Васильовичу щодо оформлення надбавки до пенсії згідно Закону України “Про пенсію за особливі заслуги перед Україною”.
Надана допомога жителю м. Сторожинець Довганю Сильвестру Івановичу щодо отримання грошових коштів у розмірі 2082 грн.90 коп. від в/ч А-0276 згідно рішення Першотравневого районного суду м. Чернівці від 21.09.98 р. 
Жителю с. Нові Бросківці Сторожинецького району Малищуку Григорію Миколайовичу вирішено питання з нарахуванням субсидії.
Жителю с. Чудей Сторожинецького району Падурі Миколі Васильовичу вирішено питання надання одноразової матеріальної допомоги у розмірі 60 грн.
 
Займався благодійною діяльністю. Так, наприклад, зробив благодійні внески до Церкви (м. Кіцмань, вул. Незалежності, 40), до Парафії Святого великомученика і цілителя Пантелеймона Хмельницько-Кам’янець-Подільської Єпархії Української Православної Церкви Київського патріархату та на будівництво Церкви в с. Іспас Вижницького району.
 
    ІІІ. Робота на пленарних засіданнях протягом 1-2 сесії Верховної Ради України.
 
У Верховній Раді України без поважних причин не пропустив жодного пленарного засідання Верховної Ради України.
Відсутність була повязана з офіційними відрядженнями або хворобою.
Виступив у ході пленарних засідань 1-ї сесії – 9 разів, 2-ї сесії – 25 разів. Виступи торкались таких найважливіших тем:
-         щодо необхідності затвердити перелік комітетів (засідання третє від 15 травня 2002 року).
-         щодо вилучення з порядку денного законопроекту, в якому йдеться про звернення до Президента України щодо вступу до Євроазіатського союзу; (засідання 27 від 20 червня 2002 року).
-          про обов’язковість встановлення причин невиконання Державного бюджету України на 2002 рік та надання належної оцінки діям посадових осіб, що довели до невиконання Державного бюджету (засідання 28 від 20 червня 2002 року).
-         про соціальні проблеми людей і нестачу бюджетних коштів та щодо заборгованості грошових коштів організаціям, які організовували фестиваль у м. Вижниця Чернівецької області по відзначенню річниці Назарія Яремчука (засідання 32 від 3 липня 2002 року).
-         щодо притягнення до відповідальності посадових осіб за зловживання при авіаперевезеннях хасидів з Ізраїлю в Україну, які приїжджають вклонитися святиням Умані (засідання друге від 10 вересня 2002 року).
-         щодо ратифікації угоди між Україною та НАТО (засідання 6 від 12 вересня 2002 року).
-         щодо підтримки національної космічної програми (засідання 16 від 15 жовтня 2002 року).
-         щодо необхідності визначитися у “більшості” чи у “опозиції” кандидат на посаду судді Верховного Суду України (засідання 19 від 17 жовтня 2002 року).
-         щодо відхилення законопроекту за № 2062 від 13 серпня 2002 року “Про внесення змін до концепції (основ державної політики) національної безпеки України” та представлення свого альтернативного законопроекту “Про Концепцію (Основи) національної безпеки України” (засідання 21 від 22 жовтня 2002 року).
-         щодо необхідності підняти роль військової розвідки, високомобільних родів військ; недопустимості бездумного скорочення чисельності Збройних Сил України та необхідності поповнення їх недоторканих запасів; про забезпечення військовослужбовців житлом та місцями для відпочинку і лікування, а також виділення для цього необхідних коштів (засідання 27 від 12 листопада 2002 року).
-         щодо недопущення монополізації охоронної діяльності та надання більше прав недержавним охоронним організаціям відповідно до Конституції України (засідання 34 від 26 листопада 2002 року).
-         щодо подання на повторне перше читання проекту Закону України “Про товариство сприяння обороні України”, у зв’язку з неприйняттям його у 1-му читанні (засідання 37 від 28 листопада 2002 року).
 
IV. Робота в Комітеті Верховної Ради України з питань національної безпеки і оборони.
 
Як секретар Комітету Верховної Ради України з питань національної безпеки і оборони брав участь у 13 засіданнях Комітету з питань національної безпеки і оборони, на яких було розглянуто 82 питання, із них 60 законопроектів, із яких 40, де  Комітет визначено головним, та 22 інших питань. Брав участь у проведенні Дня Уряду України 12 листопада 2002 року з порядком денним “Про хід реформування Збройних Сил України” та “Про хід виконання вимог чинного законодавства Урядом України і заходи, які ним вживаються, щодо посилення соціального захисту військовослужбовців та членів їх сімей, стану пенсійного, медичного, житлового, транспортного забезпечення військових пенсіонерів та ветеранів військової служби”. За результатами обговорення цієї проблематики в сесійній залі за участю народних депутатів України, представників Уряду, органів виконавчої влади були прийняті дві постанови Верховної Ради України “Про інформацію Кабінету Міністрів України про хід реформування Збройних Сил України” та “Про інформацію Кабінету Міністрів України про хід виконання вимог чинного законодавства Урядом України і заходи, які вживаються Кабінетом Міністрів України, щодо посилення соціального захисту військовослужбовців, членів їх сімей, поліпшення їх пенсійного, медичного, житлового, транспортного забезпечення”. Цими постановами передбачені заходи, які Президент України, Верховна Рада України, Кабінет Міністрів України невідкладно повинні вжити для виправлення становища, що склалося у цій життєво важливій сфері.
Під час розгляду даного питання я відстоював наступні позиції, зокрема, розглядаючи питання як проводити реформу Збройних Сил України, ми повинні відповісти на запитання для чого?
Тобто без визначення питання щодо статусу нашої держави, прийняття відповідно до цього нормативно-правових актів, важко буде проводити ефективне реформування Збройних Сил України, оскільки і так невеликі грошові кошти будуть розпорошуватися. Вимогою часу є прийняття нової Концепції (Основ) національної безпеки України. Бути позаблоковою державою нам не дозволяє наше фінансове і геополітичне становище, тому у нас повинно бути чітке бачення нашого руху до НАТО.
В умовах обмеженого фінансування стабілізація будь-якої організації можлива лише при дотриманні системних принципів. Найважливіший з них - чітке визначення пріоритетів. Я вже неодноразово наголошував, що в першу чергу, потрібно посилювати розвідувальні структури та розвідувальну діяльність, акцентувати увагу на розробці і впровадженню високоточної зброї, на підвищення ролі високомобільних родів військ (повітряно-десантних, морської піхоти, військ спеціального призначення), та створення у Збройних Силах України антитерористичних і протидиверсійних сил, які могли б увійти до складу сил спеціальних операцій, не применшуючи при цьому ролі інших родів військ.
Виходячи з цього, воєнна реформа, у першу чергу, вимагає зосередження на таких напрямах:
- соціальний захист військовослужбовців, як тих, хто проходить військову службу, так і тих, кого скорочено;
- дотримання пріоритетів розвитку Збройних Сил України;
- установлення демократичного цивільного контролю над силовими структурами.
 Не можна зводити реформування Збройних Сил України до механічного скорочення кількісного складу.
Без підготовки нових кадрів, які були б професіоналами у сфері цивільно-військових відносин відповідно до кращих світових стандартів, важко говорити про зрушення щодо запровадження демократичного цивільного контролю.
Постійна напруженість навколо питання експорту зброї свідчить про те, що впровадження механізмів парламентського контролю у сфері торгівлі зброєю вже давно на часі.
Для вивчення питань, пов’язаних із використанням коштів, передбачених на реформування Збройних Сил України у 2002 році та їх фінансування у 2003 році, в порядку парламентського контролю, Комітетом спільно з Міністерством оборони України були підготовлені та проведені два виїзних засідання.
Потребує вдосконалення система захисту національних інтересів України на державному кордоні шляхом уточнення функцій і завдань державного органу, який виконує завдання з охорони державного кордону та охорони суверенних прав України в її виключній (морській) економічній зоні. У Комітеті проводиться робота по удосконаленню поданих Кабінетом Міністрів України проектів Законів України про Державну прикордонну службу України та про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з утворенням Державної прикордонної служби України.
Оскільки чинна Концепція (основи державної політики) національної безпеки України, яку було схвалено Постановою Верховної Ради України від 16 січня 1997 року № 3/97-ВР потребує змін та, зважаючи на те, що суттєво змінилася зовнішня і внутрішня ситуація та існуючий документ не відповідає пункту 17 статті 92 Конституції України, згідно якого основи національної безпеки мають визначатися виключно законом України, а поданий Президентом України законопроект за № 2062 від 13.08.2002 р. “Про внесення змін до Концепції (основ державної політики) національної безпеки України” мав ряд недоліків, підготував альтернативний проект Закону України за № 2062-1 від 21.10.2002 року “Про Концепцію (Основи) національної безпеки України”.
Законопроект, поданий Президентом України за № 2062 від 13.08.2002 р. “Про внесення змін до Концепції (основ державної політики) національної безпеки України” потребує кардинальної переробки, зокрема, із наступних міркувань:
1. Українській державі сьогодні терміново потрібна концептуалізація державного управління. Тому прийняття законопроекту, який визначає обов`язковість концептуального обґрунтування державної політики, слід розглядати як новий важливий крок на шляху подальшого демократичного розвитку держави.
2. Особливо важливо, щоб принцип, коли на першому місці серед
усіх головних об’єктів національної безпеки стоїть громадянин – його конституційні права і свободи, на другому – суспільство, а на третьому – держава, був не гаслом в окремих розділах, а дотримувалася ієрархія даного принципу в змісті всіх розділів.
3. В Україні політологічна термінологія у сфері національної безпеки не є сталою. Тому затвердження до використання у новому законопроекті основних термінів із зазначеної сфери є передумовою дієвості державних документів. 
4. Зміст даного законопроекту повинен ґрунтуватися на засадах, які передбачені Конституцією України, що буде сприяти утвердженню в Україні принципу верховенства права.
Зважаючи на вищевикладене був ініціатором та організував підготовку і проведення круглого столу 19 грудня 2002 року на тему “Проблеми правового визначення основ національної безпеки” Комітетом Верховної Ради України з питань національної безпеки і оборони спільно з Українською асоціацією євроатлантичної інтеграції за участю Ради національної безпеки і оборони України і наукових установ.
 
Активно брав участь у проведенні:
двох міжнародних заходів, зокрема, конференції “Парламентський контроль у сфері безпеки і оборони” (27-28 вересня 2002 року) та семінару щодо цивільного демократичного контролю над збройними силами за участю Парламентської Асамблеї НАТО, Женевського Центру демократичного контролю над збройними силами (17.12.2002 року);
двох парламентських слухань “Про взаємовідносини та співробітництво з НАТО” (23.10.2002 року) та “Про взаємовідносини та співробітництво з Європейським Союзом” (20.11.2002 року);
презентації книги “Парламентський контроль над збройними силами: досвід європейських країн” спільно з Радою національної безпеки і оборони України (25.10.2002 року).
Також брав участь у ряді міжнародних конференцій, семінарах, “круглих столах”, презентаціях та інших заходах, що стосувалися сфери національної безпеки і оборони, як в Україні, так і за її межами.
16 липня 2002 року брав участь у навчаннях і здійснив бойове десантування слідом за технікою (БМД) із літака ІЛ-76.
Співпрацював із представниками іноземних делегацій від парламентів, посольств, силових структур, військово-політичних та освітніх організацій. Мав зустрічі, зокрема, із Генеральним Секретарем НАТО лордом Робертсоном, експертами США та Великобританії (щодо труднощів у двосторонніх відносинах Україна – США у зв’язку з розповсюдженням у ЗМІ інформації про продаж Україною Іраку радіолокаційної системи “Кольчуга”), Послом Королівства Нідерландів в Україні пані М. Франк, заступником Міністра оборони Канади, Послом Канади з питання знищення протипіхотних мін Едрю Робінсоном.
14 травня 2002 року був обраний до складу тимчасової Лічильної комісії Верховної Ради України, яка зараз є постійною.
22 жовтня 2002 року був обраний секретарем тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України по перевірці достовірності фактів незаконної торгівлі зброєю з Республікою Ірак.
2 грудня 2002 року запропоновано мою кандидатуру, як представника Комітету Верховної Ради України з питань національної безпеки і оборони, до складу координаційно-наглядової ради з питань реалізації Програми реалібітації територій, забруднених унаслідок військової діяльності на 2002-2015 роки.
Входжу до постійної делегації Верховної Ради України у Парламентській Асамблеї НАТО.
 
                                               Шановні мої виборці !
 
Сподіваюсь, що ця інформація дозволить Вам детально ознайомитися з моєю діяльністю, зрозуміти завдання і функції народного депутата України та сформувати належне сприйняття ролі єдиного органу законодавчої влади в Україні – Верховної Ради України.
Бажаю всім нам наснаги і сил на довгому життєвому шляху.
 
З повагою                                                               Георгій      Манчуленко
 
 
                    Читайте далі Ч. 2.
 

                 Візьмемо бюлетені, щоб не брати зброю! Вибір є! Голосуймо за своє!

                                Рідній Буковині - вірного представника у Парламенті!
 
Переглядів (2629) / Коментарі (17)
Додати свій коментар
  Ваше ім'я
  Місце проживання
  Введіть код
 оновити код
 
 
Увага, коментарі не відповідаючі нашим вимогам будуть видалені.
зачекайте ...